اطلاعات گردشگری دهلی

دهلی

دهلی شهر بسیار بزرگی است که پایتخت کشور هند یعنی دهلی نو را هم در خودش جای داده است. گرچه این شهر و پایتخت کمتر از یک قرن است بنا شده، اما دیدنی‌ها و امکانات بسیاری دارد و هر کسی پا به کشور هند می‌گذارد، قطعا چند روزی را هم برای گردش در این شهر کنار گذاشته است.

دهلی مملو از جاذبه‌های تاریخی است که قدمتشان به چند صد سال پیش برمی‌گردد و با انواع فستیوال‌های رنگارنگ و جذابش، به جلوه‌های توریستی خود می‌افزاید.
وسعت شهر دهلی را برابر با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع می‌دانند و همچنین جمعیت ساکن در این شهر را در حدود ۳۰ میلیون نفر تخمین می‌زنند

بهترین رستوران های دهلی

رستوران کریم | Karim’s

یکی دیگر از بهترین رستوران های دهلی رستورانی به نام رستوران کریم است. این رستوران از سال ۱۹۱۳ تاسیس شده و بهترین غذاهای دوران امپراتوری مغول را ارائه می کند. شهرت و محبوبیت این رستوران به اندازه ای است که رستوران کریم به تازگی چندین شعبه دیگر را هم در نواحی مختلف شهر افتتاح کرده است. در منطقه قدیم دهلی می توانید به این رستوران قدیمی و صدساله بروید و بهترین غذاهای سنتی مغولی مثل بره کباب و چیکن تندوری را نوش جان کنید. مردم محلی دهلی و همین طور توریست ها و گردشگران همگی طرفدار رستوران کریم هستند و برای غذا خوردن به این مکان می آیند.

رستوران ایندین اکسنت | Indian Accent

رستوران ایندین اکسنت در یک هتل قرار گرفته و به دلیل نوآوری و خلاقیتی که در سرو غذا دارد شهرت زیادی پیدا کرده است. سرآشپز مشهور این رستوران، مانیش مهروترا غذاهای محلی هندی را با آشپزی بین المللی ترکیب کرده و غذاهای رستوران را با خلاقیتی تماشایی سرو می کند. همین عوامل دست به دست هم داده اند تا رستوران ایندین اکسنت را به یکی از بهترین رستوران های دهلی تبدیل کنند. مثلا در رستوران ایندین اکسنت می توانید بره کباب شمال هند را با جگر چرب فرانسوی و توت فرنگی و چاتنی چیلی سرو می کند که ترکیبی فوق العاده جالب و البته خوشمزه به وجود می آید. یکی دیگر از غذاهای معروف این رستوران خرچنگ با نارگیل کبابی و ترشی گوجه است که طرفداران زیادی هم دارد.

رستوران پنجابی بای نیچر | Punjabi by Nature

رستوران پنجابی بای نیچر یکی دیگر از بهترین رستوران های دهلی است که در حال حاضر چندین شعبه در سرتاسر شهر دهلی افتتاح کرده است. این رستوران همان طور که از نامش مشخص است در زمینه غذاهای پنجابی تخصص دارد. انواع غذاهای سنتی منطقه پنجاب مثل ران پنجابی، عدس سیاه با کره و خامه و گولگاپاست که از ترکیب پوری، چاتنی، نخودفرنگی، سیب زمینی و پیاز تهیه می شود و بسیار خوشمزه است

رستوران داکشین | Dakshin

در هتل شرایتون دهلی نو یکی دیگر از بهترین رستوران های دهلی به نام رستوران داکشین واقع شده است و به ارائه انواع غذاهای جنوب هند می پردازد. در این رستوران می توانید غذاهای محلی ایالت های کرالا، آندرا پرادش، تامیل نادو و کارناتاکا را با کیفیت و طعمی فوق العاده امتحان کنید. با این که بسیاری گمان می کنند غذاهای جنوب هند همگی گیاهی هستند، رستوران داکشین انواع غذاهای گوشتی مثل ماهی سرخ شده، میگو سوخاری و خوراک بره را به مشتریانش ارائه می کند. ترکیبات و ادویه های استفاده شده در هر غذا خاص و مطابق با دستور تهیه اصلی و سنتی آن غذا هستند.

جشنواره‌ ها و فستیوال‌ های دهلی

دهلی نو به عنوان پایتخت هند هر ساله میزبان تعدادی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فستیوال‌های این کشور است که هر یک به تنهایی طرفداران خاص خودش را دارد. به طوری که بسیاری از توریست‌ها در تمام طول سال برنامه‌ریزی می‌کنند تا در آن‌ها شرکت کنند. تعدادی از فستیوال‌های مشهور هند عبارت اند از: فستیوال هولی (جشن رنگ)، دیوالی (فستیوال نور)، لوری (برگزاری جشن با آتش بازی، آوازخوانی و رقص)، فستیوال غذای خیابانی NASVI، فستیوال بین المللی جاز، جشنواره گل دهلی و ..

راهنمای سفر به دهلی | صفر تا صد سفر به دهلی
جشنواره‌ ها و فستیوال‌ های دهلی-پارساگشت

 

حمل و نقل عمومی دهلی

برای گشت و گذار در دهلی وسایل حمل و نقل عمومی موثری در اختیار شماست. مترو، اتوبوس، ریکشا و تاکسی از آن جمله هستند.
مترو: مترو آسان‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین وسیله برای گردش در پایتخت هند است که بزرگترین سیستم مترو در کل کشور هند نیز محسوب می‌شود. در حال حاضر متروی دهلی ۹ خط دارد که اطلاعت تمام ایستگاه‌ها به هر دو زبان هندی و انگلیسی درج شده اند. متروی دهلی هر روز بین ساعت ۶ تا ۲۳ فعالیت دارد و کرایه برای هر سواری بین ۱۰ تا ۶۰ روپیه خواهد شد.
اتوبوس: اتوبوس‌های دهلی گزینه چندان مناسبی برای توریست‌ها محسوب نمی‌شود چرا که بسیار شلوغ اند و مسیریابی آن‌ها بدون تسلط به زبان هندی کار دشواریست. کرایه اتوبوس‌ها حدود ۱۰ روپیه است.
ریکشا: ریکشا یا سه چرخه، از وسایل حمل و نقل خاص هندی است که انواع مختلفی دارد که عبارت اند از ریکشای برقی، ریکشای اتومات و ریکشای مکانیکی. ریکشاهای برقی و اتومات را می‌توانید داخل شهر و ریمشای مکانیکی را اطراف شهر پیدا کنید. کرایه ریکشاها بسته به مسیر و مسافت متفاوت است و از ۳۰ روپیه آغاز می‌شود.
تاکسی: هزینه ورودی تاکسی‌های دهلی ۵۰ روپیه است که به ازای هر یک کیلومتر ۱۸ روپیه به کرایه شما اضافه می‌شود.
تاکسی‌های آنلاین: اپلیکیشن‌های متفاوتی در هند هستند که به عنوان تاکسی آنلاین خدمات ارائه می‌دهند؛ از جمله بهترین‌ها می‌توان به اوبر، مرو کبز (Meru Cabs) و اولا کبز (Ola Cabs) اشاره کرد.

دیدنی های معروف دهلی

قطب منار:  قطب منار یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های هند، در واقع یک منار آجری بلند بالاست که ارتفاعش به ۷۳ متر می‌رسد و قدمتش به ۸۰۰ سال پیش برمی‌گردد. البته قطب منار یک مجموعه تاریخی است و به هنگام بازدید از این مجموعه می‌توانید از بخش‌های دیگری مانند دروازه، مسجد، مقبره و … دیدن کنید.

 

آکشاردام: آکشاردام یکی از بناهای جدید و تازه ساز در دهلی است که مجموعه‌ای از شگفتی هاست. در این مجموعه وسیع، چندین معبد هندو، چند باغ وسیع و زیبا و البته چندین نمایشگاه وجود دارد. برای تفریح و سرگرمی در آکشاردام می‌توانید روی رقص آب شگفت انگیز مجموعه، رقص نور و لیزر و فودکورت بزرگ آکشارادام حساب باز کنید.

باغ لودی: لودی باغی سرسبز، تاریخی و جذاب در مرکز شهر است که بسیار مورد توجه عشاق و زوج‌های جوان قرار دارد. بسیاری حتا برای عکاسی روز عروسی خود، این باغ زیبا را انتخاب می‌کنند.

Lodhi Garden (New Delhi) - All You Need to Know BEFORE You Go
باغ لودی-پارساگشت

مقبره همایون: این مقبره قدمتی ۵۰۰ سال دارد که در امپراتوری گورکانیان و برای یکی از شاهان این دوره بنا شده است. معماری این مقبره به سبک ایرانی و اسلامی است و ارزش بازدید یک دو ساعته را دارد.

مقبره همایون-پارسا گشت

قلعه سرخ: قلعه سرخ به مدت ۲۰۰ سال اقامتگاه پادشاهان گورکانی بود و همان طور که از نام آن می‌توان حدس زد، ساخت این قلعه به طور کامل با استفاده از آجرهای سرخ رنگ انجام شده است. علاوه بر رنگ خاص، این قلعه به سبب معماری فوق العاده‌اش شهرت دارد.

دروازه هند: دروازه‌ای است که برای یادبود کشته شدگان جنگی هندی ساخته شده‌است و در مرکز شهر قرار دارد. اطراف این دروازه مکان مناسبی برای وقت گذارنی و استراحت است.

بازار چاندانی چوک: یکی از بازارهای شلوغ و پر سر و صدا و البته محبوب هند، همین چاندانی چوک است. در این بازار می‌توان انواع سوغات هند را با قیمت مناسبی تهیه کرد. همچنین خوب است بدانید خوشمزه‌گردی در این بازار بسیار مورد توجه است.

راهنمای خرید در دهلی | مراکز خرید دهلی هند - ایوار

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری مالزی

مالزی مالزی یکی از کشورهای توسعه یافته و مسلمان نشین قاره آسیا می‌باشد که در شرق این قاره واقع شده است. طبیعت بکر و جنگل‌های

تور لوکس ژاپن

تور ژاپن ژاپن (Japan) یک کشو جزیره‌ای در سواحل شرقی آسیا بوده که رشته بزرگی از جزایر را در امتداد یک کمان شمال شرقی به

تور لوکس برزیل

شاید بسیاری از ذهنیت‌هایی که در مورد تور برزیل دارید اشتباه باشد! به طور مثال اگر تابستان به برزیل بروید آب و هوا استوایی و

تور آلانیا بهترین قیمت

تور آلانیا ترکیه کشوری زیبا و توریستی است. در اغلب روزهای سال این کشور مملو از جمعیتی است که با خرید بلیط هواپیما از همه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری دهلی

هلدینگ گردشگری پارسا گشت