اطلاعات گردشگری تفلیس

تفلیس

 

راهنمای سفر به تفلیس

تفلیس شهری که تاریخ بلندش، بناهای قرون وسطایی، موزه ها و کلیسا های زیادی را برایش به ارمغان آورده است.

با قدم زدن در میان کوچه پس کوچه های این شهر به مردمی برمی خورید که آوازه مهمان نوازی شان در دنیا پیچیده است. بیشتر ما گرجستان را به تفلیس و باتومی می شناسیم دو شهری که گردشگران در مدت سفر خود بیشتر از آن ها بازدید می کنند.

موقعیت جغرافیایی تفلیس

شهر تفلیس در کشور گرجستان پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است و از لحاظ جغرافیایی در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه های قفقاز و نزدیکی دریای سیاه قرار گرفته است. تفلیس در گذشته‌های دور ابتدا در طول سواحل رودخانه رشد کرد.

نقشه و جغرافیای گرجستان -
موقعیت جغرافیایی تفلیس-پارساگشت

بعدها با افزایش جمعیت ساخت و ساز به دامنه‌ها و تپه‌ها و فلاتهای اطراف رودخانه کشیده شد که این فلات‌ها در شمال و شمال شرقی شهر واقع شده‌ است. مساحت شهر تفلیس در کشور گرجستان حدود ۲۴۶ کیلومترمربع است و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۴ انجام شده حدود یک میلیون نفر تخمین زده شده است.

اطلاعات کلی شهر تفلیس

زبان: زبان گرجی

واحد پول: لاری (GEL)

برق: برق این شهر ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

شماره های اضطراری:

برای تماس با پلیس، آتشنشانی و اورژانس شماره ۱۱۲ را بگیرید.

اختلاف ساعت تا تهران: تفلیس حدود ۳۰ دقیقه از تهران جلوتر است.

فرودگاه: فرودگاه بین المللی تفلیس

آب و هوای شهر تفلیس

شهر تفلیس به دلیل نزدیکی آن به کوه و وزش باد از سوی این کوه ها تابستان های نسبتا گرم و زمستان های بسیار سردی دارد. شرایط اقلیمی این شهر نسبتا نیمه گرمسیری و مرطوب بوده و میانگین دما در سال حدود ۲ درجه ی سلسیوس اندازه گیری شده است.

بهترین زمان برای سفر به این شهر گرجستانی در ماه های مرداد و شهریور است چرا که می توانید از تفریحات ساحلی این شهر به طور کامل بهره ببرید.

اما اگر می خواهید که سفرتان به تفلیس کم هزینه بشود سعی کنید در فصل زمستان که حجم مسافران تفلیس کاسته می شود به این شهر سفر کنید البته اگر با هوای سرد مشکلی ندارید. پس اگر در فصل سرد می خواهید به تفلیس بروید باید توجه داشته باشید که لباس های گرم و مناسبی همراه خودتان ببرید.

بهترین فصل سفر به تفلیس

. بنابراین بهترین فصل سفر به تفلیس، بهار و پاییز هستند که در طی این دو فصل، هوا معتدل است و بارندگی دلپذیری در جریان است.

به این 5 دلیل توریست‌ها به گرجستان سفر کردند:

1. لازم نیست برای سفر به گرجستان ویزا بگیرید.

2. در سفر به گرجستان همیشه یک مرد یا زن گرجی منتظر است تا کمک‌تان کند. گرجی‌ها مهربان و مهمان‌نوازند و رفتار خیلی خوبی با گردشگران دارند.

3. نگران گم شدن یا آسیب دیدن در تفلیس یا شهرهای دیگر گرجستان نباشید. اینجا کشوری امن برای مسافران و بانوان تنها (Solo Travelers) است.

4.اگر اهل طبیعت‌گردی و ماجراجویی باشید، مطمئن باشید مناطق کوهستانی گرجستان بهترین چشم‌انداز را دارد. هرچند که توصیف طبیعت گرجستان با کلمات بی‌انصافی است اما براساس آخرین بررسی‌های ما از دوستان و همکاران و سایت‌های معتبر گردشگری، طبیعت و آب و هوای گرجستان واقعا بی‌نظیر است.

5.بخش خوشمزه‌ی هر سفری شکم‌گردی است و شکم‌گردی در گرجستان انگیزه‌ی خوبی برای سفر است. غذاهای گرجی خیلی متنوع‌اند و پیشینه‌ی قوی دارند که بیشتر به مناطق روستایی‌شان برمی‌گردد. عطر و طعم برای گرجی‌ها مهم است و خوشبختانه با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها هم سازگار است.

ویزا در تفلیس

در حال حاضر برای سفر به گرجستان احتیاجی به گرفتن ویزا ندارید و بابت آن نباید هیچ هزینه ای بپردازید. تنها در هنگام عبور از مرز یا فرودگاه، مهر ورود برای شما زده خواهد شد.

ارز تفلیس

معمولا افراد ترجیح می‌دهند قبل از رفتن به کشور موردنظر ارز تهیه کنند.

این مورد برای سفر به بیشتر کشورها کار درست و به صرفه‌ای است.

اما توصیه می‌کنیم که ارز خود را به دلار تبدیل کنید و در گرجستان به دنبال لاری باشید.طبق تجربه‌ی ما در گرجستان، صرافی، فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که در فرودگاه تفلیس و سطح شهر هستند به راحتی پول شما را هر چه باشد از یورو، دلار، لیر یا ریال به لاری تبدیل می‌کنند

 در حالی‌که در کشورهای دیگری مانند روسیه، تبدیل پول فقط در بانک‌ها انجام می‌شود. از طرف دیگر، خوشبختانه نرخ تبدیل ارز در همه‌ جای گرجستان یکی است و نیازی به نگرانی ندارید. یادتان باشد مبالغ بالا را از دلار به لاری تبدیل نکنید، چون پورسانت بیشتری از شما می‌گیرند و ضرر می‌کنید. بهتر است براساس نیاز روزانه، پول تبدیل کنید.

 

گرجستان امن است؟

دولت گرجستان از صنعت گردشگری‌اش درآمد خوبی دارد و به خاطر همین اهمیت زیادی به آن می‌دهد. قوانین سخت‌گیرانه و حمایت‌گرانه‌ای که دولت گرجستان برای توریسم و گردشگران وضع کرده، محیط امنی را برای دیگران بوجود آورده است. در سال گذشته لیستی از امن‌ترین کشورهای دنیا منتشر شد و گرجستان رتبه‌ی هفتم را کسب کرد. بنابراین نگرانی درباره‌ی وضعیت امنیتی کاملا بی مورد است.

دوستان و افرادی هم که به گرجستان رفتند، از امنیت بالای آن صحبت می‌کنند. فرقی ندارد مرد باشید یا زن، در تفلیس و دیگر شهرهای گرجستان خطرات خیلی کمی شما را تهدید می‌کند. گزارش‌های به شدت کم و محدودی از دزدی و مزاحمت‌های خیابانی ثبت شده است. قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که پلیس گرجستان برای جرمی پیش‌پا افتاده و ساده‌ای از نظر ما مثل متلک‌پرانی، مجازات تعیین کرده است. بنابراین خیال‌تان راحت باشد، شما به کشوری وارد می‌شوید که بسیار امن است و دولت روی شما به عنوان عنصری تبلیغی برای جذب گردشگران بیشتر حساب باز می‌کند.

در همه‌ی ساعات شبانه‌روز در بافت قدیمی تفلیس و خیابان‌های سنگ‌فرش شده‌ی آن بگردید و نگران مزاحمتی هم نباشید. البته حضور پلیس در سطح شهر هم به راحتی و آرامش خیال شما کمک بیشتری می‌کند. با این حال پلیس به گردشگران توصیه‌های کلی دارد. مثلا در جریان شهرگردی‌های‌تان پول نقد زیادی با خودتان نبرید یا پاسپورت را در هتل بگذارید.

هزینه ی خورد و خوراک در شهر تفلیس

در شهر تفلیس نه تنها برای اقامت لازم نیست که نگران باشید بلکه برای خورد و خوراکتان هم خیالتان راحت باشد، چرا که فرهنگ غذایی گرجی ها تقریبا به ایرانی ها نزدیک است و مشکلی بابت غذا نخواهید داشت. معروف ترین غذاهای گرجی که پیشنهاد می کنیم حتما آن ها را در طول سفرتان میل کنید خاچاپوری و خینکالی است که در بین گرجی ها بسیار محبوب است. در ادامه راهنمای سفر به تفلیس به رستوران های بی نظیری که در شهر تفلیس وجود دارد و همچنین هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۳ لاری را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۵۰ لاری پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر تفلیس به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۰ لاری می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۰٫۵۲ لاری و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴ لاری بپردازید.

هزینه حمل و نقل در شهر تفلیس

حمل و نقل در گرجستان را به طور کلی می شود ارزان نامید. در باتومی نیز این قضیه صدق می کند. شما روش های مختلفی برای رسیدن به شهر و گشت و گذار در تفلیس را دارید.

هزینه بلیط تک سفره ۰٫۵۰ لاری

هزینه بلیط ماهیانه ۳۰ لاری

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید  ۳ لاری  و به ازای هر یک کیلومتر ۰٫۵ لاری  به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۵ لاری باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۷٫۳۱ لاری

چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟

♦ اجاره‌ی خودرو

اگر ماشین اجاره کنید، اختیار ساعات رفت و آمدتان را دست خودتان است، یعنی هر زمان که بخواهید در شهر و جاده‌های اطراف می‌گردید. دیگر لازم نیست با رانندگان تاکسی بر سر کرایه چانه بزنید و در فضای شلوغ اتوبوس یا مترو هم نمی‌مانید.

♦ اتوبوس و مینی‌بوس‌های زرد(Marshrutka)

اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های زردرنگ معروف به Marshrutka راه دیگر رفت و آمد در شهر است. به نظر ما بهتر است قبل از سفر، لیست ایستگاه‌ها و مقاصد را روی گوگل مپ خود، علامت‌گذاری (Pin) کنید. البته تابلوهای دیجیتالی در ایستگاه‌ها وجود دارند که به دو زبان انگلیسی و گرجی اسم ایستگاه‌ها نمایش داده می‌شود. یک راه دیگر برای اطلاع از ایستگاه‌ها، دانلود اپلیکیشن حمل و نقل شهری تفلیس است که برای گوشی‌های موبایل اندرویدی موجود است. هرچند که به طور کلی توصیه می‌کنیم برای پرداخت پول «مارشروتکا»ها یا همان اتوبوس‌ها از مترومانی استفاده کنید. البته پول خرد 100 تتری هم به کارتان می‌آید. یادتان باشد که اتوبوس‌ها فقط در ایستگاه‌ها توقف دارند اما مینی‌بوس‌ها نه. کافی‌ست هرجا می‌خواهید پیاده شوید بگویید Gaacheret یعنی بایست.

♦ مترو تفلیس

مترو فقط در تفلیس هست. برای استفاده از آن بلیط الکترونیک مترو  «Metromoney cards»بخرید که برای اتوبوس و مینی‌بوس‌های زرد‌رنگ شهر هم کاربرد دارد. ساعت کاری مترو 6 صبح تا نیمه شب است و خوشبختانه به غیر از زبان گرجی، به زبان انگلیسی هم ایستگاه‌ها اعلام می‌شوند.

♦ تاکسی

برای گشت در شهر با تاکسی، از قبل در مورد کرایه‌ با راننده چانه بزنید. خوشبختانه می‌توانید با همین تکنیک تخفیف‌های خوبی هم بگیرید. تاکسی‌ها تاکسی‌متر ندارند و قیمت‌ها براساس مسیرهای کوتاه یا طولانی مشخص می‌شوند. معمولا برای مسیرهای کوتاه تا 3 کیلومتر 4 یا 5 لاری و برای مسیرهای طولانی‌تر تا 10 لاری درنظر گرفته شده است.

معرفی بهترین هتل های تفلیس

هتل کاولا kavela

هتل 3 ستاره کاولا واقع در شهر تفلیس در نزدیکی شهر با ساختمانی با بالکن های مشرف به زیبایی های اطراف( شهر، کوه و باغات) دارای ۱۱۵ اتاق نسبتاً بزرگ و نورگیر با رنگ های گرم روح نواز می باشد. فاصله هتل کاولا تفلیس تا فرودگاه لوچینی ۱۰ کیلومتر، میدان آزادی۵/۵ کیلومتر، تئاتر روستاولی ۱۵ دقیقه، ایستگاه مترو ایسانی ۶/۲ کیلومتر می باشد. همچنین کاولادارای امکانات ورزشی تفریحی، رستوران، مجوز ورود حیوانات اهلی و شاتل رایگان فرودگاه می باشد

گرند هتل تفلیس Grand GMP

گرند هتل در شهر تفلیس واقع شده است. این هتل 9 کیلومتر از میدان آزادی اين شهر فاصله دارد.

هتل بزرگ تفلیس دارای اتاقهایی  با تهویه هوا مطبوع و اینترنت بي سيم رايگان در سراسر هتل می باشد ، همچنين مهمانان مي توانند از رستوران زيبا اين هتل بهره ببرند.

تمامی اتاق ها مجهز به تلویزیون همراه با كانال هاي ماهواره اي ، حمام اختصاصی و افزودنی های پیشنهاد شده از سوی هتل، که عبارتند ازحوله حمام و لوازم آرایش رایگان است. پذيرش اين هتل ٢٤ ساعته است.

شما می توانید از امكانات رفاهی اين هتل كه شامل وسايل بازي از قبيل تنیس روی میز است لذت ببريد.

هتل به شما امكان خدمات کرایه ماشین را نيز مي دهد. فاصله گرند هتل از تئاتر Rustaveli ، اپرا و باله تفلیس 9 كيلومتر بوده و فرودگاه بین المللی تفلیس 5 کیلومتر از هتل فاصله دارد.

هتل ویلا ویکتوریا Hotel Villa Victoria

هتل 3 ستاره Hotel Villa Victoria در یکی از مناطق مناسب در شهر تفلیس قرار گرفته است. در اطراف این هتل مراکز تفریحی و تجاری بسیاری وجود دارد، همچنین مسافران این هتل دسترسی مناسبی به نقاط مختلف شهر دارند. نمای بیرونی ساختمان این هتل زیبا بوده و طراحی فضای داخلی آن مناسب می باشد. قیمت پایین رزرو اتاق های این هتل باعث محبوبیت آن در بین گردشگران تور تفلیس شده است. فاصله این هتل تا میدان آزادی در حدود 3 کیلومتر و تا فرودگاه بین المللی شهر تفلیس حدود 15 کیلومتر می باشد.

هتل Hotel Villa Victoria دارای اتاق های مختلفی برای اقامت مسافران تور گرجستان می باشد، از انواع اتاق های آن می توان به اتاق دو تخته، اتاق خانوادگی و سوئیت اشاره کرد. اتاق های این هتل دارای امکاناتی مانند آشپزخانه، یخچال، حمام، سشوار، تلویزیون، بالکن، مبلمان، تلفن، اینترنت پرسرعت و سیستم تهویه مطبوع هستند. خدمات این هتل به صورت BB ارائه می شود. هزینه رزرو اتاق های این هتل با توجه به نوع آن در حدود 35 تا 60 دلار می باشد.

کادر مجرب این هتل در تمام طول روز آماده خدمات رسانی به گردشگران تور تفلیس هستند. از امکانات کلی این هتل می توان به لابی، آسانسور، خدمات نگهداری از چمدان ها، باغ، پارکینگ، روم سرویس، لاندری، ترانسفر فرودگاهی، صندوق امانات و پذیرش 24 ساعته اشاره کرد. رستوران این هتل غذا های خوش طعم و باکیفیت بین المللی را برای گردشگران سرو می کند.

زمان تحویل اتاق های این هتل ساعت 3 بعد از ظهر و ساعت تخلیه اتاق ها 12 ظهر می باشد.

هتل آستریون پالاس asterion Palace تفلیس گرجستان

این هتل تنها ۱۵ دقیقه پیاده تا پارک کالاندادز فاصله دارد، هتل آستریون پالاس دارای یک مرکز بدن سازی، سالن بیلیارد و میز تنیس است. اتاق های هتل دارای تهویه مناسب، اینترنت رایگان و جای پارک هستند.اتاق ها که به سبک کلاسیک تزیین شده اند یک محل نشیمن و تلویزیون دارند. همچنین سرویس بهداشتی اختصاصی نیز وجود دارد که هر کدام دارای یک دوش، سشوار و لوازم بهداشتی هستند.در رستوران هتل غذاهای گرجستانی و یا اروپایی سرو می‌ شود. رستوران ها و غذاخوری های دیگری نیز در اطراف هتل وجود دارند که می توانید از آنها بهره ببرید.چهار سالن کنفرانس و یک میز پیشخوان بصورت شبانه روزی در محل اقامت شما در هتل آستریون پالاس قرار گرفته است که آماده پاسخگویی به شماست. این هتل ۹ کیلومتر از ایستگاه مرکزی تفلیس و ۱۷ کیلومتر از فرودگاه تفلیس فاصله دارد. ایستگاه اتوبوس تفلیس نیز حدودا ۵ دقیقه پیاده تا محل اقامت شما فاصله  دارد

هتل جی ان جی تفلیس Hotel GNG

هتل 4 ستاره جی ان جی در جنوب غربی تفلیس و در 5 کیلومتری سالن اپرای تفلیس و تئاتر روستاولی قرار گرفته است .هتل جی ان جی تفلیس از استادیوم Meikheil Meskhi و استخر 10 دقیقه پیاده و از فرودگاه بین المللی تفلیس 19 کیلومتر رانندگی فاصله دارد . موزه مردم شناسی فضای باز و دریاچه لاک پشت و دانشگاه دولتی تفلیس نیز در فاصله 3 کیلومتری هتل قرار گرفته اند میدان “فریدام” در مسافت 5.1 کیلومتری هتل قرار دارد

امکانات هتل جی ان جی تفلیس :

22 اتاق – تراس – رستوران – سرویس اتاق – بار – امکان سرو صبحانه در اتاق –wifi رایگان در اتاقهای هتل – پارکینگ خصوصی رایگان ( با رزرو قبلی ) – پذیرش 24 ساعته – پذیرش و ترخیص فوری – میز گردشگری – خدمات نگهبانی – پذیرش و ترخیص خصوصی – خدمات خشکشویی و لباسشویی – خدمات اتو کشی – خانه داری روزانه – دستگاه فکس و فتوکپی –  شاتل فرودگاه – صندوق امانات – اتاقهای مخصوص افراد غیر سیگاری – سیستم گرمایشی – تهویه مطبوع – روزنامه – خدمات بلیط – امکان همراه داشتن حیوانات خانگی ( با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه در صورت لزوم ) و … .

 آدرس : خیابان شوانیدزه 4 ، ویک ، تفلیس ، گرجستان

هتل توسکانو Toscano تفلیس

هتل توسکانو دارای یک باغ وسیع و یک رستوران می باشد و در شهر تفلیس واقع شده است. این هتل 4.2 کیلومتر از سالن اپرا و باله تفلیس فاصله دارد.

اتاق های هتل دارای تلویزیون صفحه تخت و حمام اختصاصی هستند ، برای آسایش میهمانان در حمام لوازم بهداشتی رایگان و سشوار نیز موجود است.

کافه هتل در باغی زیبا واقع شده است و انواع غذاهای اروپایی و گرجی در آن سرو می شود. رسپشن هتل به صورت 24 ساعته پاسخگو می باشد.در این هتل می توانید به بازی تنیس بپردازید یا دوچرخه کرایه کنید. فاصله هتل توسکانو تا تئاتر روستاولی 4.4 کیلومتر است و میدان فریدام نیز 5 کیلومتر از هتل فاصله دارد. فاصله فرودگاه بین المللی تفلیس تا هتل توسکانو 18 کیلومتر است. نزدیکترین فرودگاه بین المللی فرودگاه تفلیس است، که در فاصله 18 کیلومتری هتل توسکانوقرار دارد.

هتل سیتی سنتر  CITY CENTER hotel

هتل City Center یک هتل چهار ستاره لوکس در شهر تفلیس واقع در کشور گرجستان است.

اتاق های هتل

این هتل ۸۴ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به خود پرداز، اینترنت، تماشای جمعی تلویزیون در لابی و رستوران اشاره کرد. اتاق‌های هتل به تلویزیون صفحه تخت، تهویه مطبوع، اینترنت و حمام مجهز شده‌اند.

موقعیت هتل

هتل تا تاتر Rustaveli Theatre حدود ۳.۲ کیلومتر، تا میدان آزادی ۳.۵ کیلومتر و تا نزدیکترین فرودگاه، فرودگاه بین‌امللی تفلیس ۱۸.۲ کیلومتر فاصله دارد. این هتل یک انتخاب مناسب برای علاقه‌‌مندان به شهر‌های قدیمی و طبیعت است.

هتل کلمبی تفلیس Hotel Colombi Tbilisi

این هتل که در شهر تفلیس قرار دارد از سالن اپرا و تئاتر باله ی شهر حدودا 4.5 کیلومتر فاصله دارد. اتاق های هتل چشم اندازی به شهر داشته و هتل کلمبی  یک تراس در اختیار شما قرار می دهد. مهمانان می توانند از غذاهای رستوران هتل سفارش بدهند.  این هتل یک جای پارک رایگان و اینترنت بی سیم  نیز بصورت رایگان برای شما تهیه کرده است.

اتاق های هتل کلمبی دارای تهویه هوا هستند و هر اتاق یک تلویزیون صفحه تخت، جعبه ی ایمنی و قهوه ساز و چای ساز دارد. یک بالکن با چشم اندازی به شهر در همه ی اتاق ها وجود دارد.

در هتل کلمبی شما می توانید درخواست رسیدگی به اتاقتان را بدهید و همینطور برای راحتی شما رستورانی در هتل وجود دارد که می توانید از غذاهای لذیذ آن بهره ببرید.

میز پیشخوان در هتل به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما می باشد. هر زمان نیاز به راهنمایی در مورد جاذبه های گردشگری شهر داشتید می توانید به میز گردشگری هتل کلمبی مراجعه کنید کارکنان آنجا حتما از کمک به شما خوشحال می شوند. برای استراحت پس از یک روز پر مشغله می توانید در لابی هتل استراحت کنید.

تئاتر روستاولی حدودا 6 کیلومتر و میدان آزادی حدودا 5.5 کیلومتر تا هتل کلمبی فاصله دارد. نزدیک ترین فرودگاه به هتل فرودگاه بین المللی تفلیس است که حدودا 23 کیلومتر تا هتل راه دارد. بنا بر درخواست شما، سرویس رفت و برگشت از طریق هتل قابل دسترسی است.

زوج های جوان این هتل را می پسندند، آنها در نظرسنجی ها عدد ۸ را برای یک سفر دو نفره به این هتل داده اند.

هتل TIBLISI PARK تفلیس

این هتل در چگورتی واقع شده و در فاصله ۲ کیلومتری میدان انقلاب رز، تئاتر اپرا و تئاتر باله است. میدان آزادی و کلیسای متخی نیز در فاصله ۳ کیلومتری هتل پارک تفلیس Tbilisi Park Hotel قرار گرفته است، تا روستاولی ۲۱ دقیقه پیاده روی با ۹۰۰ متر فاصله و با ایستگاه مرکزی تفلیس نیز ۲۵ دقیقه فاصله دارد. فرودگاه بین المللی تفلیس همچنین ۱۴ کیلومتر با هتل فاصله دارد. مهمانان این هتل می توانند از یک صبحانه بوفه ای آمریکایی و از طعم غذاهای اروپایی در رستوران این هتل لذت ببرند. این هتل یک انتخاب عالی برای مسافرانی است که علاقه مند به معماری، طبیعت، گشت و گذار و معاشرت با مردم هستند.

هتل لایک تفلیس گرجستان   Like Hotel Tbilis

هتل 3 ستاره لایک تفلیس در یکی از تمیزترین مناطق تفلیس و به فاصله 12 کیلومتری خانه اپرا و تئاتر روستاولی و 13 کیلومتری میدان آزادی قرار گرفته است خارج از شهر میباشد . همچنین با فرودگاه بین المللی 22 کیلومتر فاصله دارد . 

امکانات هتل لایک تفلیس :

18 اتاق – باغ – تراس – بیلیارد – تنیس روی میز – کلوب شبانه – رستوران – بار – امکان ارائه منوی رژیمی در صورت درخواست – غذای مخصوص کودکان – میوه – شیرینی و کلوچه –wifi رایگان در اتاقهای هتل – پارکینگ خصوصی رایگان ( بدون نیاز به رزرو قبلی ) – امکان همراه داشتن حیوانات خانگی ( بطور رایگان ) – پذیرش 24 ساعته – خدمات ارزی – انبارداری چمدانها – خدمات پرستاری کودک – خدمات خشکشویی و لباسشویی – خدمات اتو – خدمات شاتل رایگان – خانه داری روزانه – امکانات لازم جهت برگزاری ملاقاتها – اتاقهای مخصوص افراد غیر سیگاری – شاتل فرودگاه – امکان اجاره ماشین – سیستم گرمایشی – سیستم تهویه مطبوع – محل مخصوص سیگار کشیدن – امکانات ویژه افراد ناتوان – تحویل مواد غذایی و … .

تمام اتاقهای هتل لایک تفلیس که در 4 طبقه واقع شده اند ، مجهز به امکاناتی نظیر تلویزیون فلت ، یخچال ، تهویه مطبوع ، محل مخصوص نشیمن و حمام خصوصی می باشند . برخی از اتاقها دارای چشم اندازی از کوهها ، باغ و یا شهر هستند . 

در رستوران هتل می توانید انواع غذاخای گرجی را امتحان کنید و در بار هتل نیز انواع نوشیدنیها را میل نمایید .

هتل لایک تفلیس از بزرگترین مرکز تجاری تفلیس “تفلیس مال ” چندان دور نیست . همچنین مراکز تفریحی و رستورانهای بسیاری در اطراف هتل قرار دارند . محیط دنج و کارکنان مهمان نواز هتل لایک ، خاطراتی دلچسب و فراموش نشدنی را برای شما در تور گرجستان مهیا می سازد  

آدرس : خیابان داویت آگماشنبلی 7 ، خیابان دیگومی 7/a ، شهر تفلیس ، گرجستان

هتل دالیدا DALIDA HOTEL

هتل دالیدا در شهر تفلیس قرار دارد و با فاصله 15 دقیقه ای از ایستگاه متروی تکنیکال یونیورسیتی واقع شده است. اینترنت Wi-Fi در این هتل به صورت رایگان در دسترس است.

تمامی اتاق های هتل دالیدا دارای تلویزیون ، تهویه کننده هوا و یخچال هستند. همچنین حمام اختصاصی هر اتاق نیز دارای دوش و لوازم بهداشتی رایگان می باشد.

رستوران هتل انواع غذاهای گرجی را سرو می کند. کارکنان هتل به صورت 24 ساعته پاسخگو هستند. همچنین هتل دارای یک باغ و تراس نیز می باشد. از دیگر امکانات هتل می توان به امکانات کنفرانس و پارکینگ رایگان آن اشاره کرد. فرودگاه بین المللی تفلیس در فاصله 20 کیلومتری از هتل دالیدا واقع شده است.

منطقه سابورتالو برای گردشگرانی که به طبیعت و غذاهای محلی علاقه مند هستند گزینه مناسبی است.

هتل پریماورا تفلیس Primavera Hotel

هتل 4 ستاره پریماورا در مرکز شهر تفلیس به فاصله 10 دقیقه پیاده تا ایستگاه مترو روستاولی قرار گرفته است . همچنین از پارک ور Vere و دانشگاه دولتی نیز ده دقیقه پیاده روی فاصله دارد . ایستگاه قطار تفلیس در مسافت 6 کیلومتری و فرودگاه در مسافت 20 کیلومتری هتل قرار دارند .

موقعیت مناسب مکانی هتل که دسترسی آنرا به تمام جاذبه های دیدنی تفلیس امکان پذیر می سازد آنرا تبدیل به گزینه ای مناسب جهت تور تفلیس نموده است . 

امکانات هتل پریماورا تفلیس :

28 اتاق – مرکز تناسب اندام – استخر – ماساژ – بار – رستوران – خدمات سرو صبحانه در اتاق –wifi رایگان در تمامی فضاهای هتل – پارکینگ خصوصی رایگان ( بدون نیاز به رزرو قبلی ) – پذیرش 24 ساعته – خدمات ارزی – میز گردشگری – خدمات بلیط – انبارداری چمدانها – دستگاه خودپرداز – خدمات خشکشویی – خدمات اتوکشی – امکانات لازم جهت برگزاری ملاقاتها – خدمات اتاق – نهار بسته بندی – خدمات شاتل ( با هزینه ) – شاتل فرودگاه – امکان اجاره ماشین – اتاقهای ویژه افراد غیر سیگاری و افراد سیگاری – صندوق امانات – سیستم گرمایشی – تهویه مطبوع – ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی – آسانسور و … .تمامی اتاقهای هتل پریماورا دارای دیوارهای عایق صدا و امکاناتی از قبیل تلویزیون فلت با کانالهای ماهواره ای ، مینی بار ، میز کار ، تلفن ، حمام خصوصی با سشوار و … می باشند .

روز خود را با صرف صبحانه در رستوران پریماورا که در طبقه پنجم هتل مستقر است آغاز نمایید . برای نهار و یا شام نیز این رستوران انواع غذاهای اروپایی را سرو می نماید . پس از یک روز پرکار با استفاده از خدمات ماساژ درمانی خستگی را از تن به در کرده یا در بار مستقر در لابی با صرف انواع نوشیدنیها جسم و روح خود را سبک نمایید . در عین حال می توانید از باشگاه مستقر در طبقه 2 و یا استخر طبقه پنجم جهت ورزشهای روزانه بهره برید .آدرس : خیابان کوچیشویلی 8 ، ورا ، تفلیس ، گرجستان

هتل رامادا RAMADA HOTEL

هتل Ramada تفلیس دارای امکاناتی چون چشم انداز کوه، رودخانه، دره، مرکزتناسب اندام، بار، پارکینگ، سالن کنفرانس، امکانات خشکشویی، رستوران، میز تور، صبحانه و 152 اتاق شیک که هرکدام مجهز به سیستم تهویه مطبوع هوا، تلویزیون، تختخواب، میز کار، صندوق امانات، مینی بار و چای/قهوه ساز می باشد.

هتل Ramada تفلیس تا فرودگاه Novo Alexeyevka حدود 13 کیلومتر فاصله دارد.

موزه ملی در فاصله 4.6 کیلومتری هتل Ramada و تئاتر اپرا و باله تفلیس در 4.9 کیلومتر آن قرار دارند.

این هتل در نزدیکی میدان آزادی و چين، کلیسای متخی، قلعه ناریکلا قرار دارد.

هتل آمری پلازا تفلیس

در شهر زیبا و توریستی تفلیس، اقامتگاه های بسیاری برای رفاه گردشگران تاسیس شده است. یکی از اقامتگاه های خوب این شهر، هتل Ameri Plaza Tbilisi است. در صورتی که قصد سفر به پایتخت تاریخی گرجستان، شهر تفلیس را دارید در ادامه این مقاله با لحظه آخر همراه باشید تا شما را با مشخصات، امکانات و قوانین هتل Ameri Plaza Tbilisi آشنا سازیم.

امکانات هتل Ameri Plaza Tbilisi

از جمله امکاناتی که برای رفاه گردشگران تور تفلیس در هتل آمری پلازا تفلیس تعبیه شده می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اینترنت وای فای رایگان، پارکینگ رایگان، شاتل فرودگاهی، اتاق های غیر سیگاری، اتاق های خانوادگی، رستوران، کافی شاپ، میز سرو نوشیدنی، خدمات تهیه بلیط، سرو صبحانه در اتاق، یخچال داخل اتاق، دستگاه خود پرداز، میز تور، رزرواسیون 24 ساعته، خدمات لاندری، بیزنس سنتر، سیستم تهویه مطبوع، اتاق های ماه عسل، روم سرویس روزانه، کارکنان چند زبانه (روسی، گرجی و انگلیسی) و غیره.

 

هتل امبسدوری گرجستان Ambasadori

هتل امبسدوری Ambasadori گرجستان – تاریخچه ی تاسیس Ambassadori تفلیس به سال 2004 بازمی گردد. در قلب تفلیس، شهری تاریخی، رستوران جدیدی باز شد. جاذبه های دیدنی این شهر کهن از این رستوران قابل مشاهده بود. نمایی که از Ambassasdori دیده می شود برای توریست ها بسیار جذاب بود و به همین دلیل تصمیم بر این گرفته شد که در این محل به جای رستوران هتل ساخته شود. در ابتدا هتل تنها 7 اتاق داشت. به تدریج هتل امبسدوری یکی از جاذبه های بسیار دوست داشتنی و محیطی راحت برای حضور توریست ها شد. محل، مناظر و فضای داخلی Ambassadori سفر را برای توریست ها خاطره انگیز کرد.

تقاضا برای اتاق ها روزبه روز بیشتر شد. به همین دلیل در سال 2013 تصمیم بر این گرفته شد که ساختمان جدیدی به ساختمان قدیمی افزوده شود. بنابراین از طراحان و معماران ایتالیایی کمک گرفته شد. در نهایت هتل با 121 اتاق، ترانس های زیبا، مناظر فوق العاده و خدمات عالی با استاندارد بالا ساخته شد. برند هتل Ambassadori در تفلیس هتلی لوکس با اتاق های زیبا، حمام های مرمری و فضای داخلی ایتالیایی ساخته است

هتل Ambasadori یک هتل چهار ستاره لوکس در شهر تفلیس واقع در کشور گرجستان است. این هتل ۴۰ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، صندوق امانات، سالن اجتماعات و خودپرداز اشاره کرد. اتاق‌های این هتل مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون ماهواره‌ای، مینی بار و حمام هستند. رستوران هتل که دارای تراس نیز است، انواع غذاهای گرجی و بین‌المللی را سرو می‌کند. از تراس رستوران، منظره زیبای رودخانه و شهر نیز قابل مشاهده است. فاصله هتل تا خیابان روستاوِلی که شامل جاذبه‌هایی همچون تئاتر اپرا و باله تفلیس و موزه روستاوِلی است و همچنین ایستگاه مترو تاویسوپلِبیس موئِدانی ۵ دقیقه پیاده است.

هتل هالیدی این HALIDAY INN

هتل 4 ستاره هالیدی این (HOLIDAY INN TBILISI) در تفلیس گرجستان واقع شده است و تنها 18 کیلومتر تا فرودگاه بین المللی تفلیس فاصله دارد.

هتل هالیدی این روبه روی اسپورت پالاس تفلیس قرار گرفته است و دارای یک استخر روباز ، باشگاه ورزشی بزرگ و ورودی ‏اختصاصی به آجارا کازینو که کنار این هتل قرار گرفته است می باشد.‏

ایرلاین های تفلیس

پروازهای خطوط هوایی ازايران به تفلیس

  • هواپیمایی آسمان (EP)

  • ایران ایر (IR)

  • هواپیمایی قشم (QB)

  • قطر ایرویز (QR)

دیگر خطوط محبوب هوایی که به تفلیس پرواز میکنند

  • ترکیش ایرلاینز (TK)

  • لوفتهانزا (LH)

  • چاینا ساتهرن ایرلاینز (CZ)

  • ایرفلوت (SU)

  • پگاسوس ایرلاینز (PC)

  • س۷ ایرلاینز (S7)

  • لوط پولیش ایرلاینز (LO)

  • فلای دوبی‌ (FZ)

  • اوکراین اینترنشنال ایرلاینز (PS)

  • ایربلتیک (BT)

فرودگاه های تفلیس

این روزها سفر به گرجستان با برداشتن ویزای این کشور برای بسیاری از ایرانیان بسیار آسان تر از گذشته شده است. یکی از فرودگاه های اصلی تفلیس پایتخت این کشور که اتفاقا بسیار هم پر رفت و آمد است، فرودگاه بین المللی تفلیس یا شوتا روستاولی تفلیس نام دارد.

تاریخچه ی فرودگاه بین المللی تفلیس

فرودگاه بین المللی تفلیس، با نام قدیمی نوو الکسیوکا و نام فعلی شوتا روستاولی تفلیس، در سال ۱۹۵۲ در پایتخت کشور گرجستان ساخته شد. این فرودگاه توسط یکی از معمارین معروف در آن زمان به نام بریدز(Beridze) در سبک معماری خاصی به نام طراحی استالینیستی(Stalinist architecture) که به اتحاد جماهیر شوروی منصوب بود و در سال های ۱۹۳۳تا۱۹۵۵در سرزمین های تحت امر شوروی بود ساخته می شدند، طراحی شد. این طرح خاص شامل طرح یک ساختمان مخصوص فرودگاهی با طبقاتی با محور متقارن است که حس یک آپارتمان را القا می کند!

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی تفلیس

تاکسی: تاکسی‌های فرودگاه بین المللی تفلیس به صورت شبانه ‌روزی در مقابل خروجی ترمینال فرودگاه هستند. فاصله ی فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر تفلیس توسط تاکسی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است.

شاتل: فرودگاه تفلیس مجهز به سرویس شاتل است. از فرودگاه تا مرکز شهر تفلیس، شاتل دارای ۳ ایستگاه است. خدمات شاتل ۲۴ ساعته است.

قطار: آسان‌ترین و ارزان‌ترین وسیله برای دسترسی به این فرودگاه ،همانطور که بالا تر هم توضیح دادیم با وجود خط قطار مخصوص و ایستگاه قطار، استفاده از قطار است. ایستگاه قطار فرودگاه تفلیس در فاصله ۷۰ متری از ترمینال فرودگاه قرار گرفته و به شکل یک نیم دایره ساخته شده است.

اتوبوس: از راه‌های ارتباطی و حمل و نقل فرودگاه است که ایستگاه های  آن دقیقا در مقابل سالن پروازهای ورودی فرودگاه قرار گرفته است. خط  اتوبوس های تفلیس۳۷، درتمامی روزهای هفته ۲۴ ساعته در حال ارائه ی خدمات هستند.

امکانات فرودگاه بین  المللی تفلیس

  • در همه ی ترمینال های این فرودگاه وای فای پر سرعت در دسترس است.

  • صندلی های این فرودگاه برای استراحت مناسب اند اما به عقیده ی خیلی از افراد برای خوابیدن و استراحت کردن در فرودگاه بهتر است بههتل های اطراف فرودگاه بروید.

  • از فروشگاه های مختلف این فرودگاه دیدن کنید و از آن ها در صورت تمایل و نیاز خرید کنید.

·  رستوران های مختلفی در این فرودگاه موجود است که شما می توانید بسته به ذائقه ی خود از آن ها غذاهای محلی، بین المللی و فست فود تهیه کنید.

·  در این فرودگاه به راحتی نمی توانید مکانی برای شارژتلفن همراه خود بیابید.

·  در این فرودگاه اجاره ی اتومبیل نیز امکان پذیر است.

  • ·  اتاق مادر و فرزند در اختیار مسافران نیز می باشد.

رستوران های پیشنهادی شهر تفلیس

  • رستوران ایرانی یسلیانی | yoseliani cafe restaurant

همانطور که گفتیم در این شهر قطعا مشکل غذایی نخواهید داشت چرا که همه غذاهای گرجی با سلیقه ایرانی ها کاملا مطابقت دارد. اما این که در کشور غریب رستورانی ایرانی پیدا کنید حس و حال دیگری دارد. رستوران ایرانی یسلیانی در شهر تفلیس یکی از بهترین رستوران ها است که در آن می توانید انواع غذاهای وطنی را میل کنید.

آدرس: ۱۳ Gigo Zaziashvili II Turn، Tbilisi، Georgia

  • رستوران مک لارنز | MacLaren’s Irish Pub

رستوران فوق العاده ی دیگری که در شهر تفلیس می توانید به آن بروید و بهترین استیک ها را میل کنید، رستوران مک لارنز است. در این رستوران تمام غذاها و نوشیدنی ها با عالی ترین کیفیت ها ارائه می شوند.

آدرس: ۱۱ Rkinis Rigi St، Tbilisi، Georgia

رستوران شاوی لومی | Shavi Lomi

شاوی لومی یکی از بهترین رستوران های تفلیس است و البته از اولین رستوران هایی که غذاهای سنتی را با غذاهای مدرن ترکیب کرد. این رستوران صمیمی و راحت با میز و صندلی های زیبا، فرش های قدیمی و وسایلی که گرجی ها قرن هاست استفاده می کنند تزئین شده است. اگر دوست دارید با سفارش یک غذا طعم چندین غذای گرجی را با هم بچشید گوبی سفارش دهید؛ این بشقاب بزرگ شامل انواع طعم های مختلف مثل pkhali گرجی، نان ذرت، ترشی و پنیر است که مطمئنا از این همه طعم و رنگ خوشتان می آید.

رستوران اِزو | Ezo

ازو در زبان گرجی به معنای حیاط است و این اسم به خوبی برازنده این رستوران است. این رستوران در واقع در حیاط یک ساختمان مسکونی قرار گرفته و میز و صندلی در حیاط و لابلای درخت ها چیده شده اند. در رستوران ازو تاکید بر تهیه غذاهای ارگانیک و سالم است و مواد اولیه از کشاورزان و مزرعه داران محلی تامین می شود. منوی رستوران ازو طیف متنوعی از غذاهای گیاهی و گوشتی را شامل می شود.

رستوران روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱ ظهر تا ۱۲ نیمه شب باز است.

  • نوع رستوران: غذاهای گرجی، اروپایی

آدرس: ۱۶ Geronti Kikodze St, Tbilisi, Georgia

رستوران سیسکویلی | Tsiskvili

یکی از بهترین رستوران های تفلیس از دید مردم محلی و توریست ها رستوران سیسکویلی است. این رستوران دکوراسیونی سنتی و جالب دارد و انواع غذاهای سنتی و اصیل گرجی را در فضای بسیار تماشایی به مشتریان ارائه می کند. یکی از نکات جالب در مورد این رستوران اجرای نمایش زنده رقص و موسیقی است که بسیار پرطرفدار و محبوب شده است.

اگر دوست دارید در حین غذا خوردن شاهد رقص و موسیقی سنتی گرجی باشید بدون شک این رستوران بهترین انتخاب است. رستوران سیسکویلی کمی از مرکز شهر فاصله دارد و روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر به مشتریان سرویس دهی می کند.

  • آدرس: Akaki Beliashvili St, Tbilisi, Georgia

  • آدرس وبسایت رستوران: http://tsiskvili.ge/english/home

رستوران آذرپاشا | Azarphesha

اگر دوست دارید غذاها و نوشیدنی های اصیل و سنتی گرجی را در محیطی دلنشین و صمیمی امتحان کنید رستوران آذرپاشا انتخاب مناسبی است. منوی رستوران طیف متنوعی از غذاهای اصیل و سنتی گرجی را با الهام از آشپزی ایرانی و یونانی ارائه می کند. بنابراین اگر در سفر به تفلیس به این رستوران بروید می توانید مطمئن باشید که غذاهای رستوران با ذائقه و طبع ما ایرانی ها کاملا سازگار است.

این رستوران روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب یکسره باز است و در وعده های ناهار و شام به مشتریان سرویس دهی می کند.

  • آدرس: ۲ Pavle Ingorokva St, Tbilisi, Georgia

رستوران لولیتا | Lolita

اگر به دنبال رستورانی مدرن با حال و هوای جوان پسند می گردید به رستوران لولیتا بروید. لولیتا یکی از بهترین رستوران های تفلیس است و با دکوراسیون مدرن و موزیک های روز و آشپزخانه اوپن فضایی هیجان انگیز ایجاد کرده است. مردم محلی تفلیس عاشق این رستوران هستند و خیلی ها برای غذاخوردن و وقت گذرانی به این رستوران می آیند.

در این رستوران می توانید در حالی که نوشیدنی تان را می خورید سرآشپز را تماشا کنید که در آشپزخانه اوپن مشغول آماده کردن غذایتان است.

رستوران لولیتا روزهای یکشنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد و روزهای جمعه و شنبه تا ۳ بامداد باز است و پاتوق جوان های تفلیسی است.

  • نوع رستوران: کافه بار، اروپایی

آدرس: Tamar Chovelidze St, Tbilisi, Georgia

رستوران ساخاچاپور | Sakhachapure

یکی از بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن خاچاپوری، رستوران ساخاچاپور است و مردم محلی هم برای خوردن خاچاپوری به این رستوران می آیند.

رستوران ساخاچاپور Sakhachapure
رستوران ساخاچاپور | Sakhachapure

در این رستوران انواع مختلف خاچاپوری با طعم ها و شکل های مختلف با قیمتی منصفانه به مشتریان ارائه می شود. پیشنهاد ما این است که حتما در این رستوران خاچاپوری را امتحان کنید، اما اگر دوست دارید غذاهای دیگری سفارش بدهید می توانید از بین انواع پیتزا، سوپ، سالاد و دسرهای مختلف به دلخواه انتخاب کنید.

رستوران ساخاچاپور روزهای یکشنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است.

  • آدرس: Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia

جاذبه های دیدنی در شهر تفلیس

  • قلعه ناریکالا | Narikala Fortress

قلعه ای دیدنی در کوه مقدس متاتسمیندا (Mtatsminda) قرار دارد که نام آن قلعه ناریکالا است. این قلعه از معروف ترین قلعه های شهر تفلیس است و همین طور یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی در این شهر گرجی به شما می رود. مردم این شهر قلعه نارین را “قلب و روح تفلیس ” می دانند.

آدرس: ۱۱ Botanikuri St، Tbilisi، Georgia

  • باغ های بوتانیکال | Botanical Gardens Tbilisi

باغ های بوتانیکال یکی از بهترین دیدنیهای تفلیس و از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان به شمار میرود. باغ های بوتانیکال در سال ۱۸۴۵ به روی عموم بازگشایی شدند و قبل از آن، تنها خانواده سلطنتی حق استفاده از آن ها را داشتند. این باغ ها یکی از برترین جاذبه های توریستی تفلیس میباشند.

آدرس: Botanikuri St., 1, Tbilisi 0114, Georgia

  • کلیسای کاشوتی | Kashveti Church

کلیسایی به نام کاشوتی در شهر تفلیس گرجستان وجود دارد که قدمت از به سال ۱۹۱۰ باز می گردد. این کلیسا در مرکز شهر تفلیس قرار دارد و ساخت و ساز آن توسط اشراف و بورژوازی گرجستان گرجستانی انجام شده است. نقاشی های دیواری کلیسا توسط نقاش گرجستان، Lado Gudiashvili در سال ۱۹۴۷ نقاشی شدند. کلیسای زیبایی است سعی کنید در برنام سفرتان به تفلیس آن را بگنجانید.

آدرس: گرجستان – تفلیس Archil Jorjadze St، Tbilisi، Georgia

  • کلیسای اسمیندا سامبا | Tbilisi Sameba Cathedral

ساختمانی با شکوه که بنای کلیسای سامه با است در بالای تپه سنت الیاس قرار دارد و همچنین به نوعی در قلب شهر تفلیس واقع می باشد. این کلیسای باشکوه قابلیت این را دارد که به طور همزمان ۱۵ هزار نفر بازدید کننده را به طور یکجا در خود جای دهد. این کلیسا بزرگترین کلیسای موجود در گرجستان است .

آدرس: ۱۵-۱۷ Konstantine Eristavi St، Tbilisi، Georgia

  • کلیسای آنچیسخاتی | Anchiskhati Basilica

کلیسای آنچیسخاتی مریم مقدس، یک کلیسای ارتدکس گرجی و قدیمی ترین کلیسای تفلیس میب اشد و در قرن ششم میلادی ساخته شده است. اگر خواستید این کلیسای زیبا و دیدنی را در لیست مقاصد گردشگریتان در سفر به تفلیس بگنجانید.آدرس: ۱۱ Ioane Shavteli St, Tbilisi, Georgia

  • پل پیس | The Bridge of Peace

این پل در امتداد ۱۵۰ متری رودخانه کورا برای اتصال تفلیس قدیم و تفلیس جدید با طراحی معاصر ساخته شد. این پل در تاریخ ۶ می ۲۰۱۰ افتتاح شد.

آدرس: The Bridge of Peace، Tbilisi، Georgia

  • حمام های حرارتی در آبانتوبانی | Tbilisi Sulphur Baths

در این منطقه حمام هایی در ارتفاع جاده ابریشم وجود دارند که از شهرت ویژه ای در این شهر برخوردار هستند. این حمام ها در زمان امپراطوری روسیه چهرهای مشهوری همچون پوشکین و دوماس را در خود دیده اند. در آن زمان حدود ۶۳ حمام در این منطقه وجود داشته که اکنون تنها ۵ حمام با سطوح مختلف قابل مشاهده است. قدمت این حمام ها نیز به ۱۵۰۰ ساله پیش بر می گردد.

آدرس: Abano St, Tbilisi, Georgia

  • شهر قدیمی تفلیس | Tbilisi old town

در پایتخت کشور گرجستان، شهری قدیمی وجود دارد که ندیدن آن خالی از لطف است. با توجه به این که این شهر ۲۹ بار تخریب شده و مجددا مورد ساخت و بازسازی قرار گرفته اما حال و هوای قدیمی و باستانی در آن حفظ شده است. عمدتا کوچه های این شهر باریک و خانه های بزرگ کج در آن ها ساخته شده است. این قسمت از شهر، مکانی ایده آل برای تجربه طعم تاریخ کشور گرجستان است

  • اوپلیستسیخه (Uplistsikhe)

یکی از منحصربه‌فردترین و شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های گرجستان، شهر اوپلیستسیخه است؛ یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای سنگی دنیا که در دل صخره‌ها تراشیده شده است. در این شهر باستانی از تماشای سرداب‌ها، تونل‌ها و مکان‌هایی که برای قربانی در مراسم مذهبی در نظر گرفته بودند، لذت می‌برید. این شهر روی یک صخره‌ی بلند و در ساحل غربی رودخانه‌ی کر ساخته شده است. ترکیب غیرمعمول سبک‌های مختلف از صخره تراشی آناتولی و فلات ایران و نیز هم‌زیستی معماری مسیحی و غیرمسیحی، این شهر را از دیگر شهرهای سنگی دنیا متمایز می‌کند. این شهر باستانی از سال ۲۰۰۷ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

خانه اپرای تفلیس

خانه اپرای تفلیس که به آن تئاتر باله و اپرا نیز گفته می شود، محل برگزاری تئاترها و مراسم اپراهای اصلی این شهر است. معماری داخلی خانه اپرای تفلیس هر بازدیدکننده‌ای را حیرت‌زده خواهد کرد. علاوه بر این در بین تمام خانه‌های اپرای جهان هم می‌درخشد. گرچه معماری خانه اپرا مدرن است، اما در عین حال به خوبی واصح است که گرجستان پلی میان شرق و غرب است.

این خانه مرکز باله و اپرا در گرجستان بوده و معماری آن کاملاً شرقی است و با وجود اینکه در کشوری کوچک قرار گرفته یکی از معتبرترین خانه های اپرا در جهان به شمار می رود. سالن اپرای تفلیس واقع در خیابان روستاولی و تقریبا در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته است.این سالن باشکوه هر هفته پذیرای مشتاقان اپرای تفلیس است. اپرا و تئاتر تفلیس علاقمندان بسیار زیادی در گرجستان دارد.

این سالن که جدیدا نیز بازسازی و مرمت شده است پذیرای مشتاقان آن از سراسر گرجستان می باشد. عملیات بازسازی و نوسازی خانه اپرای تفلیس، که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان به شمار می آید، شش سال به طول انجامیده و ۴۰ میلیون دلار هزینه داشته است.

خانه اپرای تفلیس در زمان عضویت گرجستان در اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی ساخته شده و در زمان فروپاشی این اتحاد و شروع جنگ های داخلی گرجستان، از تخریب مصون مانده استپ

راهنمای خرید در تفلیس

شهر تفلیس مانند بسیای از شهرهای توریستی مقدی عالی برای کسانی است که می خواهند خرید کنند. بازارهای این کشور علاوه بر برندهای مطرح دنیا، پر از پوشاک و لوازمی هستند که قیمت های متنوع دارند و شما می توانید با کمترین قیمت بهترین سوغاتی ها را برای بستگان خود تهیه کنید.

مراکز خرید شهر تفلیس

مرکز خرید تفلیس مال | Tbilisi Mall

آدرس: D. Aghmashenebeli Alley, ۱۶th km, Tbilisi,Georgia

آشنایی با مرکز خرید تفلیس مال | Tbilisi Mall

مرکز خرید تفلیس مال، نخستین و بزرگ ترین مرکز خرید نه تنها در شهر تفلیس، بلکه در جنوب سرزمین های قفقاز  است که به محلی مجلل و شکیل برای ترکیب تفریح، خوشگذرانی و گردهمایی فروشگاه ها بدل شده است. تفلیس مال که ساختمانی چهار طبقه است، در مجموع وسعتی ۷۴ هزار متری دارد و از ۱۵۰ فروشگاه و مغازه تشکیل شده است. البته که این تمام امکانات تفلیس مال نیست و ۲۷۰۰ جاپارک، ۱۵,۰۰۰ متر مربع هایپرمارکت و ۱۰۰۰ متر مربع فضای تفریحی دیگر فضاهایی است که در این مرکز خرید به چشم می خورد. مجموعه ای از برندهای به روز و شناخته شده دنیا در تفلیس نمایندگی دارند و اگر در حین گشت و گذار در این مجموعه وسیع دلتان خواست قدری استراحت کنید و وعده ای را صرف کنید، می توانید به فود کورت تفلیس مال بروید. برای بازی و عوض شدن روحیه تان هم به سراغ طبقات بالا بروید و چند ساعت را در سینمای بزرگ و مدرن تفلیس بگذرانید و یا در شهربازی، کودک درون تان را رها کنید تا قدری انرژی زندگی را به درون رگ هایتان بازگردانید!

در مجموع، مرکز خرید تفلیس مال قطعا می تواند انتخاب شما برای بازارگردی در این شهر وسیع و پایتخت گرجستان باشد. 

مرکز خرید ایست پوینت | East Point

تنها با ۱۲ دقیقه رانندگی از مرکز شهر به مرکز خرید مدرن و به روز ایست پوینت خواهید رسید. جدا از ۱۵۰ مغازه با برندهای بین المللی و معروف، می توانید با طیفی از گزینه های تفریحی و متنوع برای کودکان و بزرگسالان رو به رو شوید. از جمله این تفریحات می توان به بولینگ، سینما سه بعدی، مغازه های معروف اسباب بازی، باشگاه کودکان، رستوران ها و کافه هاو هایپرمارکت بزرگ کارفور  است. از جمله برندهای معروف پوشاک این مرکز خرید می توان به گلوریا جینز، کوتون، ال سی واکیکی، منگو و زارا اشاره کرد. از جمله برندهای رستوران های زنجیره ای نیز می توان مک دونالد و وندی را نام برد. همان طور که قبلا اشاره شد، کارفور هایپرمارکتی زنجیره ای با قیمت های متوسط و بسیار مناسب است که می توانید اجناس خوراکی، پوشاک معمولی و لوازم خانه مورد نیاز خود را از آن تهیه کنید. 

  • ساعات کار: ۱۰ صبح تا ۲۲

  • آدرس: گرجستان، تفلیس، بزرگراه کاختی، خیابان دوم والردیچه

آدرس: Al. Tvalchrelidze St. ۲ Kakheti Highway, Tbilisi,Georgia

خیابان پکینی | Pekini Street

خیابان پکینی یک مرکز خرید نیست، بلکه به سادگی خیابانی در شهر تفلیس است.

در دو طرف این خیابان، تعداد زیادی مغازه و نمایندگی برندهای معروف را خواهید دید. هر نوع مغازه و فروشگاهی که می توانید تصور کنید را در خیابان پکینی خواهید دید. از جمله مغازه های قابل توجه این خیابان نمایندگی دبنهامز بوده که به تازگی افتتاح شده است.

درست در کنار آن مغازه ریور آیلند ( River Island ) قرار دارد که مجموعه متناسبی از لباس ها را ارائه می دهد. اگر دنبال مغازه ای با قیمت های مناسبید، فروشگاه «I Love Moda Lux» گزینه مناسبی برای شماست. از دیگر برندهای معروف موجود در این خیابان می توان به پوما، کالینز، ریباک، لوتو، بنتون، منگو و گارفیلد اشاره کرد. 

همچنین جواهرفروشی های برندی چون دلفوس و کارلا بیسی در خیابان پکینی وجود دارد. اگر دوست داشتید در این خیابان کمی تفریح خوشمزه داشته باشید، بستنی معروف لوکا پورارای (Luca Polarae) را از دست ندهید. همچنین فست فودهای مک دونالد، تگزاس و نیویورک برگر نیز گزینه های خوشمزه پیش روی شما هستند. 

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان پکینی

آدرس: Pekini Street; Tbilisi, Georgia

مرکز خرید کارواسلا | Karvasla

• مرکز خرید کارواسلا، مجتمعی ۸ طبقه است که در خیابان دادیانی تفلیس قرار دارد. این مرکز خرید با دو طبقه پارکینگ اختصاصی، برای ۳۰۰ خودرو فضای پارک دارد. در ۶ طبقه دیگر این مرکز خرید بیش از ۶۰۰ مغازه به چشم می خورد. در مرکز خرید کارواسلا طیف متنوعی از انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم منزل، رستوران و کافه و بخش های تفریحی چون زمین بازی کودکان وجود دارد. • ساعات کار: ۱۱ تا ۲۱ • آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان دادیانی ۷، خیابان نادزالادوی • Address: Nadzaladevi, st. Tsotne Dadiani ۷, Tbilisi, Georgia

فستیوال های مهم در گرجستان

هر ساله در گرجستان فستیوال های جالب و مهیجی برگزار می شود که علاقه مندان زیادی از کشورهای مختلف از آن ها بازدید می کنند. فستیوال ها یکی از راه های شناخت و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ ملت هاست. ما مهم ترین فستیوال های گرجستان را در شهرهای مختلف مثل تفلیس، باتومی و آناکلیا در این مطلب معرفی کرده ایم.

فستیوال پنیر از فستیوال های مهم در گرجستان

هر ساله گرجستان مردم زیادی را از سراسر جهان به فستیوال پنیر دعوت می کند. در سال 2015 این فستیوال به یک فستیوال بین المللی تبدیل شد و کشورهای ارمنستان و آذربایجان هم به لیست شرکت کنندگان در این فستیوال اضافه شدند. علاوه بر این، تصمیم گرفته شد که جشنواره بعدی در کشور برنده برگزار شود. این فستیوال برای معرفی انواع پنیرهای مختلف از مناطق مختلف از کشورهای مختلف هر ساله برگزار می شود.

پنیر خام طعم دار تهیه شده با روش های خاص که توسط یونسکو شناخته و محافظت شده است، پنیر تند گودا که در پوست گوسفندان تهیه می شود، انواع پنیرهای شیرین، شور، دودی و خامه ای، پنیر در عسل، روغن، گل، ادویه جات و حتی درشراب! همچنین در این فستیوال ابزارهایی که مردم روستایی با آن پنیر درست می کنند هم به نمایش گذاشته می شود. برای اطلاع از فستیوال ها در گرجستان بهتر از فیسبوک استفاده کنید.

تبیلیسوبا – فستیوال جشن تولد تفلیس از فستیوال های مهم در گرجستان

فستیوال تبیلیسوبا به مناسبت روز تولد پایتخت گرجستان یعنی تفلیس در یکی از آخر هفته های ماه اکتبر جشن گرفته می شود. این فستیوال با  بسیاری از میوه ها، سبزیجات، پنیر، دسرهای تهیه شده با انگور گرجستان، چرچلا ، لواشک، خینکالی، نان، شراب، انواع شاهکارهای زیبای صنایع دستی گرجستان، نمایش های تئاتری، موسیقی های محلی و رقص و آتش بازی در آسمان تفلیس همراه است. برای اطلاع از زمان برگزاری و مکان این جشنواره بهتر است از فیسبوک استفاده کنید.

فستیوال شراب از فستیوال های مهم در گرجستان

معمولا جشنواره شراب در یکی از مناطق سبز در تفلیس برگزار می شود. مسافران، وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران، و صاحبان صنایع شراب از سراسر جهان برای تست طعم  بیش از 60 نوع از شراب عالی گرجستان از آخرین برداشت به فستیوال شراب می آیند. این جشنواره همراه با رقص های گرجی و اجرای آهنگ های سنتی گرجی همراه است. برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری فستیوال شراب بهتر است در فیسبوک جستجو کنید.

جم فست آناکلیا از فستیوال های مهم در گرجستان – GEM Festival

جم فست به معنی جشنواره الکترونیک گرجی است که هر ساله در ساحل آناکلیا برگزار می شود. هر ساله هزاران نفر در شهر ساحلی آناکلیا در گرجستان جمع می شوند. جم فست فستیوالی است در مورد رقص، موسیقی، زندگی، به اشتراک گذاری ایده ها و انرژی مثبت.

هنرمندان، طراحان، عکاسان، سینماگران، نوازندگان، آهنگسازان، رقصندگان، دی جی ها، ورزشکاران، متخصصین نورپردازی و صدا همه و همه به این فستیوال بزرگ دعوت می شوند تا مهارت های خود را در مقابل مخاطبین در آناکلیا افشا کنند. برای اطلاع از زمان برگزاری و قیمت بلیط از وب سایت جم فست بازدید کنید.

فستیوال جاز در باتومی و در تفلیس از فستیوال های مهم در گرجستان

از سال 1998، شرکت استرن پرومشن (Eastern Promotions) برای برگزاری فستیوال های موسیقی به همراه  نوازندگان برجسته و بسیار مشهور در منطقه قفقاز تلاش شایانی کرده است. این شرکت متعلق به چهارعلاقه مند و طرفدارموسیقی است که متعهد به ترویج موسیقی در سطح جهانی در منطقه قفقاز و همچنین ترویج بهترین موسیقی گرجی و حمایت از هنرمندان گرجی در خارج از کشورهستند. اولین تجربه این شرکت در سال 1978 با برگزاری جشنواره سالانه جاز در تفلیس و جشنواره راک در سال 1980 بود که هر دو آن ها توسط چندین عضو این شرکت مدیریت و تولید شد.

امروز، شرکت استرن پرومشن (Eastern Promotions) یکی از بزرگترین تولید کنندگان جشنواره های جاز در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق است. برای اطلاع از روزها و قیمت های این جشنواره های جاز در تفلیس و یا در باتومی به سایت www.tbilisijazz.com مراجعه کنید. ضمنا برای خرید این بلیط ها نیاز به کارت های بین المللی ویزا و یا مستر کارد دارید یا اینکه می توانید از طریق شرکت ما اقدام به خریداری بلیط کنید.

جشنواره رنگ از فستیوال های مهم در گرجستان

جشنواره رنگ، همان فستیوال هولی است که از کشور هند گرفته شده است. جشن هولی  یا «جشن رنگ‌ها» نام مراسمی است که هرساله، در ماه مارس میلادی و هنگام شروع فصل بهار در کشور هندوستان برگزار می‌شود. در جشن رنگ بر اساس یک سنت قدیمی، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگدانه‌های مخصوص به سوی یکدیگر و نیز اجرای موسیقی و رقص، به سرور و پای‌کوبی می‌پردازند.

در این آیین شاد، همهٔ افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان شرکت می‌کنند و باور دارند که با فرارسیدن بهار، بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز شده‌است. «جشن هولی یا همان جشن رنگ» از اعیاد مهم مردم هند است. این فستیوال هیجان انگیز در کشور گرجستان و در شهر تفلیس هم هر ساله برگزار می شود.

فستیوال آرت ژن از فستیوال های مهم در گرجستان – ART-GENE

جشنواره آرت – ژن یکی از موفق ترین جشنواره های سالانه هنری در منطقه قفقاز جنوبی که در سطح بین المللی برگزار می شود. شرکت کنندگان در این جشنواره از اقلیت های قومی مختلف گرجستان و از کشورهایی مانند چچن، اینگوشتیا، اوکراین، ترکیه، لیتوانی، چین، ژاپن، فرانسه و انگلستان هستند.

این جشنواره شامل تمام نسل ها می شود و گسترده ترین فعالیت های فرهنگی از جمله: هنر، صنایع دستی، موسیقی محلی، موسیقی مدرن، سلاح های رزمی، آهنگری، چرم‌سازی، ترصیع ظروف فلزی، ساخت سبد، گلدوزی، خیاطی، بافندگی، آلات موسیقی دست ساز، سفال و سرامیک، نجاری و سنگ تراشی، چوبکاری، جواهر سازی، آشپزی، طب سنتی، هنرهای رزمی و رقص در آن به اجرا در می آید.

فستیوال آرت ژن به طور کلی بر زمینه فعالیت هایی هنری و دستی تاکید می کند که هنوز بخشی از زندگی روزمره مردم در مناطق روستایی و گروه های قومی مختلف در گرجستان است. جشنواره آرت ژن یک پروژه مداوم از سال 2004 است و چندین تحقیق اخیر نشان داده است که این جشنواره به خوبی سازماندهی شده است و محبوب ترین رویداد هنری در گرجستان است.

میزان حضور 40000 بازدیدکننده در سال 2007 استقبال بی نظیر از این فستیوال را نشان داد. برای اطلاع از زمان و قیمت بلیط های این جشنواره به سایت آرت ژن مراجعه کنید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری مالزی

مالزی مالزی یکی از کشورهای توسعه یافته و مسلمان نشین قاره آسیا می‌باشد که در شرق این قاره واقع شده است. طبیعت بکر و جنگل‌های

تور لوکس ژاپن

تور ژاپن ژاپن (Japan) یک کشو جزیره‌ای در سواحل شرقی آسیا بوده که رشته بزرگی از جزایر را در امتداد یک کمان شمال شرقی به

تور لوکس برزیل

شاید بسیاری از ذهنیت‌هایی که در مورد تور برزیل دارید اشتباه باشد! به طور مثال اگر تابستان به برزیل بروید آب و هوا استوایی و

تور آلانیا بهترین قیمت

تور آلانیا ترکیه کشوری زیبا و توریستی است. در اغلب روزهای سال این کشور مملو از جمعیتی است که با خرید بلیط هواپیما از همه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری تفلیس

هلدینگ گردشگری پارسا گشت