اطلاعات گردشگری قشم

قشم

جزیره قشم، نگین زیبای خلیج فارس مجموعه‌ای از سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و شنی و گلی را در خود جای داده است. گستردگی آثار تاریخی،‌ فرهنگی و باستانی، در کنار میراث ارزشمند زمین شناختی، ‌این جزیره را به تنها ژئوپارک ایران و منطقه خاورمیانه تبدیل کرده است.
در سفر به قشم با پهنه گسترده‌ای از زیبایی‌های بی‌انتها روبه‌رو هستید، خودتان را برای تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و بی‌تکرار، آماده کنید. جزیره قشم علاوه بر جاذبه‌های فراوان، غذاهای عالی و محلی خوش‌طعم و بازارهای محلی و مدرن جالب توجهی نیز دارد. اگر تاکنون به قشم سفر نکرده‌اید، در اولین فرصت بار سفر ببندید و از گشت‌وگذار در این کرانه زیبا، لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم، اوایل ماه آذر تا اوایل فروردین ماه است. اگر قصد اقامت در فضای باز دارید، از اوایل دی تا اواخر بهمن راهی قشم شوید. بارش‌ها در این فاصله محدود می‌شود. متوسط دمای هوا در این زمان ۲۰ درجه سانتی‌گراد است و از ۲۵ درجه نیز بیشتر نمی‌شود، که هوایی بهاری و بسیار مناسب برای گشت‌وگذار در جزیره است.

پوشش گیاهی و جانوری قشم

جنگل‌های حرا پوشیده از گونه‌ای مانگرو با دو هزار کیلومتر مربع مساحت، بیشترین پوشش گیاهی قشم را تشکیل می‌دهند. گیاهان این جزیره، خشکی پسند، حرارت خواه و نیازمند رطوبت در تابستان هستند. درختچه‌های کوتاه بیابانی، درختان «کهور» و «کرت» و «کنار» و نخل‌های بلند، از دیگر گونه‌های گیاهی به شمار می‌روند.
انواع پرندگان مهاجر، خفاش‌ها، خزندگان، خارپشت، خرگوش و روباه نیز، پوشش جانوری را تشکیل می‌دهند. آهوی جبیر یا غزال ایرانی،‌ گونه رو به انقراض و برجسته این جزیره است.
نکته جالب توجه در پوشش جانوری قشم، میزبانی این جزیره از بزرگترین پستاندار جهان، «وال آبی» با طول بیش از ۳۰ متر و وزن در حدود ۱۲۰ هزار کیلو و کوچک‌ترین پستاندار جهان، «حشره خوار کوتوله» با طول هشت سانت و پنج گرم وزن، هم‌زمان است.

جاهای دیدنی قشم

تعداد جاهای دیدنی قشم بسیار زیاد است. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی قشم، در سراسر این جزیره گسترده هستند. از هر سمت بروید، به جاذبه‌ای تماشایی خواهید رسید.
همچنین پس از غروب آفتاب، قشم جلوه‌ای دیگر به خود می‌گیرد و به‌دلیل خنکی هوا، بسیاری از گردشگران را ترغیب به گشت‌و‌گذار در جزیره می‌کند. برخی از بهترین جاذبه های قشم در شب شامل ساحل لارک، مجتمع تفریحی و گردشگری هامون و پارک‌ها و مراکز خرید می‌شود.

جاذبه‌ های طبیعی قشم

جاذبه‌های طبیعی این جزیره به سبب آب و هوا و موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه و فرسایش سالیان دراز، به وجود آمده‌اند و برترین آن‌ها عجایب هفت‌گانه قشم هستند. از برجسته‌ترین جاذبه‌های این جزیره،‌ «جنگل‌ حرا» است. همچنین طولانی‌ترین غار نمکی جهان در این جزیره قرار دارد.
تنگه چاه‌کوه، غارهای خربس، دره ستارگان قشم، روستای کاسه سلخ، روستای شیب دراز و جزایر ناز از دیگر مقاصد طبیعی قشم محسوب می‌شوند.

جاذبه‌ های تاریخی قشم

قلعه پرتغالی‌های قشم، مقبره بی‌بی‌ مریم و گورستان تاریخی تم سنتی از جاذبه های تاریخی قشم هستند و از تاریخ کهن آن نشان دارند. همچنین آب‌انبار بی‌بی در داخل شهر قشم و سد گوران در قسمت غربی جزیره از دیگر نقاط دیدنی قشم محسوب می‌شوند که برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری مناسب هستند.
در بندر لافت نیز می‌توانید از بافت سنتی خانه‌ها دیدن کنید و به چاه‌های تلا و قلعه نادری با ۲۵۰ سال قدمت سر بزنید.

مراکز خرید قشم

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، قشم مراکز خرید متعددی را در خود جای می‌دهد که شامل بازارهای سنتی و پاساژهای مدرن می‌شود. از جمله مراکز خرید قشم می‌توان به مجتمع تجاری سیتی سنتر، بازار ستاره و الماس مال اشاره کرد. همچنین مراکز خرید ارزان قشم را مواردی نظیر بازار قدیم قشم، بازار بزرگ فردوسی قشم، مرکز خرید پردیس قشم، بازار خلیج فارس و مرکز خرید سیمرغ تشکیل می‌دهند.

تفریحات قشم

از برجسته‌ترین جاذبه‌های جزیره قشم، سواحل متنوع و زیبای آن است. در بازدید از سواحل قشم، ضمن بهره‌مندی از زیبایی‌های طبیعی آن‌ها، می‌توانید از امکانات تفریحی موجود در این سواحل مانند غواصی، پرواز با پاراگلایدر، قایق‌سواری و موتور چهار چرخ نیز لذت ببرید.
پارک زیتون، پارک کروکودیل و آکواریوم پروانه طلایی از دیگر مکان‌های تفریحی و دیدنی قشم هستند که بازدید از آن‌ها، خالی از لطف نیست.

جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم در استان هرمزگان قرار دارد و از طریق اسکله کندالو یا اسکله شیب دراز قابل دسترسی است. این جزیره با سواحل دیدنی، بازار دوست‌داشتنی و دیگر جذابیت‌های منحصر‌به‌فرد، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در قشم به شمار می‌آید.

رستوران های قشم

جزیره قشم مجموعه‌ای از متنوع‌ترین رستوران‌های دریایی و بین المللی را دارد. صرف یک وعده غذای با کیفیت یا نوشیدنی مطبوع، در کنار سواحل زیبای خلیج فارس، در رستوران ها و کافه های قشم، زیبایی‌های سفرتان را دوچندان می‌کند.
رستوران قلعه، رستوران الوند و رستوران آبشار از رستوران‌های باکیفیت جزیره قشم هستند. رستوران‌های نعیم، امیران و دریا با منوهای گسترده و متنوع دریایی و ایرانی، فضاهایی لوکس و مدرن دارند و به نسبت باقی رستوران‌ها گران‌تر هستند

سفر دریایی از قشم به کیش

شاید هوس کنید پس از گشت‌وگذار در قشم به کیش هم بروید. ایده خیلی خوبی است اما چطور می‌توان این مسیر را طی کرد؟ راه مستقیمی برای سفر دریایی از قشم به کیش وجود ندارد. اگر تصمیم گرفته‌اید چنین سفری را تجربه کنید، یک سفر دریایی چندمرحله‌ای در انتظار شماست. ابتدا باید در یک سفر دریایی به اسکله لافت بندر پل بروید یا از بندرعباس راهی بندرلنگه شوید. سپس باید با کشتی مسیر کیش را در پیش بگیرید.
اما سفر دریایی از کیش به قشم هم تا چندی پیش به وسیله کشتی سانی (Sunny) میسر بوده است. یک سفر دریایی بسیار جذاب و خوشایند. اما در حال حاضر این کشتی فعال نیست.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

کارگزار تور ژاپن

ژاپن ژاپن | کشور ژاپن ژاپن یا جزیره ژاپن کشوری واقع در آسیای شرقی و شمال غرب اقیانوس آرام است. از دیگر همسایگان ژاپن کره

جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند ر شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که

تور ویتنام1403-02188487124

ویتنام سرزمینی افسانه‌ای است که زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری دارد. این سرزمین بلند و باریک که در جنوب شرقی آسیا و در کناره‌های دریای چین جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری قشم

هلدینگ گردشگری پارسا گشت