اطلاعات گردشگری باکو

باکو

تاریخچه

پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر این کشور است. این شهر بر ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب‌شوران قرار دارد و یکی از مناطق نفت‌خیز جهان می‌باشد. باکو پر جمعیّت‌ترین شهر قفقاز است. وجود تعداد بسیاری از پارک‌های ساحلی و برگزاری برنامه‌های متعدد هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا جذبه خاصی به این شهر داده‌است.

باکو دارای ۱۱ منطقه شهری (اداری) شامل عزیزبایف، بیناغدی، قاراداغ، نریمانف، نسیمی، نظامی، صبالی، صابونچی، ختایی، سوراخانی و یاسامال و نیز ۴۸ شهر می‌باشد. شهرهای بناشده در جزایر موجود در خلیج باکو و شهر صخره‌های نفتی یا نفت داشلاری که در دریا ساخته شده‌اند و خارج از باکو و در داخل دریای خزر قرار دارند جز این ۴۸ شهر می‌باشند.

ریشه یابی

ام باکو نامی پهلوی می‌باشد که از بادکویه گرفته شده‌است. باک از بک و بغ گرفته شده‌است به معنی خدا می‌باشد رواج نام بادکوبه که در فارسی گفتاری و آن را برآمده از شرایط طبیعی شهر می‌دانند نسبتاً جدید است. جمعیت ترک زبان از عنوان باکی استفاده می‌کنند که پس از رسمی شدن زبان ترکی آذری رسمیت یافته‌است.

ریشه نام باکو همانند قدمت ناحیه مسکونی ناروشن است. سرزمینی که بعدتر به عنوان شروان شناخته شد و باکو بندر و بعدتر پایتخت آن بود، در شرق اران، همان سرزمین قدیمی آلبانیای قفقاز واقع شده‌بود. ساکنان اصلی اران غیر ایرانی و غیر ترک بودند با اینحال در شروان تأثیر قابل ملاحظه ساسانیان به خصوص در نوار ساحلی از باکو تا دربند وجود داشت و بنابراین نظریاتی که ریشه نام را از بگاوان به معنی جایگاه خدا می‌دانند نامحتمل نیستند.

واحد پول آذربایجان منات (manat) است 

آب و هوای باکو

از لحاظ آب و هوایی، جمهوری آذربایجان دارای چندین نوع آب و هوای مختلف است. به طوری که از ۱۱ناحیه آب و هوایی ۹گونه ناحیه در آذربایجان وجود دارد. درجه هوای متوسط در مناطق جلگه‌ای شمال و شرق کشور تا ۶سانتیگراد در زمستان و ۳۶درجه سانتیگراد در تابستان می‌رسد، در حالیکه در مناطق کوهستانی غربی زمستانها تا ۹- در زمستان و ۱۲درجه سانتیگراد در تابستان می‌رسد.

پایین‌ترین دمای مطلق در اردوباد به میزان ۳۳- درجه سانتیگراد و بالاترین دمای مطلق در جلفا به میزان ۴۶درجه سانتیگراد ثبت شده‌است. به طور کلی شمال و شرق کشور دارای آب و هوای نسبتاً خشک و کوهستانی است در حالیکه منطقه جنوب شرقی آب و هوای مرطوب و ملایم تری دارد.

مناطق غربی و شمالی و جنوبی شامل قره باغ و شمال شرقی جمهوری خودمختار نخجوان، دامنه کوههای قفقاز و ناحیه لنکران-آستارا و کوههای تالش بسیار مرطوب هستند.

بیشترین میزان بارش سالانه در لنکران و به میزان ۱۶۰۰تا ۱۸۰۰میلیمتر و کمترین میزان بارش سالانه به میزان ۲۰۰تا ۳۵۰میلیمتر در آبشوران روی می‌دهد. مناطق مرکزی شامل جلگه‌های وسیع مستعد کشاورزی است که توسط رود کورا و ارس آبرسانی می‌شوند

ویزا

۱- سفرهای هوایی

به تازگی شرایطی پیش آمده است که اگر هوایی به باکو سفر می کنید، می توانید به راحتی با پرداخت ۲۰ دلار (معادل ۲۴۰,۰۰۰ تومان) ، ویزا را در فرودگاه حیدرعلیف دریافت کنید. اگر با تورهای گردشگری راهی باکو می شوید، توجه داشته باشید که تورگردانان در این زمینه کار خاصی انجام نمی دهند و لازم نیست هزینه بیشتری بپردازید.

توجه داشته باشید که در حال حاضر ویزای فرودگاهی تنها مختص به باکو است و برای شهرهای دیگر هنوز راه اندازی نشده است.

۲- سفرهای زمینی

اگر می خواهید زمینی به آذربایجان بروید، برای دریافت ویزا یکی از سه راه زیر پیش روی شماست:

اقدام شخصی می توانید خود به سفارت آذربایجان در تهران یا تبریز مراجعه کرده و ویزا را دریافت کنید. برای دریافت ویزا، علاوه بر هزینه ۲۰ دلار (معادل ۲۴۰,۰۰۰ تومان) ، باید دو قطعه عکس ۳*۴، اصل گذرنامه و کپی از صفحات آن و کپی از بیمه نامه مسافرتی را به همراه داشت. دریافت ویزا از طریق سفارت ۱۰ روز کاری به طول می انجامد.

+ هزینه بیمه نامه مسافرتی بسته به تعداد روزها (۷ روز تا یک سال) بین ۶۵ هزار تا ۱ میلیون تومان متفاوت است.

داشتن بیمه نامه مسافرتی برای گرفتن ویزا الزامی است

ویزای الکترونیکی

کم تر از یک سال است که امکان گرفتن ویزای الکترونیکی کشور آذربایجان فراهم شده است evisa.gov.azمراجعه هزینه ویزای الکترونیک در مجموع 26 دلار خواهد بود که می توانید به یکی از آژانس های مسافرتی مراجعه کنید، هزینه را به آن ها بدهید و پس از مدت معینی ویزای خود را از آن ها دریافت کنید.

مزیت مراجعه به آژانس ها، دردسر کم تر و صرفه جویی در زمان است. چرا که پس از سه روز ویزا را به شما تحویل می دهند تومان)  بپردازید. در صورتی که بخواهید ویزا را به صورت فوری و یک روزه دریافت کنید، این هزینه 56 دلار  میباشد

جاذبه های دیدنی باکو

1) کاخ شروانشاه

 کاخ که یکی از قدیمی ترین نمادهای شهر باکو است، در پشت دیوارهای شهر قدیمی( ایچاری شاهدار) قرار دارد. این بنا در قرن 15 ساخته شده است درست در زمانی که باکو، پایتخت پادشاهی شروانشاه شد. این بنا یکی از ساختمان های قدیمی باکو است تاکنون پابرجا مانده است. در سال 2000 این بنا در میراث جهانی یونسکو ثبت شد. می توانید با 5 دقیقه قدم زدن از متروی شهر ایچاری شاهدار به این کاخ برسید.

2) برج مِیدِن

برج میدن یکی از جاذبه های گردشگری باکو  است. دومین مکان پربازدید باکو است که درست در مقابل فرودگاه قرار دارد. هنگامی که به بالای این برج برسید، از چشم انداز خاص و زیبای باکو لذت ببرید.

3) کوچه شهیدان و برج های شعله

در دوران شوروی سابق این کوچه به نام پارک کی رو شناخته می شد، که پس از رهبر بلوشیک شوروی نامگذاری شد. پس از قتل عام 1990 نیروهای شوروی، این پارک به نام کوچه ی شهیدان شناخته می شود. این بنا اکنون یکی از نمادهای غرور ملی و استقلال آذربایجان است. از اینجا شما می توانید چشم انداز زیبای خلیج باکو و برج های شعله ور را در نزدیکی آن به خوبی ببینید.

4) بلوار شهر

بلوار باکو( یا پارک ملی ساحلی) مکانی است که شما می توانید از آن جا چشم اندازی زیبا از دریای خزر و شب های باکو را داشته باشید. فروشگاه، مراکز تجاری، رستوران های باکو ، چای خانه ها و انواع درختان و گیاهان توجه شما را در مسیر پیاده روی در این بلوار به خود جلب خواهد کرد. اگر از هوای گرم باکو خسته شده اید به این بلوار بروید تا از هوای ملایم و تازه ی کنار دریا لذت ببرید. شما همچنین می توانید  در سفر با تور ارزان و لحظه آخری باکو قایقی کرایه کنید و بهترین حس ها را تجربه کنید.

5) موزه ی تاریخ

این مکان قبل ها منزل زین العابدین تقی یو، یکی از نجیب زاده های آذربایجان در صنعت نفت بوده است و هم اکنون به عنوان موزه ی تاریخی مورد بازدید گردشکران است. در این موزه می توانید از زمان های پیشین آذربایجان تا تاریخ فعلی آن را مشاهده کنید. این موزه به 3 بخش تقسیم شده است.

در بخش اول شما می توانید اشیای قرون وسطی را نظیر سکه ها، پوشاک، اشیای ارنشی تا استخوان های انسان و قبرها را ببینید. بخش دوم دارایی افراد مشهور آذربایجان را به نمایش می گذارد و بخش سوم عمارت خانواده ی تقی یو است.

6) آتش فشان های گِلی

حتما پیش از این نیز به گوشتان خورده است. این آتش فشان ها در 10 کیلومتری گوباستان قرار دارند. هنوز هم نیمی از آتش فشان های گلی دنیا در آذربایجان قرار دارند و همچنین بزرگترین آتش فشان گلی دنیا نیز در این کشور است( به ارتفاع 1000 متر). این حباب های کلی از دل آتش فشان ها خارج می شوند و برخلاف تصور شما داغ نیستند، بلکه سرد هستند. گفته می شود این گل ها برای صورت مفید هستند و اغلب در موارد پزشکی به کار می روند.

7) مرکز حیدر علی یوف

 بنا که توسط زهرا حدید ساخته شده است، در جولای 2014 جایزه ی « طراحی سال» را به  خود اختصاص داد. این مرکز شامل گالری های یادبودی از حیدر علی یوف( پادشاه آذربایجان در زمان شوروی سابق و همچنین رییس جمهور آذربایجان از سال 2003)، گالری های هنری، سالن های کتابخانه و کنسرت، رستوران و سالن همایش است.

8) معبد آتشگاه( آتشکده ی زرتشتیان)

ان معبد که در 30 کیلومتری مرکز شهر در منطقه سوراخانی واقع شده است، به عنوانی مکان آتش ابدی شناخته می شود. تاریخ این معبد به قرن 18 برمی گردد زمانی که تاجران هندی به باکو آمدند و داروها و صنایع چوبی هند را به مردم اینجا فروختند. از آن جایی که باکو در مسیر جاده ی ابریشم قرار داست، بازدید های تجاری جزیی از زندگی معمولی مردم این شهر بود. این آتشکده نیز یکی از مکان های تاریخی است که می توانید در سفرتان به باکو آن را تماشا کنید.

9) پارک ملی گوبوستان

پارک به دلیل حکاکی های روی سنگ ها معروف است که به 4 هزار سال پیش باز می گردد. این مکان یکی از مکان های اولیه ی استقرار مردم آذربایجان بوده است و فعالیت های مردم باستانی نظیر رقص های مذهبی، صحنه های شکار، گلیم بافی و تصویر حیوانات را نشان می دهد. بهترین راه برای رسیدن به این مکان استفاده از اتوبوس خط 88 یا 120 از متروی ساحیل است.

10) یانار داغ ( کوهستان سوزان)

یانار داغ در 25 کیاومتری شمال شرقی باکو واقع شده است. دلیل اینکه می توانید به بازدید از این مکان بپردازید، شعله های آتشی است که هرگز خاموش نمی شوند. این شعله ها از ذخایر گازی زیر زمین ناشی می شوند و هیچ لوله ای برای ایجاد شعله در اینجا وجود ندارد.

مراکز خرید باکو

مرکز خرید گنجلیک باکو

مرکز خرید گنجلیک در منطقه گنجلیک در کنار ایستگاه متروی گنجلیک با دو طبقه پارکینگ در زیرزمین و پنج طبقه فوقانی می باشد.

این مرکز در چهار طبقه شامل برندهای پوشاک معروف ترکیه و بسیار مناسب و دوطبقه فوقانی شامل رستوران و فود کورت و سینما و شهر بازی طراحی شده است.

اهمیت این مرکز خرید به دلیل موقعیت مکان عالی و همچنین فراهم بودن سینما ، شهر بازی و رستوران ها نزد توریست ها بسیار بالاست و اکثرا دوست دارند در سفر به باکو به این مرکز خرید هم سری بزنند، همچنیین همانطور که اشاره شد به دلیل وجود شهر بازی کودکان نیز تمایل زیادی به بازدید از مرکز خرید گنجلیک باکو دارند

مرکز خرید مترو پارک باکو

 مترو پارک در منطقه نریمانف و نزدیک ایستگاه متروی خیابان تبریز در باکو در کنار اتوبان حیدر علیف با دو طبقه پارکینگ در زیرزمین و چهار طبقه پارکینگ در کنار مجتمع متصل به مرکز خرید می باشد . ظاهر مدرن و جذاب این مرکز خرید از بیرون هر بیننده ای را جذب می کند این مرکز خرید یکی از مدرن ترین ساختمان های باکو است.

این مرکز در چهار طبقه شامل برندهای پوشاک معروف ترکیه و بسیار مناسب و دوطبقه فوقانی شامل رستوران و فود کورت و سینما و شهر بازی بازی هپلی لند ، گیم نت و مرکز بولینگ از مکان هایی است که برای کودکان هم میتواند جذاب باشد.

اگر به دنبال تخفیف هستید پایان هر فصل به این مرکز سری بزنید زیرا برند های مختلف تخفیف های ویژه ای را برای افزایش فروش و رضایت مشتری در نظر میگیرند

مرکز خرید پورت باکو

این مرکز خرید در مرکز شهر در کنار بندر قدیمی شهرباکو و برج تجاری پورت باکو و مجتمع مسکونی باکو رزیدنس قرار گرفته است . مرکز خرید پورت باکو جدید ترین و بزرگترین ، مدرن ترین و شکیل ترین مرکز خرید باکو میباشد که در سال 2014 میلادی افتتاح شد.

گردشگران از این مرکز به عنوان بهترین مرکز خرید باکو نام میبرند، این مرکز خرید در ۲طبقه منفی با پارکینگ های مجهز و تمیز و 4 طبقه فوقانی بسیار وسیع طراحی شده است که تقریبا تمامی برند های لاگژی در این مجتمع قرار گرفته اند همچنین وجود کافی شاپ ها و رستوران های شکیل در پورت باکو باعث میشود لحظاتی خوبی را در این مرکز بگذرانید

مرکز خرید 28 مال باکو

این مرکز خرید در مرکز شهر در کنار بانک مرکزی آذربایجان یا میللی بانک قرار گرفته است. شاید از ظاهر آن مشخص نباشد اما یکی از بهترین مراکزخرید باکو است که همیشه عصر های شلوغی را به خود میبیند.

مرکز خرید در ۲ طبقه منفی با پارکینگ های مجهز و تمیز و ۵ طبقه فوقانی بسیار وسیع طراحی شده که طبقه چهار آن فود کورت از تمامی برندهای مختلف و طبقه پنجم سینما های مدرن اختصاص یافته است که محبوبت ترین سینمای باکو است.

البته طبقات یک تا سه شامل برندهای پوشاک معروف اما بسیار مناسب در دسترس شما خواهد بود ، یکی از ویژگی های مراکز خرید باکو این است که یا در نقاط خوب و قابل دسترس هستند یا اینکه نزدیک مترو شهر ، نام گذاری این مرکز هم به همین موضوع ربط دارد و نام آن به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی ایستگاه متروی خیابان 28 قرار دارد که دسترسی عموم مردم به آن را فراهم می کند

مرکز خرید پارک بلوار باکو

بلوار ساحلی باکو یکی از مکان های دیدنی که در سفر به باکو حتما باید ببینید، وقتی به بلوار ساحلی باکو رفتید حتما سری هم مرکز خرید پارک بلوار بزنید . موقعیت مکانی عالی این مرکز خرید عصر های شلوغی را برایش تداعی میکند اما نگران نباشید آنقدر این مرکز معروف و مشهور است که آنرا ندیده باکو را ترک نمی کنید، این مرکز خرید دارای پارکینگ اختصاصی، سینما های مجهز و مدرن، تفریحات کودکانه ای نیز دارد .

این مرکز خرید به هتل هایی نظیر جی دبلیو ماریوت و هیلتون نیز نزدیک است ، پارک بلوار هم از مراکز خرید تازه تاسیس باکو است این مرکز حالا (2017) قدمتی تقریبا 7 ساله دارد ، اگر روزی به بلوار ساحلی باکو رفتید یادتان باشید بازدید از پارک بلوار را فراموش نکنید

 

 

بازار های محلی باکو نیز مکان های مناسبی برای سنتی پسندان به شمار میرود ، این بازار ها اقلب در محدوده ایچری شهر دایر هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید

قیمت لباس و اجناس مختلف در باکو

سوالی که خیلی از کاربران از ما میپرسند و آنهایی که قصد سفر به باکو را دارند با آن مواجه هستند این است که قیمت اجناسی مانند ، لباس ، کفش ، خوراکی و … در باکو چقدر است .

برای این سوال یک جواب وجود دارد! باکو نزدیک ترین پایتخت به تهران است ، قیمت های این شهر تفاوت زیادی با قیمت های بازار ها و مراکز خرید در ایران ندارند اما در نظر داشته باشید اجناسی که در باکو فروخته میشوند اصولا جنس های درجه یک بین المللی هستند و برند های معتبر اکثرا در این کشور فعالیت می کنند .

قیمت غذا هم به همین منوال است اگر گشتی در شهر بزنید قطعا رستوران های ارزان قیمت زیادی را پیدا خواهید کرد که قیمت های بسیار نزدیکی به ایران دارند

بهترین فصل حراج در باکو

یکی دیگر از سوال هایی که کاربران از ما میپرسند این است که بهترین فصل خرید یا بهترین فصل حراج در باکو چه زمانی است؟ در جواب باید گفت برند های معتبر و مراکز خرید باکو اکثرا در پایان هر فصل تخفیف های خوبی برای مشتریان در نظر میگیرند اما امسال سال اولی که فستیوال خرید باکو برگزار شد بهار و اردیبهشت ماه را به بهشت خریداران تبدیل کرد .

زیرا قیمت های باورنکردنی و تخفیف های فوق العاده برند های معروف در این فستیوال در نظر گرفته شد . اما نگران نباشید همانطور که گفتیم پایان هر فصل و هر ماه تخفیفات در اکثر مراکز خرید وجود دارد که میتواند مورد توجه هر مسافری قرار داد

رستوران

فیروزه (Firuze)

رستوران فیروزه یکی از رستوران‌های سنتی باکو است که غذاهای آذربایجانی عرضه می‌کند. میانگین قیمت غذاهای آن بین ۱۰الی ۲۰مانات (۲۳۰۰۰تومان الی ۴۶۰۰۰هزار تومان) است. از بهترین غذاهای منوی این رستوران می‌توان به ساج، گوشت گاو یا مرغ قوتاب با سبزی اشاره کرد.

فضای رستوران فیروزه بسیار آرامش‌بخش است و ذوق زیادی در ساخت آن به کار رفته است و رفتن به آن هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران می‌تواند بسیار جذاب باشد. این رستوران فضای بسیار گرم و دوستانه‌ای دارد و برای خانواده‌ها مناسب است. کارکنان آن رفتار بسیار خوبی با مشتریان دارند و کیفیت غذاهایشان نیز مطلوب است

نارقیز (Nargiz)

در این رستوران غذاهای آذربایجانی، گرجستانی و روسی عرضه می‌شود. قیمت غذاهای این رستوران به طور متوسط ۵الی ۱۰مانات (۱۱۵۰۰تومان الی ۲۳۰۰۰تومان) است. از میان تمام غذاهای خوشمزه‌ی این رستوران، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سوپ لوبیا، سالاد گرجستانی تازه، سالاد وینگرت، دولمه‌ی برگ مو و ساج را حتما امتحان کنید.

شما می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب و با غذاهای باکیفیت دوستانتان را در این رستوران مهمان کنید. دکوراسیون رستوران نارقیز بسیار زیبا است و دیوارهای آن را با فرش، لوح‌ها و تصاویری آراسته‌اند که نمایشگر زندگی مردمان محلی است

ناملی (Namli)

رستوران ناملی از رستوران‌هایی است که در باکو غذای آذربایجانی و ترکی تهیه می‌کند. میانگین قیمت غذاهای آن بین ۱۰الی ۲۰مانات (۲۳۰۰۰تومان الی ۴۶۰۰۰هزار تومان) است. به شما توصیه می‌کنیم اگر به این رستوران آمدید، حتما از کباب‌های خوشمزه‌ی آن امتحان کنید. کباب‌های خوشمزه، تازه و خوش عطر آن رستوران ناملی را به شهرت رسانده است.

کباب‌های این رستوران را با سس‌های مختلف و ادویه‌های خوشمزه‌ی ترک امتحان کنید. حتی بادمجان هم در بسیاری از وعده‌های غذایی و به صورت کبابی مورد استفاده می‌شود. پرس‌های رستوران ناملی بزرگ است و با نان عرضه می‌شود. در تابستان هم می‌توانید در فضای روباز نشسته و از هوای زیبا هم لذت ببرید.

سحیرلی تنور (Sehirli Tendir)

این رستوران غذاهای سنتی آذربایجان را سرو می‌کند. هزینه‌ی خوردن غذا در این رستوران بین ۱۰ الی ۲۰ مانات (۲۳۰۰۰ تومان الی ۴۶۰۰۰ هزار تومان) است. اگر به این رستوران رفتید، حتما نان تنوری، قوتاب (ختاب) و دوغ (آیران) سفارش دهید؛ این‌ها جزو بهترین‌های منوی رستوران سحیرلی تنور است.

این رستوران جزو معدود رستوران‌هایی در باکو است که خود نان را در تنور طبخ می‌کند. غذاها ساده اما پر هستند و شکل‌هایی دارند که شما انتظارش را دارید. فضای آن هم بسیار گرم، صمیمی و سنتی است؛ مثل این است که مادر در پشت پرده، در آشپزخانه برایتان غذایی پر از عشق و محبت درست می‌کند

رستوران منقل (Manqal)

در این رستوران می توانید غذاهای سنتی آذربایجانی نوش جان کنید. قیمت غذاهای آن هم نسبتا مناسب است و با ۱۰ الی ۲۰ مانات (۲۳۰۰۰ تومان الی ۴۶۰۰۰ هزار تومان) می توانید غذای دلخواهتان را بخورید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم از میان منوی این رستوران قوتاب (ختاب) کدو تنبل را حتما امتحان کنید. منقل رستورانی به سبک سنتی آذری است و خانواده‌ها و زوج‌ها می‌توانند برای صرف قوتاب‌های متنوع و کباب به این رستوران بیایند.

غذاها در همان جایی پخته می‌شود که صندلی‌های مشتریان قرار دارد. گاهی اوقات موسیقی سنتی آذری به صورت زنده در رستوران به اجرا درمی‌آید. رستوران منقل اغلب به قدری شلوغ می‌شود که کارکنان آن شما را به رستورانی که در روبروی آن قرار دارد، هدایت می‌کنند.

اما این رستوران ارزش آن را دارد که در موقعی دیگر به آن سر بزنید و غذاهای لذیذ آن را از دست ندهید. این رستوران در کنار رستوران سحیرلی تنور قرار دارد و معماری آن دو مشابه هم است

ایمرتی (Imereti)

این رستوران جزو آن دسته از رستوران‌هایی است که غذای گرجستانی عرضه می‌کند. از بهترین غذاهایی که می‌توانید در این رستوران میل کنید، خینکالی (Khinkali) و خاچاپوری (Khachapury) است. رستوران ایمرتی یک رستوران درجه یک گرجستانی است که می‌توانید با ۱۰ الی ۲۰ مانات (۲۳۰۰۰ تومان الی ۴۶۰۰۰ هزار تومان) از غذا خوردن در آن لذت خواهید برد. این رستوران بهترین انواع خینکالی (نوعی کوفته‌ی گرجستانی) را طبخ می‌کند. نوشیدنی‌های آن نیز مانند آب معدنی، از نوشیدنی‌های اصیل گرجستانی هستند

یو دالی (U Dali)

این رستوران یکی دیگر از رستوران‌های گرجستانی در باکو است و قیمت غذاهای آن از  ۱۰ الی ۲۰ مانات (۲۳۰۰۰ تومان الی ۴۶۰۰۰ هزار تومان) متغیر است. از بهترین غذاهای منوی این رستوران گردو در بادمجان و سالاد تازه‌ی گرجستان است. رستوران یو دالی در مقایسه با رستوران ایمرتی ساده‌تر است. این رستوران یک اتاق خصوصی بزرگ دارد که مردم محلی حتی جشن‌های خانوادگی مانند جشن تولد هم در آن می‌گیرند.

شما می‌توانید در اتاقک‌های کوچکی که با پرده‌ی بلند و قرمز از سالن جدا می‌شود، غذای خود را میل کنید. زمانی که خدمتکار برای تحویل غذا از آشپزخانه خارج می‌شود، می‌توانید داخل آشپزخانه را هم ببینید که آشپز در حال پختن غذا است. رستوران یو دالی فضایی گرم و صمیمی دارد

رستوران بیروت

بیروت همان طور که از نامش پیدا است، یک رستوران لبنانی است. اگر عاشق تاپاس هستید، این رستوران جای شما است. متوسط غذاهای این رستوران از ۱۰الی ۲۰مانات (۲۳۰۰۰تومان الی ۴۶۰۰۰هزار تومان) متغیر است. ترشی‌ها و استارترهای این رستوران بسیار خوشمزه است. رستوران بیروت برای صرف یک شام عاشقانه مکان بسیار مناسب است.

کافه آراز

در کافه آراز می‌توانید غذاهای آذربایجانی و روسی میل کنید. قیمت غذاهای این کافه به طور متوسط ۵ الی ۱۰ مانات (۱۱۵۰۰ تومان الی ۲۳۰۰۰ تومان) است. از بهترین غذاهای این رستوران می‌توان به تانتونی با نان لواش، سالاد یونانی و پیده‌ی گوش‌باشی اشاره کرد. بیشتر مردهای محلی برای خوردن میان‌وعده یا کشیدن سیگار یا قلیان به این کافه می‌آیند. کافه آراز محیطی صمیمی برای صرف یک وعده‌ی غذایی گرم و سریع است. این کافه یک تراس هم دارد که در تابستان‌ها مکان بسیار مناسبی برای صرف غذا است

 کباب اکسپرس

در این رستوران می‌توانید غذاهای آذربایجانی و ترکی نوش جان کنید. قیمت غذا در رستوران مناسب بوده و از ۵ الی ۱۰ مانات (۱۱۵۰۰ تومان الی ۲۳۰۰۰ تومان) متغیر است. سوپ عدس، دوغ و کباب‌های این رستوران از آن دسته غذاهایی هستند که حتما باید امتحان کنید. فست‌فودهای سالم آن هم بسیار مشهور هستند. منوی رستوران ساده و کوتاه است اما کیفیت و قیمت مناسبی دارند

 زاکورا (Zakura)

این رستوران غذاهای ژاپنی، به خصوص سوشی عرضه می‌کند. قیمت غذاهای این رستوران کمی بالا است و میانگین قیمت‌ها از ۲۰ الی ۳۰ مانات (۴۶۰۰۰ تومان از ۶۹۰۰۰ تومان) است.

رول نروژی، رول رنگین کمان و تمپورا از غذاهایی است که جزو بهترین غذاهای منوی رستوران زاکورا است. اگر دوست دارید غیر از غذاهای آذربایجانی غذای دیگری هم میل کنید، می‌توانید در محیطی عاشقانه غذای ژاپنی بخورید. معمار این رستوران همه چیز را با دقت طراحی کرده است: از میزهای کوتاه تا کیسه‌های برنجی که در دکوراسیون به کار برده است. خدمات آن هم در حد مطلوبی است

یوکا کیتن سوشی (Yuka Kaiten Sushi)

از دیگر رستوران‌های برتر ژاپنی باکو می‌توان به یوکا کیتن سوشی اشاره کرد. قیمت غذاها از ۲۰ الی ۳۰ مانات (۴۶۰۰۰ تومان از ۶۹۰۰۰ تومان) متغیر است. بعد از این که سوشی مورد نظر خود را از طریق آی‌پد انتخاب کردید، چند دقیقه بعد غذای شما را خود آشپز روی میزتان می‌گذارد. آشپز و تمامی کارکنان کیمونو می‌پوشند و سوشی شما را  از ماهی تازه روی چراغ می‌پزند

 وسبی

رستوران وسبی غذاهای ژاپنی و سوشی عرضه می‌کند. متوسط قیمت غذاهای آن ۲۰ الی ۳۰ مانات (۴۶۰۰۰ تومان از ۶۹۰۰۰ تومان) است. رول کلمبیایی این رستوران بسیار خوشمزه و باکیفیت است. مواد اولیه‌ای که برای تهیه‌ی سوشی در این رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد، از همان موادی است که در ژاپن برای تهیه‌ی سوشی استفاده می‌کنند.

آن‌ها مواد اولیه‌ی سوشی را از دبی با کشتی به آذربایجان می‌آورند. طعم سوشی‌های این رستوران فوق‌العاده است. غذا تنها چیزی نیست که این رستوران را جزو بهترین‌ها کرده است؛ فضا و دکوراسیون رستوران هم درجه یک و زیبا است. شما حتی می‌توانید آشپزخانه و هنر سرآشپز را هم ببینید

خانه استیک پائل باکو

این رستوران غذاهای اروپایی و آلمانی عرضه می‌کند. از بهترین غذاهای خانه‌ی استیک می‌توان به استیک آرژانتینی، سوسیس نورنبرگ و سالاد سیب زمینی اشاره کرد. متوسط قیمت غذاهای آن هم ۲۰ الی ۳۰ مانات (۴۶۰۰۰ تومان از ۶۹۰۰۰ تومان)  است.

شما می‌توانید طعم بهترین و باکیفیت‌ترین استیک آرژانتینی و سوسیس نورنبرگ را در باکو و در این رستوران بچشید. همچنین در هیچ کجای آذربایجان، به غیر از این رستوران نمی‌توانید سالاد سیب زمینی آلمانی پیدا کنید. رستوران خانه استیک پائل به قدری پرطرفدار است که قبل از رفتن، حتما باید رزرو کنید

 گسترو

 رستوران غذاهای اروپایی طبخ می‌کند و خارج از مرکز شهر است اما ارزش رفتن دارد. سوسیس‌های رستوران گسترو بسیار لذیذ هستند. قیمت غذاهای آن از ۱۰الی ۲۰مانات است. ارتفاع میزهای این رستوران متفاوت است و شکل جالبی دارند. یک دکمه هم روی دیوار و در نزدیکی میز قرار دارد که می‌توانید با آن خدمتکاران را پیش خود بخوانید

هتل های باکو

 ازکوت در قلب باکو واقع شده است .

هر اتاق دارای یک مینی بار ، گرمایش ، گاوصندوق و یک حمام خصوصی با لوازم آرایش رایگان است .

 آزکوت یک پیاده روی ۱۵ دقیقه به ایستگاه های مترو فاصله دارد .

پارک ملی کیروف در یک پیاده روی ۱۰ دقیقه ای فاصله است و دریاچه Boyukshor یک درایو ۲۰ دقیقه فاصله دارد .

فرودگاه باکو-Zabrat یک درایو ۳۰ دقیقه با ماشین فاصله است . خدمات شاتل در صورت درخواست مسافرین انجام میشود

امکانات هتل:

صبحانه ، اتاقهای یک و دوتخته ، اینترنت ، تاکسی سرویس ، تلفن ، تلویزیون ، تهویه مطبوع کامل ، حمل و نقل ، لباس‌شویی‌و خشکشویی ، رستوران ، سرویس فرنگی ، سوئیت ، صندوق امانات ، لابی ، ماهواره ، نزدیکی به ساحل دریا.

فاصله تا سفارت: ۱۰ دقیقه

فاصله تا فرودگاه: ۳۵ دقیقه

هتل گنجعلی پالازا

هتل گنجعلی پلازا

در سال  2008 تأسیس و در مرکز شهر  می باشد.

 در فاصله 25 کیلومتری فرودگاه باکو می باشد

دارای 53 اتاق می باشد که عبارتند از :

–         49 اتاق استاندارد

–         3 رویال سوئیت

–         1 سوئیت کینگ

همه اتاق ها دارای حمام خصوصی، تلویزیون و کانال های ماهواره، مینی بار، سرویس اتاق روزانه، تعویض روزانه ملحفه، صندوق امانات، اینترنت وایرلس و سشوار می باشند.

رستوران و کافی شاپ های هتل گنجعلی پلازا عبارتند از :

–         رستوران اصلی

–         کافی شاپ

خدمات و سرگرمی های موجود در هتل گنجعلی پلازا:

–         سالن همایش و کنفرانس

–         تنیس روی میز

خدمات اسپا در هتل گنجعلی پلازا شامل :

–         سالن بدنسازی

رویال پارک

هتل ۴ ستاره رویال پارک،

 ۵ دقیقه تا مرکز شهر و ۳۰ دقیقه از فرودگاه تا مرکز شهر قرار دارد.

هتل رویال یک هتل ۴ ستاره است. پروژه این مجموعه با استانداردهای بین المللی تدوین شده است.

هم چنین هتل دارای ۴ آبشار زیبا و نمای بسیار دیدنی می باشد.فاصله هتل تا فرودگاه ۲۰ دقیقه است.

این هتل دارای ۴۲ اتاق متفاوت است.اتاق ها استاندارد و مجذوب کننده هستند.اتاق ها دارای مینی بار و تلفن و تلویزیون ال سی دی همراه با ۴۰ کانال هستند.

امکانات هتل:

اینترنت ، تلفن ، تلویزیون ، جکوزی ، لباس‌شویی‌و خشکشویی ، رستوران ، سشوار ، صندوق امانات ، کافی شاپ

فاصله تا فرودگاه: ۳۰ دقیقه

فاصله تا مرکز شهر: ۵ دقیقه

هتل سنترال پارک

هتل سنترال پارک یکی از هتل های ۴* مرکز شهر باکو، پایتخت کشور جمهوری آذربایجان است؛ اگر به دنبال هتل با کیفیت خوب، قیمت مناسب و با موقعیت مرکزیت شهر باکو هستید، هتل سنترال پارک انتخاب بسیار مناسبی است.

لازم به ذکر است بهترین قسمت شهر باکو که بیشتر امکانات در دسترس شما عزیزان است، جنوب غرب آن (مرکز شهر) میباشد که این هتل دقیقا در این قسمت واقع شده است

به ساعتتان نگاه کنید؛ تنها ۵ دقیقه کافیست که وقت بگذارید و با پای پیاده به میدان چشمه باکو، از آنجا به خیابان نظامی بروید و از بوتیک های شک آنجا حسابی خرید کنید.

نگران هزینه رفت و آمد به سایر نقاط شهر هم نباشید؛ تنها کافیست ۳ منات (واحد پول آذربایجان) پرداخت کنید و با آن سیم کارت آذربایجانی بخرید و بعد از آن نرم افزار اوبر را روی تلفن همراه خود نصب کنید و با هزینه کم و براحتی، دورترین نقاط شهر را طی کنید.

صبحانه بوفه باز، اتاقهای ۱ و ۲ تخته، اینترنت با سرعت دسترسی بالا، تاکسی سرویس، خط تلفن مستقیم، تلویزیون ماهواره ای، تهویه هوای مطبوع، لباس‌شویی‌ و خشکشویی، سالن غذاخوری  پذیرش شبانه روزی، سالن ورزشی، صندوق امانات، خدمات ماساژ و از همه مهمتر نزدیکی هتل به ساحل دریای خزر از امکانات این هتل میباشد

اف هتل باکو

آف هتل و آکوا پارک در منطقه ساحلی نوخانی در بخش شمالی شبه جزیره آبشرون و با فاصله ۲۵ کیلومتر از مرکز شهر باکو قرار گرفته است.

در منطقه زیبای نوخانی محیطی آرام در کنار ساحل دریای خزر برای شما فراهم شده است تا چند روزی دور از هیاهوی شهر استراحت کنید و به آرامش برسید.

امکانات هتل:

سالن بدنسازی ، استخر روباز ، امکان گردش داخل شهر ، پله اضطراری ، تالار کنفرانس ، تاکسی سرویس ، تلفن ، تلویزیون ، تهویه مطبوع کامل ، لباس‌شویی‌و خشکشویی ، خروجی اضطراری ، رستوران اروپایی ، رستوران محلی ، روم سرویس ، زمین بازی کودکان ، زمین تنیس ، زمین والیبال ، سالن بیلیارد ، سالن ورزشی ، سالن برگزاری مراسم ، سرویس فرنگی ، سشوار ، سوئیت ، سونا ، سیستم اطفای حریق ، قایق سواری ، کارت‌های اعتباری‌ ، کافه ساحلی ، کافی شاپ ، کلوپ بازی ، ماهواره ، نایت کلوب ، یخچال و فریزر ، فکس ، کپی

فاصله تا فرودگاه: ۵۵ دقیقه

فاصله تا مرکز شهر: ۴۵ دقیقهفاصله تا سفارت: ۴۵ دقیقه

رامادا باکو

هتل ساحلی رامادا در ورودی شهر باکو از طرف شهر سالیان (ورودی جاده آستارا و جنوب غرب شهر) و در منطقه ساحلی شیخوف با امکانات تفریحی زیاد قرار گرفته است. دارای ویلا های ساحلی می باشد و همچنین این هتل دارای ساحل اختصاصی می باشد.

امکانات هتل

صبحانه ، اتاقهای یک و دوتخته ، استخر روباز ، اینترنت ، تالارهای چند منظوره ، تاکسی سرویس ، تلفن ، تلویزیون ، تهویه مطبوع کامل ، حمل و نقل ، لباس‌شویی‌و خشکشویی ، رستوران ، روم سرویس ، سرویس فرنگی ، سشوار ، سوئیت ، صندوق امانات ، کافه ساحلی ، ماهواره ، نزدیکی به ساحل دریا ، یخچال و فریزر

فاصله تا فرودگاه: ۵۰ دقیقه

فاصله تا سفارت: ۲۵ دقیقهفاصله تا مرکز شهر: ۲۰ دقیقه

دیزاین 

هتل دیزاین باکو بصورت جزو هتلهای زنجیره ای با امکانات مجهز می باشد. این هتل در شرق شهر باکو واقع گردیده است.

این هتل از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار می باشد.خدمات دوستانه کارکنان موجب شده تا هتل گزینه ایده آل شما باشد.

مرکز آب گرم هتل، خدمات ماساژ درمانی را به همراه جکوزی و سونا به میهمانان ارائه میدهد.از دیگر امکانات هتل میتوان به ارائه خدمات نگهداری از اطفال اشاره کرد.این هتل و آبگرم دارای ۲۰۳ اتاق می باشد.

یک صرافی نیز در هتل وجود دارد.اتاق جلسه کاملا مجهز در هتل موجود میباشد.

امکانات هتل:

صبحانه ، اتاقهای یک و دوتخته ، استخر ، اینترنت ، تالار کنفرانس ، تاکسی سرویس ، تلفن ، تلویزیون ، تهویه مطبوع کامل ، حمل و نقل ، لباس‌شویی‌و خشکشویی ، رستوران ، سرویس فرنگی ، صندوق امانات ، ماهواره.

 فاصله تا

فرودگاه: ۲۵ دقیقه

مرکزشهر: ۱۵ دقیقه

 سفارت: ۲۵ دقیقه

گرند یوروپ

هتل گرند یوروپ یا اروپا هتل باکو متعلق به شرکت هتلهای زنجیره ای گرند یوروپ بوده و در حد پنج ستاره معمولی است. این هتل ۵ ستاره اقامت منحصر به فرد در مرکز شهر باکو، در کنار مرکز تجاری بین المللی فراهم می کند. این هتل نمایی از شهر باکو و دریای خزر را نمایان میکند.

اتاق های این هتل دارای مبلمان لوکس و طراحی داخلی شیک دارای اتاقهای رنگارنگ، تهویه هوای مطبوع و شامل تلویزیون با کانالهای ماهواره ای، مینی بار و یک بالکن با منظره دریای خزر می باشند.

هتل دارای یک لابی پذیرایی ۲۴ ساعته و همچنین یک اطلاعات گردشگری و پارکینگ خصوصی رایگان می باشد. با یک رانندگی ۲۰ دقیقه ایی از هتل می توان به فرودگاه حیدر علی رسید

امکانات هتل:

سالن بدنسازی ، استخر و سونا ، اتاقهای یک و دوتخته ، استخر روباز ، اینترنت ، برق اضظراری ، پله اضطراری ، تالار کنفرانس ، تالارهای چند منظوره ، تاکسی سرویس ، تلفن ، تلویزیون ، جکوزی ، حمل و نقل ، لباس‌شویی‌و خشکشویی ، خروجی اضطراری ،

رستوران اروپایی ، رستوران محلی ، روم سرویس ، سالن بیلیارد ، سالن فیزیوتراپی وماساژ ، سالن ورزشی ، سرویس فرنگی ،

سشوار ، سوئیت ، سونا ، سیستم اطفای حریق ، صندوق امانات ، کارت‌های اعتباری‌ ، کافی شاپ ، کلوپ بازی ، ماهواره ، مترجم برای میهمانان خارجی ، ویدئو و رادیومرکزی ، فکس ، کپی.

 فاصله تا

سفارت: ۱۰ دقیقه

 فرودگاه: ۴۰ دقیقه

مرکز شهر: ۱۰ دقیقه با ماشین

قفقاز پوینت

 قفقاز يك هتل تازه تاسيس 5 ستاره با امكاناتي مدرن و راحت در شهر باكو مي باشد. با تجهيزات و امكانات مدرن مخصوص برگزاري جلسات، هتل قفقاز محبوب مسافرين تجاري و بازرگانان است. با قرارگرفتن در منطقه كم جنب و جوش تجاري شهر،‌ هتا تنها 10 دقيه با مركز شهر باكو فاصله دارد. هتل داراي 74 اتاق (44 اتاق يك تخته، 26 اتاق بزرگ، 3 سوئيت و 1 سوئيت VIP) تماما با دكوراسيوني مدرن و امكاناتي همچون اينترنا رايگان، يخچال، تلويزيون ماهواره ايي، صندوق امانات، تهويه مطبوع مي باشد.

هتل خدماتي نظير حمام تركي، ماساژ، سونا، مركز بدنسازي، استخر سرپوشيده،‌تريا و رستوران را براي تفريح و لذت مسافرين خود ارائه مي دهد. رستوران پاناروماي هتل كه در بالاترين طبقه هتل واقع گرديده است انواع غذاهاي محلي و فرانسوي را بهمراه مناظر ديدني شهر سرو مي نمايد. صبحانه در رستوران نخجوان در لابي هتل سرو ميگردد. فاصله هتل تا فرودگاه 30 دقيقه با ماشينو تا ايستگاه قطار 15 دقيقه با ماشين مي باشد. مركز شهر 10 دقيقه با ماشين فاصله دارد.

کروان

 در قلب شهر باكو و نزديكي درياي خزر ، پارك و سفارت آمريكا قرار دارد. هتل داراي لابي مجلل،‌مركز تجارت، اتاق جلسات، مركز سلامت، استخر سر پوشيده، سونا، سالن ورزش و سه رستوران مي باشد. 117 اتاق هتل در 6 طبقه امكاناتي نظير تهويه مطبوع، سشوار، اينترنت بي سيم،‌ميز كار،‌گيرنده ماهواره،‌تلويزيون،‌صندوق اماناتچاي ساز و قهوه ساز در اختيار ميهمانان قرار مي دهد. رستورانهاي هتل با سرو غذاهاي محلي و بينالمللي پذيراي مسافراين مي باشند. هتل در 300 متري ايستگاه قطار و 200 متري ايستگاه مترو جعفر جبارلي قراردارد. هتل كروان در سال 2010 باز سازي گرديده است

اکسلسیور

 يك هتل مجلل 5 ستاره در قلب باكو مي باشد. اين هتل در نزديكي مراكز تجاري، رستورانها،‌ مراكز خريد و تفريحي باكو قراردارد. كليه اتاقهاي هتل داراي امكاناتي نظير تهويه مطبوع، تلويزيون با گيرنده ماهواره،‌ اينترنت بي سيم،‌يخچال،‌قهوه و چاي ساز،‌ ميز كار و سشوار مي باشند.

Excelsior Hotel & SPA Baku|هتل اكسلسيور باکو شرکت خدمات مسافرتی آیسان پرواز  پارس
اکسلسیور

مركز سلامت Aura در هتل يكي از مجهزترين و مجللترين مراكز سلامت شهر باكو است. اين مركز داراي يك سالن ورزش مدرن و مجهز، زمين اسكواش و تنيس،‌استخر سر پوشيده و رو باز،‌سونا و اتاقهاي بخار مي باشد. هتل همچنين داراي اتاق جلسات، سالن كنفرانس و تجهيزات مربوطه است. كودكان زير 10 سال مي توانند رايگان در اتاق والدين اقامت نمايند. فرودگاه بين المللي آذربايجان 25 دقيقه با ماشين با هتل فاصله دارد

حیات ریجنسی

هتل در منطقه تجاري باكو واقع گرديده و تا مراكز دولتي، تجاري و ساختمان اپراي باكو فاصله كمي دارد. همچنين هتل تنها 10 دقيقه با مراكز تجاري و كناره درياي خزر فاصله دارد. اين هتل داراي 160 اتاق دولوكس با امكاناتي نظير تهويه مطبوع،‌صندوق امانات، تلفن ,اينترنت بي سيم، تلويزيون و ماهواره، سشوار, مي باشد.

قیمت هتل حیات ریجنسی باکو (Hyatt Regency Baku) - باکوهلدینگ
حیات ریجنسی

امكانات هتل شامل چهار رستوران با غذاهاي محلي و اروپايي، زمين تنيس، اسكواش، 2 استخر، حمام سونا، جكوزي، سالن بدنسازي و سالن كنفرانس،کافي شاپ و کلوپ بازي مي. فاصله اين هتل از فرودگاه 25 كيلومتر است.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

کارگزار تور ژاپن

ژاپن ژاپن | کشور ژاپن ژاپن یا جزیره ژاپن کشوری واقع در آسیای شرقی و شمال غرب اقیانوس آرام است. از دیگر همسایگان ژاپن کره

جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند ر شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که

تور ویتنام1403-02188487124

ویتنام سرزمینی افسانه‌ای است که زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری دارد. این سرزمین بلند و باریک که در جنوب شرقی آسیا و در کناره‌های دریای چین جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری باکو

هلدینگ گردشگری پارسا گشت