اندونزی

اندونزی جاکارتا

جاکارتا، پایتخت کشور اندونزی و یکی از بزرگترین مراکز اقتصادیاین کشور به شمار می رود. این شهر بعد از بالی توریستی ترین شهر کشور اندونزی است و به دلیل بافت شهری آن که مطابق با الگوهای هلندی است و همینطور ماجراجویی هایی که می توانید در آن انجام دهید محبوبیت بسیاری بین گردشگران دارا هست.

موقعیت جغرافیایی شهر جاکارتا

شهر جاکارتا از لحاظ جغرافیایی در کنار خلیج جاکارتا و دریای جاوه، قرار دارد. عمده مساحت این شهر بر روی دشت های اندونزی است و ارتفاعات بسیاری دارد. مساحتی که این شهر در کشور در اندونزی دارا هست حدود ۶۶۱ کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۴ بدست آمده حدود ۱۰ میلیون نفر بوده است.

ایرلاین های جاکارتا

کویت ایرویز، سعودیه، قشم ایر، اتحاد امارات، ایر آسیا مالزی، قطر ایرویز قطر،  عمان ایر، ترکیش، ایر چاینا، چاینا ساترن.

ویزای اندونزی جاکارتا

ویزای اندونزی در مدت زمانی عادی(فوری) با قیمت 60 دلار(150) دلار، زمان تحویل ویزا 7 روز کاری (3 روز کاری) می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای اندونزی:  پاسپورت+ 2 قطعه عکس 3*4+ اصل بلیط و کپی صحفه اول و دوم شناسنامه، کپی کارت ملی، آدرس منزل و محل کار و تلفن مسافر، رزرو هتل، پرینت حساب بانکی.

در حالت کلی می‌توان ویزای اندونزی را به 5 گروه تقسیم کرد : ویزای توریستی اندونزی ویزای تجاری و ویزای بیزنس اندونزی ویزای خبرنگاری اندونزی ویزای مقامات رسمی یا ویزای دیپلمات اندونزی ویزای تحصیلی اندونزی

اطلاعات کلی شهر جاکارتا

زبان رسمی : اندونزیایی

واحد پول رسمی : روپیه (IDR)

ولتاژ برق شهری :۲۲۰ ولت

اختلاف ساعت : اندونزی حدود ۳ ساعت و نیم از تهران جلوتر است

هتل های پیشنهادی در جاکارتا

هتل مولیا سنایان | Hotel Mulia Senayan

 در شهر جاکارتا هتل مولیا سنایان است. این هتل در شهر جاکارتا به دلیل امکانات بسیار خوب و عالی که دارد جزء بهترین مکان های اقامتی در این شهر بین گردشگران به شمار می رود. از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز شامل دکوراسیون های عالی اتاق ها، رستوران، استخر و… را شامل می شود

Hotel Mulia Senayan - Tribunnewswiki.com
هتل مولیا سنایان | Hotel Mulia Senayan

 

هتل پولمن جاکارتا | Pullman Jakarta Central Park

یکی دیگر از هتل های مجللی که می توانید در این شهر انتخاب کنید، هتل پولمن است. این هتل با فرودگاه جاکارتا تنها ۲۵دقیقه فاصله دارد و تمامی امکانات مورد نیاز مسافران را محیا کرده تا اقامتی عالی را در هنگام سفر به این شهر داشته باشید.

 

جاذبه های گردشگری در جاکارتا

مسجد استقلال جاکارتا | Istiqlal Mosque

این مسجد یکی از بزرگترین مساجد جنوب شرقی آسیاست که گنجایش ۱۲۰ هزار نفر را در یک زمان دارد. طرح مسجد استقلال یکی از بزرگترین مساجد جهان هست که از زمان استقلال اندونزی شروع شد و به دلیل بزرگ بودن این بنا ساختش حدود 17 سال به طول انجامید.

Istiqlal Mosque 'The Largest Mosque in Jakarta and Southeast Asia' |  Download Scientific Diagram
مسجد استقلال جاکارتا | Istiqlal Mosque-پارساگشت

هزار جزیره | Thousand Islands

زنجیره از جزایر در غرب خلیج جاکارتا وجود دارد که به هزار جزیره معروف است و دارای هتل هایی بر روی آب، سواحلی زیبا که دارای کافه هستند و همینطور مراکز تفریحی دریایی از که می توانید به طور کامل در آن لذت ببرید.

البته انتخاب اسم هزار جزیره استفاده از شیوه ی اغراق است و حدود ۱۱۰ جزیره در این منطقه وجود دارد که تنهای ۳۶ تا از آن ها برای عموم قابل استفاده است  و  23 مورد از آنها در لیست جزایر خصوصی به شمار می رود.

The 1000 Islands National Park is an overlooked natural wonder in Ontario
هزار جزیره | Thousand Islands-پارساگشت