اطلاعات گردشگری چین

چین

 

چین از کشورهای شرق آسیا است که به دلیل وسعت بسیار زیادی که دارد، می‌توان در آن فرهنگ‌های متفاوتی را مشاهده کرد. این کشور تاریخ غنی‌ای دارد و بناهای بسیاری گواه این ادعا هستند.

اگر قصد سفر به این کشور را دارید، بسته به اینکه به کدام قسمت آن می‌خواهید بروید، باید نکاتی را در نظر بگیرید تا سفر خوب و پرباری را تجربه کنید. در ادامه می‌خواهیم به بررسی نکاتی می‌پردازیم که قبل از دانستن آن‌ها نباید به چین سفر کرد!

قبل از اینکه بتوانید ادعا کنید که به چین سفر کرده‌اید، باید به خارج از پکن و شانگهای سفر کنید

چین تاریخ غنی و چشم‌اندازهای زیبایی دارد. با این که پکن و شانگهای چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارند،  اما برخی از شگفت‌انگیزترین تجربیات برای گراشگران، در این شهرها قرار ندارند.

شهر هاربین (Harbin) جایی است که هر ساله بزرگ‌ترین فستیوال یخ و برف جهان در ماه ژانویه آنجا برگزار می‌شود. هانگژو (Hangzhou) و سوژو (Suzhou) به عنوان بهشت روی زمین شناخته می‌شود و در زبان چینی اصطلاحی وجود دارد که می‌گوید «بهشت در بالا، هانگژو و سوژو در پایین».

استان یونان (Yunnan) در نزدیکی مرز تبتقرار دارد و از میان ۵۶ اقلیت فرهنگی چین، میزبان ۵۳ اقلیت فرهنگی این کشور است. بازدید از این استان، با لباس‌های فوق‌العاده زیبا و محلی و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز طبیعی، باعث می‌شود که شهرهای بسیار بزرگ چین را کاملا فراموش کنید. 

پکن

موقعیت جغرافیایی پکن

شهر پکن، پایتخت کشور چین بوده و از لحاظ جغرافیایی در شمال این کشور قرار گرفته است. مساحت شهر پکن در کشور چین، ۱۳۰۰ کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در این شهر طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۵، انجام شده حدود ۲۱۷۰۰۰۰۰ نفر است. پکن دومین شهر پرجمعیت چین پس از شانگهای و مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور است.

پکن-پارساکشت

اطلاعات ضروری شهر پکن در چین

زبان رسمی:  زبان ماندارین

واحد پول رسمی: یوان، هر یوان در تاریخ ۲۳ بهمن ۹۶، ۷۸۰۰ ریال است.

نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت – ۵۰ هرتز

پیش شماره شهری: ۸۶+

اختلاف ساعت: شهر پکن چهار ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

فرودگاه های شهر پکن: فرودگاه بین‌المللی پکن، فرودگاه پکن نانیوان

هتلهای پکن :

هتل  Beijing Marriott City Wall  *****

با ارائه امکاناتی نظیر اقامت لوکس، نظافت شبانه روزی، مرکز آب گرم، استخر سرپوشیده گرم و 5 رستوران و بار از میهمانان خود استقبال میکند. اتاقهای بزرگ هتل از شیشه های دو جداره، تلویزیون با گیرنده ماهواره، میز کار و سیستم تهویه مطبوع برخوردار میباشند.

میهمانان میتوانند از خدمات ماساژ، معالجات صورت و بدن مرکز آب گرم Quan هتل بهره مند شوند. جکوزی، استخر شیرجه، اتاق بخار و حمام درمانی از جمله امکانات سلامتی هتل به شمار میروند.

Beijing Pudi Hotel - Official Website, Online booking discount
هتل  Beijing Marriott City Wall  -پارساگشت

میهمانان میتوانند در رستوران و بار هتل به صرف خوراکهای آسیایی، چینی، ایتالیایی و غربی مشغول شوند. علاوه بر امکانات فوق، پارکینگ رایگان هتل نیز در اختیار میهمانان قرار گرفته است. هتل کمی پیاده تا ایستگاه راه آهن پکن فاصله دارد.

هتل Hilton Beijing*****

در فاصله 20 دقیقه ای با ماشین تا فرودگاه بین المللی پکن و جاذبه هایی همچون میدان Tiananmen قرار گرفته است. هتل با ارائه خدماتی از قبیل دفتر گردشگری، استخر سرپوشیده و رستوران های شبانه روزی پذیرای میهمانان خود میباشد. آشیانه پردگان و شهر ممنوعه از دیگر دیدنی های فرهنگی شهر بوده که به راحتی از هتل قابل دسترس میباشند. مرکز خرید Sanlitun و منطقه تفریحی 2 کیلومتر تا هتل فاصله دارند. بنا به درخواست علاقه مندان، ترانسفر فرودگاه نیز امکان پذیر میباشد. اتاقها بزرگ بوده و به پنجره های بزرگ مشرف به شهر، فضای کار و نشیمن مجزا، تلویزیون با کانالهای شهری، سشوار و حوله حمام مجهز میباشد. اتاقهای ممتاز از وان های مرمری و قهوه ساز اسپراسو نیز برخوردار میباشند. میهمانان میتوانند در زمینهای تنیس و اسکواش به بازی مشغول شده و یا در ورزشگاه مجهز هتل به ورزش بپردازند. باشگاه سلامتی هتل دارای یک سونا و یک مرکز آب گرم بوده که آخری خدمات ماساژ را ارائه میدهد. 5 رستوران هتل به سرو انواع خوراکهای محلی و بین المللی میپردازند. میهمانان میتوانند در رستوران One East به صرف استیک، خوراکهای دریایی و نوشیدنی مشغول شده و در Caffe Cino نوشیدنی داغ و کیک میل نمایند. Dj بار Zeta با اجرای موسیقی در خدمت علاقه مندان میباشد.

هتل Crowne Plaza Sun Palace Beijing*****

در منطقه Taiyanggong، و تنها در فاصله یک کیلومتری مرکز بین المللی نمایشگاه های شهر پکن قرار گرفته است. هتل اقامتی را به همراه 4 رستوران، یک استخر سرپوشیده، زمین تنیس و پارکینگ رایگان به میهمانان ارائه میدهد.هتل 200 متر تا ایستگاه قطار درون شهری Guangximen و 20 کیلومتر تا فرودگاه بین المللی پکن فاصله دارد.اتاقها مدرن بوده و به حمام با دیوار شیشه ای، تلویزیون LCD و ماهواره ای، مینی بار، لوازم اتو، چای و قهوه ساز مجهز میباشند.میهمانان میتوانند در مرکز آب گرم، ماساژهای آرامش بخش دریافت نموده و یا تمرینات ورزشی روزانه خود را در سالن بدنسازی هتل از سرگیرند. مرکز اداری، خدمات خشکشویی و تهیه بلیط نیز در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.رستورانهای هتل با سرو خوراکهای متنوع یوآنی، غربی، چینی، ایتالیایی و دریایی از میهمانان پذیرایی میکنند. سالن استراحت پیانو و تریای هتل نیز انواع نوشیدنی را ارائه می دهند.

هتل Shenzhen Hotel ****

با خدمات عالي خود پذيراي مهمانان ميباشد. ميهمانان عزيز مي توانند از اتاقهاي راحت هتل لذت ببرندکلیه اتاقهای این هتل تمیز و راحت می باشد.امکانات رفاهی هتل شامل ماساژ ، سونا ، استخر سر پوشیده می باشد.اين هتل داراي 301 اتاق مي باشد.اتاق جلسه کاملا مجهز در هتل موجود ميباشد.ميهمانان ميتوانند در فعاليت هايي نظير بيليارد شرکت کنند.شما نيز مي توانيد از خدمات زيبايي آرايشگاه هتل استفاده کنيد.

هتل فوربیدن سیتی***

موقعیت این هتل، دسترسی به اماکن توریستی را آسان ساخته است.اين هتل داراي 80 اتاق مي باشد.اين هتل با داشتن فروشگاه هاي متعدد به خود ميبالد.اتاق جلسه کاملا مجهز در هتل موجود ميباشد.برنامه گردش خود را نيز از ما بخواهيد.ميهمانان ميتوانند در فعاليت هايي نظير بيليارد شرکت کنند.هتل همچنين دوچرخه به ميهمانان اجاره ميدهد.بعد از يک روز کاري و يا گردش در شهر سري به رستوران هتل زده ؛ از غذاي خوشمزه آن ميل کنيد.

جاذبه ها گردشگری پکن

1-برج طبل و برج ناقوس

گولو و ژانگلو ( Gulou و Zhonglou) به عنوان برج طبل و برج ناقوس در زبان انگلیسی شناخته شده‌اند، که برای کارمندان ثبت اوقات رسمی در پکن در طول سلسله یوان و مینگ استفاده شده است. امروزه آنها جاذبه های توریستی هستند که بینشی به معماری سنتی چینی را ارئه می‌کنند. گولو، برج طبل، در تقاطع خیابان Gulou و Di’anmen ایستاده که در سال ۱۲۷۲ توسط کوبلای خان ساخته شده است. بازدیدکنندگان که قادر به بالا رفتن از پله‌های شیب دار هستند با نمایش بزرگی از پکن پاداش داده خواهند شد. ژانگلو، برج ناقوس در چند قدمی پشت برج طبل واقع شده است. هر دو در یکی از چند مناطق باقی مانده هوتانگ در پکن واقع شده اند.

2-منطقه هنر ۷۹۸

حتی افرادی که هنر را دوست ندارد پس از بازدید از منطقه هنر ۷۹۸، آوانگارد منطقه هنر پکن آن را ستایش خواهند کرد. این مکان در جایی واقع شده است که زمانی یک نیروگاه برق قدیمی بود. منطقه هنر ۷۹۸ کندوی عسل فعالیت هنری است. بازدید کنندگان می توانند هنرمندان را در در هنگام کار در اتاق کار خود ببینند، سوغاتی هنر و مربوط به هنر را خریداری کنند، در یک کافه پاهای خسته خود را استراحت دهند و صدها مجسمه که در خارج از منزل و در هر خیابان یافت شود را تحسین کنند. برای درک کامل منطقه هنر ۷۹۸، بازدید کنندگان ممکن است بخواهند حداقل تمام روز خود را در اینجا برای دیدن همه‌ی آثار صرف کنند.

3-نانلوگوکسیانگ

نانلوگوکسیانگ (Nanluoguxiang) خیابانی مدرن در پکن است. زندگی شبانه در رستوران ها و کافه‌های شیک جوانان مانند را یک آهنربا به خود جذب می‌کند. گاهی اوقات فعالیت‌ها به خیابان های باریک نیز کشیده می‌شود. این محل در طول روز که خریداران به دنبال خرید آخرین مد در بوتیک هستند ساکت تر است. نانلوگوکسیانگ در Guloudongdajie (خیابان گولو شرقی) واقع شده است که یک پیاده روی کوتاه تا برج طبل فاصله دارد، که یک محل مناسب برای کشف هوتانگ است که با کوچه های باریک با خانه‌های سنتی پر شده اند. منطقه گولو یکی از معدود مناطق در پکن است که هنوز هوتانگ دارد، هر چند بسیاری از این خانه‌های چهار گوش با درب قرمز نیز مدرنیزه شده اند.

4-معبد لاما

معبد یانگهی لاما (کاخ صلح و هماهنگی)، در بخش شمال شرقی پکن واقع شده است که یکی از بزرگترین صومعه‌های بودایی تبتی در جهان است. معبد توسط امپراتوران چینی ساخته شده است که شیفتگی عمیق برای نسخه تبتی مذهب بودا است. در طول این سالها بسیاری از راهبان تبت و مغولستان در اینجا زندگی کرده و آموزش دیده‌اند، وهنوز هم راهبانی در محل اقامت امروزی وجود دارند. معبد شامل مجسمه بلند ۲۶ متری مایتریا بودا است که با یک قطعه از چوب صندل سفید حک شده است.

5-پارک بیهای

پارک بیهای (Beihai Park) در مرکز پکن، برای بازدید در هر زمان از سال لذت بخش است. در محبوب ترین پارک پکن، مردم در دریاچه در فصل زمستان اسکیت روی یخ انجام می‌دهند ودر فصل بهار زمانی که درختان شکوفه می‌دهند در آنجا قدم می‌زنند. معبد سفید داگوبای در آن به سبک تبتی در جزیره Qionghua نقطه عطفی در پکن است. از آنجا که این پارک بسیار به شهر ممنوعه نزدیک است زمانی یک زمین بازی سلطنتی بوده است. صبح آخر هفته یک زمان خوبی برای بازدید است چرا که چینی‌ها می‌رقصند، آواز کارائوکه و یا اپرای پکن می‌خوانند، بدمینتون بازی می‌کنند یا کوارتت زهی را اجرا می‌کنند. این یک میز متنوع واقعی از سرگرمی است.

6-میدان تیانانمن

میدان تیانانمن (Tiananmen Square) توسط بناهای تاریخی به سبک شوروی و ساختمان های دولتی احاطه شده است که بزرگترین میدان شهری در جهان است. این یک مکان حیرت انگیز و یک نقطه برای گزراندن اوقات و دیدن بازدید کنندگان از سراسر چین است، که بسیاری از آنها پایتخت خود را برای اولین بار مشاهده می‌کنند. مراسم بالا بردن پرچم و پایین آوردن آن در سپیده دم و هنگام غروب در قسمت شمالی میدان وجود دارد. ۴ شیر مرمری در مقابل دروازه تیانانمن وجود دارد، یکی از آنها در شمال غربی دارای یک سوراخ گلوله در معده خود را از زمان قتل عام درسال ۱۹۸۹ میدان تیانانمن دارد.

7-کاخ تابستانی

کاخ تابستانی در ۱۵ کیلومتری از مرکز پکن واقع شده است و به طور عمده توسط تپه و دریاچه کونمینگ احاطه شده است. همانطور که از نام آن پیداست، قصر تابستانی به عنوان اقامتگاه تابستانی توسط حاکمان امپراتوری چین مورد استفاده قرار گرفت که یک عقب نشینی از شهر ممنوعه است. باغ در سال ۱۷۵۰ به طور قابل ملاحظه ای همراه با بازسازی سبک های مختلف کاخ‌ها و باغ‌ها از سراسر چین گسترش یافت. کونمینگ دریاچه به تقلید از دریاچه غرب در Hangzhou گسترش یافت.

8-معبد بهشت

معبد بهشت به عنوان یک معبد تائوئیست در نظر گرفته شده است اگر چه در بهشت چینی قبل از تاریخ تائویسم عبادت بوده است. معبد از سال ۱۴۰۶ تا سال ۱۴۲۰ در زمان سلطنت یونگلو ساخته شد که او نیز مسئول ساخت و ساز شهر ممنوعه در پکن بود. نه فقط یک چشم زیبا، معبد همچنین توسط یک پارک عمومی گسترده محبوب با ساکنان محلی در حال تمرین تای چی در صبح و در تعطیلات آخر هفته احاطه شده است.

9-بادالینگ

بادالینگ (Badaling) ساده ترین محل برای دسترسی به دیوار بزرگ پکن است و یکی از شلوغ ترین مکان‌ها در چین است. (تذکر: برای دوری از ازدحام جمعیت در یک بعد از ظهر در اواسط هفته به بازدید بروید) این محل با اتوبوس عمومی از Deshengmen در جاده رینگ دوم پکن قابل دسترسی است. بادالینگ مکانی است که در آن دولت چین بازدیدکنندگان رسمی خود را برای بازدید به آنجا می‌برد. نماهای دیوار بزرگ – طولانی ترین موزه در فضای باز جهان – پیچ خورده در میان کوه ها بسیار جذاب هستند. بادالینگ دسترسی با صندلی چرخدار به برخی از بخش‌ها را دارد، و همچنین خانه موزه دیوار بزرگ شگفت آور با دایوراماهایی از ساختمان و دفاع از دیوار است.

10-شهر ممنوعه

شهر ممنوعه یکی از کاخ‌های بزرگ جهان است که همطراز با کاخ‌های کرملین، باکینگهام و ورسای است. شاید بتوان گفت این محبوب‌ترین جاذبه توریستی در پکن است که ازدحام جمعیت آن را اثبات می‌کند. شهر ممنوعه برای قرن ها مقر دولت چین بوده و در نتیجه محدودیت‌ها برای افراد عادی وجود داشته است. امروز برای هر کسی که می خواهد در مورد میراث پادشاهی میانه یاد بگیرد قابل بازدید است. واقعا هیچ راهی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در اینجا وجود ندارد، اما بازدید کنندگان ممکن است یخواهند که سالن‌ها را در هر طرف برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور بررسی کنند. اکثر مردم برای دیدن سالن های بزرگ می‌روند و از گنجینه های خاموش در سمت راست چشم پوشی می‌کنند.

شانگهای

جاذبه های گردشگری شانگهای ترکیبی از یادگاری‌های تاریخی و معماری‌های مدرن است. در اینجا 10 جاذبه گردشگری برتر شانگهای را بر اساس شهرت و بازخورد شریان بررسی می‌کنیم. این بررسی شامل مراکز تاریخی، شهرهای آبی و مناطق مدرن شانگهای چین می‌شود.

1. بلوار باند، نمایشگاه معماری دنیا

بلوار باند از جنوب به خیابان جینلینگ تا پل وای بای دو در شمال با طول 5/1 کیلومتر در کرانه غربی رودخانه هانگ پو واقع شده است. با قدم زدن در امتداد خیابان جانگشان نه تنها می‌توانید از چشم‌انداز رودخانه هانگ پو لذت ببرید بلکه می‌توانید نگاهی به توسعه منطقه لوجیازوی بندازید. معماری این بخش بسیار ارزشمند است به نحوی که به نام “نمایشگاه معماری دنیا ” نام‌گذاری گردیده است.

2. باغ یویان، از دیدنی‌های شانگهای چین

در ابتدا باغ یویوآن توسط پن یویا در سلسه مینگ پایه ریزی شد، پن یویان فرماندار سیچوان بود که بعدا ین باغ را به شکلی عظیم گسترش داد. باغ یویان بهترین باغ در جنوب شرقی چین تلقی می شود. این باغ بیش از 400 سال قدمت دارد ؛ پن یویان جهت به ارمغان آوردن شادی و خوشحالی برای خانواده و اطرافیانش این باغ را پایه ریزی نمود.

3-برج تلویزیونی مروارید شرقی

این آسمان خراش 468 متری سومین برج بلند آسیاست که در 30 جولای 1991 ساخت آن آغاز و در اول اکتبر 199 پایان پذیرفت. این برج مقابل بلوار باند در روبه‌روی رودخانه هانگ‌پو واقع شده است. این برج با 11 کره فولادی در ابعاد مختلف از آسمان آبی به سمت زمین سرسبز آویزان شده است. بدنه برج یک تصویر شگرف دارد که به زبان چینی همچون یک بیت توصیف شده است:

مرواریدهای بزرگ و کوچک / روی بشقابی از یشم می چکند

4. صومعه بودای یشمی، مشهورترین معبد مذهبی بودایی شانگهای

صومعه یشم بودا یکی از مشهورترین معابد مذهبی بودایی در شانگهای است. در این معبد تعدادی از مراسم مذهبی برگزار می گردد. ساختار اصلی و مشهور این معبد چنین است: سالن بزرگ دواجارا، سالن ماهاویرا، برج بودای یشمی، سالن کوان – یین، سالن آمیتابح، سالن تانگ و سالن بودای خوابیده …

5. مرکز مالی جهانی

برج مرکز مالی جهانی شانگهای یک آسمان خراش بسیار بلند است. این برج چند قابلیتی است و از آن در بخش‌های اداری، هتل‌ها، سالن‌های کنفرانس، عرشه‌های تماشا و مراکز خرید و هتل استفاده می‌شود. در 14 سپتامبر 2007 این آسمان خراش به 3/492 متر رسید و بلندترین ساختمان در سرزمین چین شد.

6. شینتیاندی، منطقه دیدنی شانگهای

شینتینادی در جنوب چین مابین آسمان خراش‌های بلندمرتبه واقع شده است. شینتیاندی یکی از شلوغ ترین جاذبه‌های گردشگری شانگهای و مملو از میراث‌های تاریخی و فرهنگی است.

ساختمان‌های شیکومن شینتیاندی شانگهای با تغییر ساختمان‌های مسکونی بر غذاخوری‌های چند منظوره مراکز فروش و سرگرمی، بوتیک و قهوه خانه هایی با استانداردهای بین المللی وجود دارد.

7. خیابان نانجینگ

خیابان نانجینگ یکی از بهترین خیابانهای تجاری و توریستی شانگهای چین است که از بلوار باند تا پارک مردم کشیده شده است. یک پروژه عظیم در این بخش وجود دارد که خیابان نانجینگ قدیمی را خیابان پیاده رو تجاری در حد مقیاس‌های جهانی همچون چامپس الی سس در پاریس و خیابان پنجم در نیویورک بسازد. در حدود 18 میلیارد یوان یا 2.65 میلیارد دلار امریکا در شانگهای سرمایه‌گذاری شده است تا این پروژه در سال‌های 2000 تا 2010 انجام شود.

8. امتیاز انحصاری فرانسه، محله‌ای در شانگهای

منطقه امتیاز انحصاری سابق فرانسه یک محله در شانگهای است که زمانی برای مستعمره فرانسه در محله لوان و شوهوآی اختصاص یافت. گفته میشود که طلسم و افسون گری شانگهای در خیابانها و محله های قدیمی شانگهای ، مستعمره سابق فرانسه را تشکیل می دهد. این محله ، مکانی عالی برای گردشگران است. این بخش دارای ساختمان های قدیمی اروپایی و کافه ها ، رستورانها ومراکز خرید روباز در خیابان هوآی هو است. شما می توانید بوتیک های امروزی که هر کالایی از کیف دستی گرفته تا ابریشم های گران در آن به فروش می رسد.

9. جوجیاجیائو

جوجیاجیائو بهترین شهرآبی باستانی درشانگهای است که نسبت به دیگر شهرها از آن بهتر نگهداری شده است. سلبقه این شهر بیش از 1700 سال است. این شهر در دوره ی 3 سلسله حوادثی را به خود دیده است و در دوره ی مینگ تجارت این شهر شکوفا شده است. هم اکنون این شهر منطقه آرام و دلپذیری‌ست. با قدم زدن روی سنگ‌های زیگزاگ و مسیرهای طولانی که باد در آنها می دمد، احساس خواهید کرد روی نقاشی‌های زیبا و نو قدم میزنید.

10. معبد چنگ هوآنگ

معبد چنگ هوانگ یک معبد تائوئیت است که به نام معبد “یی” نامیده شده است. این معبد دارای سالن های متعددی همچون سالن بزرگ ، کاخ خواب ، سالن خدایان ستاره، کاخ یاما ، سالن خدای شوجن و … است. این معبد ساقی بیش از 000/10 متر مربع دارد که شامل دو باغ غربی (یویوآن) و باغ شرقی ( آبد) است که تاثیر شگرف بر ساکنان شانگهای دارد.

هتل های شانگهای:

هتل JW Marriott Shanghai *****

طبقات فوقانی برج Tomorrow Square را در مجاورت پارک Renmin، به خود اختصاص داده و اقامتی را به همراه چشم انداز فوق العاده شهر شانگهای، استخرهای سرپوشیده و روباز و 6 غذاخوری به میهمانان خود ارائه میدهد.هتل چند قدم تا مراکز خرید خیابانهای Bund و Nanjing و 500 متر تا میدان ملت فاصله دارد.اتاقها از پنجره بزرگ قدی، تلویزیون LCD با کانالهای شهری، یخچال، گاوصندوق و حمام با وان و دوش مجزا برخوردار میباشند.گردشگران میتوانند در مرکز آب گرم Mandara، به استراحت پرداخته و در سالن بدنسازی شبانه روزی هتل به ورزش بپردازند.سونا، کتابخانه و اینترنت قابل دسترس در لابی هتل از دیگر امکاناتی هستند که در اختیار میهمانان قرار دارند.بوفه صبحانه هر روز سرو میگردد. رستوران چینی Wan Hao، در سرو خوراکهای پیاله ای و کباب تبحر دارد. خانه استیک JW California Grill، نیز استیک و گوشت خرچنگ سرو میکند.

هتل  Days Hotel Shanghai،****

 در خیابان Zhongxing و به فاصله 2 کیلومتری از ایستگاه راه آهن Xinke قرار گرفته است. هتل به میهمانان خود امکاناتی را از قبیل اینترنت رایگان، تلویزیون LCD با گیرنده ماهواره و پارکینگ رایگان ارائه میدهد. اتاقها به سیستم تهویه مطبوع، گاوصندوق اختصاصی، مینی بار، چای و قهوه ساز مجهز بوده و شبانه روز نظافت میشوند. هتل یک سالن اداری، یک اتاق mah-jong و یک ورزشگاه را نیز در اختیار علاقه مندان قرار داده است. میهمانان میتوانند در سالن تفریح به بازی بیلیارد و تنیس روی میز مشغول شوند. رستوران هتل نیز با سرو انواع خوراکهای کانتونیایی و غربی از میهمانان پذیرایی میکند. هتل حدود 13 کیلومتر تا فرودگاه بین المللی Pudong شهر شانگهای فاصله دارد.

هتل La Faeux، ***

اولین هتل فروشگاه شهر شانگهای بوده و 25 دقیقه سواره تا فرودگاه Hongqiao فاصله دارد. اتاقهای هتل که در انتهای خیابان Fanyu قرار گرفته، بسیار ساده بوده و به زیبایی تزئین شده اند. از سبک طراحی ژاپنی های قانع گرفته تا معماری نوین با آنهمه آینه کاری و تابلوهای نئون، طراحی اتاقهای هتل به گونه ای متمایز تر صورت گرفته است. سیستم تهویه مطبوع و حمام شخصی با وسایل از مشخصات اتاقها به شمار میرود. این هتل فروشگاه کوچک، امکانات رفاهی را از قبیل باغ اختصاصی، ایوان مخصوص استراحت و رستوران ایتالیایی در اختیار میهمانان قرار داده است. میهمانان همچنین میتوانند روزانه بطری آب دریافت نموده و از اینترنت رایگان هتل استفاده کنند. هتل به ترتیب در فاصله 20 و 50 دقیقه ای با ماشین تا ایستگاه راه آهن شانگهای و فرودگاه بین المللی Pudong قرار گرفته است.

هنگ کنگ :

جاذبه گردشگری برتر شهر هنگ کنگ چین

شهر هنگ‌کنگ یکی از شلوغ‌ترین شهرهای کشور چین است. معبد بودای بزرگ، پارک اقیانوس، بندرگاه ویکتوریا و … از جاذبه‌های گردشگری هنگ‌کنگ هستند.

شهر هنگ‌کنگ در سرتاسر جهان به عنوان یکی از مسحور‌کننده‌ترین مراکز مالی و همچنین بهترین گزینه‌ برای خریدهای لوکس و تجملاتی شناخته می‌شود اما بهتر است بدانید که هنگ‌کنگ دارای پیشینه غنی از فرهنگ و تاریخ است و چیزی بیشتر از یک شهر پرجمعیت و مرکز خرید است. در شهری کوچک، میلیون‌ها نفر از مردم گرد هم آمده و به گونه‌ای در کنار هم زندگی می‌کنند که گویی هیچ عیب و نقصی در کار نیست و همه چیز مرتب و منظم و حساب‌شده است.

در هر گوشه و کنار این شهر چیزی جدید و منحصربه‌فرد خواهید دید. از معابد باستانی گرفته تا فروشگاه جدیدترین تجهیزات الکترونیکی. هنگ‌کنگ به عنوان یکی از مناطق ویژه اجرایی کشور چین، حقایق جالب توجهی را درباره نفوذ فرهنگ باستانی چین، در کنار نگرش مستقل خود به بازدید‌کنندگان ارائه می‌دهد. با سفر به هنک‌کنگ می‌توانید نمای زیبایی از زمین، دریا و سواحل شگفت‌انگیز را در یک قاب ببینید و از گردش و ماهیگیری در روستاهای بکر این شهر لذت ببرید.

1. بندرگاه ویکتوریا

بندرگاه ویکتوریا یکی از فعال‌ترین و عمیق‌ترین بنادر کانتینری جهان است و در آن انواع کشتی‌ها را در سایزها و شکل‌های مخنلف در حال رفت‌وآمد خواهید دید. اگر سری به این بندرگاه بزنید و از مسیر اصلی تسیم شای تسو به سمت مرکز حرکت کنید، محال است که مسحور پس‌زمینه سرسبز برج‌های متراکم جزیره هنگ‌کنگ نشوید. هوای خنک، نسیم مطبوع و طراوت فوق‌العاده این منطقه، پناه‌گاهی امن و پادزهری عالی برای فرار از ترافیک و شلوغی شهر به حساب می‌آید. نگران زمان‌بندی برنامه سفر خود نباشید زیرا کشتی‌ها در این بندرگاه هر چند دقیقه یک‌بار حرکت می‌کنند و شما می‌توانید هر زمان که خواستید برای دورزدن روی آب‌های هنگ‌کنگ سوار کشتی شوید و سر موقع به هتل خود بازگردید. اگر فرصت داشتید حتما در شب به یکی از این سفرهای کوتاه آبی بروید تا بتوانید منظره باشکوه و نورانی جزیره را از دور تماشا کنید. 

2. قله ویکتوریا

در سفر به هنگ‌کنگ به‌هیچ‌وجه تجربه سفر با تراموا به قله ویکتوریا را از دست ندهید. سعی کنید موقع غروب آفتاب این سفر فراموش‌نشدنی را تجربه کنید تا بتوانید از بالای کوه‌ها، تقابل خط افق را بر برابر آسمان شب مشاهده کنید. این منطره به قدری زیبا و مسحورکننده است که می‌توان آن را مهم‌ترین جاذبه گردش‌گری شهر هنگ‌کنگ به حساب آورد. 

3. مرکز بازرگانی ویکتوریا

اگر در سفر خود به هنگ‌کنگ سری به منطقه تجاری-بازرگانی ویکتوریا بزنید به خوبی متوجه می‌شوید که چرا این شهر یکی از بزرگ‌ترین مراکز مالی بین‌المللی در جهان محسوب می‌شود. ممکن است در ابتدا چند ساختمان مستعمراتی قدیمی به چشم بیایند اما بعد از آن‌ها نوبت به برج ها و آسمان خراش‌های معروف هنگ‌کنگ می‌رسد که با دیدن آنها سرگیجه خواهید گرفت! اگر دیدن آسمان خراش‌ها و برج‌ها برای شما زیاد جذاب نیست می‌توانید سری به باغ گیاه‌شناسی و جانورشناسی هنگ‌کنگ بزنید و یا به مشهورترین بانک آسمان‌خراش چین بروید که زمانی بلندترین ساختمان هنگ‌کنگ بود و هنوز هم جزو بلندترین بناهای جهان به شمار می‌رود. معبد من مو نیز که یکی از بلندترین و قدیمی‌ترین معابد کشور چین است نیز در همین منطقه قرار دارد. این معبد به یاد خدایان ادبیات و جنگ نام‌گذاری شده است. 

4. معبد وونگ تای سین

معبد وونگ تای سین یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین معابد شهر هنگ‌کنگ است. بنای اولیه این معبد در ابتدا به عنوان یک ساختمان خصوصی و در سال 1920 ساخته شد و بعدها در سال 1968 بازسازی شد. این معبد به افتخار خدای تائو، وونگ تای سین ساخته شد و هر سال در فصل پاییز فستیوالی در آن برگزار می‌شود. معبد وونگ تای سین شامل چندین ساختمان از جمله؛ تالار سه فرشته، باغ آرزو و یک تالار دیگر است که به کنفسیوس و 72 شاگرد او اختصاص داده شده است. در این معبد می‌توانید تعدادی پیش‌گو و طالع‌بین معروف را ببینید و همچنین مرسوم است که میهمانان کمک مالی هر چند کوچکی برای تعمیر و نگهداری از این معبد هدیه دهند. 

5. تسیم شا تسوی

مرکز خرید و سرگرمی تسیم شا تسوی در جنوبی‌ترین قسمت کولوون طعم واقعی سفری به یاد ماندنی را به شما خواهد چشاند. مرکز تسیم شو تسوی قلب فرهنگ و تجارت شهر هنگ‌کنگ به حساب می‌آید. جاده ناتان یکی از شاهرگ‌های اصلی این منطقه است که در آن مجموعه ای از بهترین رستوران‌ها، بوتیک‌ها و حتی دستفروش‌های درجه یک را خواهید دید. اگر به دنبال مراکز لوکس هنگ‌کنگ می‌گردید نیز حتما سری به جاده کانتون بزنید. در جنوبی‌ترین قسمت این منطقه، برج ساعت قدیمی راه آهن کولون-کانتون را خواهید دید که یکی از جاذبه‌های گردشگری هنگ‌کنگ محسوب می‌شود. مجتمع فرهنگی تسیم شو تسوی نیز یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز فرهنگی کشور چین است که خود دارای جاذبه‌های گردشگری از جمله موزه فضایی هنگ‌کنگ و موزه هنر هنگ‌کنگ می باشد.

6. خیابان ستارگان

اگر گذرتان به تسیم شا تسوی افتاد حتما از خیابان ستارگان هنگ‌کنگ نیز دیدن کنید. خیابانی که در سال 2004 و با الهام از خیابان مشاهیر هالیوود، در امتداد اسکله تسیم شا تسوی ساخته شد و تلاش شده تا در آن به ستارگان کشور چین از جمله استاد هنرهای رزمی، بروس لی بزرگ، ادای احترام شود. خیابان ستارگان تنها بخشی از اسکله تفریحی تسیم شا تسوی است. این منطقه، محلی مناسب برای پیاده‌روی، قدم‌زدن و گشت‌و‌گذار است و در واقع از معدود فضاهای باز شهر هنگ‌کنگ به حساب می‌آید. در کنار این اسکله می‌توان به تماشای سمفونی نور در شب‌های هنگ‌کنگ نشست و از تجربه‌ای بی نظیر لذت برد. 

7. پارک اقیانوس

در پارک اقیانوس شهر هنگ‌کنگ می‌توانید تجربه قدم‌زدن در بافت قدیمی شهر هنگ‌کنگ را به دست آورید و از دیدن آکواریوم بزرگ پارک، ترن هوایی و حیات وحش کم یاب و عجیب آن لذت ببرید. آکواریوم پارک اقیانوس بزرگ‌ترین آکواریوم گنبدی جهان است که قطر آن حدود 5.5 متر است. در این آکواریوم می‌توانید بیش از 400 نوع گونه جانوری را ببینید و در تونل ریف، ستاره‌های دریایی و خیارهای دریایی را از نزدیک لمس کنید. در قسمتی دیگر از این پارک بازدیدکنندگان می‌‌توانند از پانداهای غول‌پیکر چین، پانداهای قرمز و همچنین سمندر غول‌پیکر در معرض انقراض دیدن کنند. پارک اقیانوس با دیگر پارک مشهور هنگ‌کنگ، دیزنی لند رقابت تنگاتنگی دارد.

8. سواحل هنگ‌کنگ و خلیج ریپالس Repulse

سواحل هنگ‌کنگ و خلیج (ریپالسRepulse ) برای آفتاب‌گرفتن و قدم‌زدن با پای برهنه در میان شن و ماسه‌های طلایی مکان مناسبی هستند. این خلیج و ساحل آن یکی از محبوب‌ترین سواحل چین به شمار می‌روند و گشت‌و‌گذار یک روزه در آن یعنی تجربه یک روز زندگی لوکس به سبک هنگ کنگی. بازدید‌کنندگان در این منطقه می‌توانند به تماشای بافت و معماری سنتی چین بنشینند. دیگر منطقه ساحلی شهر هنگ‌کنگ خلیج (Big Wave یا موج بزرگ) نام دارد که در آن امواج به شکل یک U بزرگ به آرامی به سمت پایین حرکت می‌کنند. یکی دیگر از تفریحات محبوب در این منطقه قدم‌زدن در پیاده‌روی مشهور اژدها به سمت خلیج موج بزرگ و شنا‌کردن در این خلیج است. برای بازگشت از این منطقه می‌توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. 

9. مجسمه بودای بزرگ (بودای تیان تان)

مجسمه 24 متری بودای بزرگ در سال 1993 در صومعه پولین، در بالای جزیره دور افتاده لان تائو ساخته شد. مجسمه بودای بزرگ در نوع خود بزرگ‌ترین مجسمه ایستاده دنیا به شمار می‌رود و ساخت آن حدود 12 سال به طول انجامیده است. اگر صبح زود بیدار شوید می‌توانید به همراه یکی از راهبان صومعه از قله لان تائو بالا بروید و طلوع خورشید را از بالای این مجسمه غول‌پیکر به تماشا بنشینید. تنها مزارع چای شهر هنگ‌کنگ در قسمت جنوبی صومعه و آب انبارهای زیبای Shek Pik نیز در همین منطقه قرار دارند. 

10. دهکده ماهی‌گیری تای او (Tai O)

با رفتن به دهکده ماهی‌گیری تای او سفری بی‌نظیر و تکرار نشدنی را تجربه خواهید کرد. در این دهکده به دور از هرگونه شلوغی، ترافیک، سرو صدا و آلودگی، می‌توانید از هوای پاک و سکوت لذت ببرید و با سبک زندگی سنتی مردم این منطقه آشنا شوید. مردم دهکده تای او که به نام تانکا شهرت دارند خانه‌های خود را روی چوب‌هایی به شکل عصا ساخته‌اند و اغلب به ماهی‌گیری مشغول هستند. در دهکده تای او می‌توانید سوار بر قایق‌های کوچک بشوید و از فروشگاه‌ها و رستوران‌های دریایی منطقه استفاده کنید. در این دهکده همچنین ممکن است شانس دیدن دلفین صورتی که در معرض انقراض قرار دارد را نیز پیدا کنید. 

11. بازار شب خیابان معبد

یکی دیگر از دیدنی‌های شهر هنگ‌کنگ بازار شب خیابان معبد است که در آن انواع مواد غذایی درجه یک و محصولات باکیفیت یافت می‌شوند. فروشندگان در این بازار از لوازم الکترونیکی و لباس گرفته تا جواهرات یشمی و صنایع دستی چینی را به مشتریان خود عرضه می‌نمایند. اگر از خرید خسته شدید می‌توانید سراغ طالع‌بینان و فال‌گیران بروید و یا در قسمت بیرونی معبد تین هوآ از شنیدن اپرای سنتی کانتنی لذت ببرید. 

12. مسیر پیاده روی اژدها

اگر به ورزش و پیاده‌روی علاقه دارید سری به ارتفاعات و مسیر پیاده‌روی اژدها بزنید. با رفتن به این ارتفاعات از سروصدای آزار‌دهنده و شلوغی شهر به صدای آبشارها و نسیم خنک اقیانوس پناه می‌برید و نمایی زیبا از اقیانوس، خلیج موج بزرگ، کوه کولینسون، استنلی و شک او را خواهید دید. در این منطقه علاوه بر پیاده‌روی فرصتی برای شنا نیز خواهید داشت و بعد از آن می‌توانید از رستوران‌های درجه یک محلی استفاده کنید. 

هتل های هنگ کنگ :

هتل جی‌وی مریوت،*****

هتلی مجلل و مدرن است که با طراحی فوق‌العاده‌ای که دارد، مسافران را عاشق خود می‌کند. این هتل در نزدیکی مجتمع اقیانوس آرام قرار دارد و گزینه‌ای عالی برای دسترسی به مراکز خرید است. دسترسی از این هتل به بخش‌های دیگر شهر بسیار راحت است و ایستگاه مترو در نزدیکی آن قرار دارد. معروف‌ترین برندها برای خرید در اطراف این هتل قرار گرفته و گزینه فوق‌العاده‌ای برای شروع گردش شهری از این هتل به بخش‌های دیگر است.

گوانگژو :

کشور چین در حال تبدیل شدن به بزرگترین قدرت جهانی در زمینه های مختلف است . از تولید ۹۰ درصد کامپیوتر های جهان ، تولید ۷۰ درصد گوشی موبایل ،تولید میلیونی خودرو و سایر کالاهای مختلف ، همه چیزهای که ما مصرف میکنیم چینی شده است ! اما اکنون چین در عرصه گردشگری هم با داشتن پهناورترین کشور مسکونی جهان و شهرهایی با برج های سر به فلک کشیده پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست که برای دیدن شگفتی های چین، تورگوانجو را سفارش میدهند و به این کشور افسانه ای سفر میکنند .

 

برج کانتون (tower canton)

برج تلویزیونی به ارتفاع ۴۵۹ متر است که با در نظر گرفتن طول آنتن آن به ششصد متر می رسد. این برج در منطقه هایزو قراردارد و به مناسبت برگزاری بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ در گوانجو ساخته شده است. این برج بلندترین ساختمان در چین است و تا زمان ساخته شدن برج اسکای تری توکیو در سال ۲۰۱۱ ، بلندترین برج مخابراتی دنیا بود. طراحی برج را شرکت هلندی و شرکت آروپ از انگلستان انجام داده اند. در نمای ظاهری آن از لوله هایی استفاده شده که در میانه برج به دور هم پیچیده اند. و بسمت انتهای آن پیش رفته اند. نمای کلی برج بشکلی است که به آن بانوی کمر باریک هم می گویند. 

تالار موسیقی زینگ های

این تالار محل اجرای گروه ارکستر سمفونی گوانجو است و در جزیره ارشا، در میان باغ مجسمه قراردارد. نام این تالار از نام زیان زینگ های از موسیقی دانان معروفچین و اهل گوانجو گرفته شده است. محسمه ای از وی نیز در مقابل ساختمان قراردارد. ساختمان این تالار بشکل یک هذلولی چرخیده است که از بتن ساخته شده و یک پوسته صدفی مانند ایجاد کرده است. فضای داخلی با دیوارهای از جنس چوب پوشانده شده اند که بعنوان واسطی برای انعکاس و انتشار صدا عمل می کنند. در قسمت بالای سن ؛ منتشر کننده هایی به شکل نیمکره آویخته شده اند. که متقابلا باعث بهبود شرایط شنوایی بر روی سن شده و اولین صداهای صداهای ایجاد شده را به صندلی های ردیف های جلویی انعکاس می دهند. بطور کلی این سالن بر اساس ویژگی های آکوستیکی طبیعی ساخته شده است.

خانه اپرای گوانجو

با هفتاد هزار متر مربع زیر بنا، بزرگترین تئاتر و خانه آپرا در جنوب چین است. و در شهر جدید زوجیانگ در منطقه تیان هه قراردارد. این ساختمان در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به سبک مدرن ساخته شد و طراح آن زها حدید بانوی معمار عراقی تبار است که در طراحی خود از سنگهای کف رودخانه مروارید الهام گرفته است. قسمت های مختلف این خانه اپرا عبارتند از تالار شنوندگان یا آدیتوریوم ، لابی و لژورودی ، سالن چند منظوره و اتاقهای تمرین ، تالار شنوندگان مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی های صوتی است و ۱۸۰۰ نفر ظرفیت دارد. سالن چند منظوره، سالنی کوچک تر است که برای اجراهای هنری ، و اپرا و کنسرت در نظر گرفته شده است. این سالن ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.

منطقه تفریحی چایم لانگ

این منطقه تفریحی که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته بسیار مناسب است، در منطقه پان یو واقع شده است. این منطقه گردشگری از چند قسمت اصلی تشکیل شده است. که مهم ترین بخشهای آن، پارک سافری زیانگ جیانگ و بهشت چایم لانگ است. سایر قسمتهای عبارتند از پارک آبی چایم لانگ که با وسعت ۴۰۰۰۰۰متر مربع بزرگترین پارک آبی آسیاست، سیرک بین المللی چایم لانگ پارک کروکودیل که از ۱۰۰۰۰۰ کروکودیل نگهداری می کنند که هفتاد درصد کروکودیلهای چین را تشکیل می دهند و همچنین مرکز گلف چایم لانگ که ۱۲% مایل مربع وسعت دارد و یکی از بزرگترین مرکز تمرین گلف جهان است.

کلیسای جامع قلب مقدس

این کلیسا در مرکز بافت قدیمی شهر و در منطقه یوکسیو قرارداردکه با استفاده از کمک های مالی امپراتور فرانسه،ناپلئون سوم و کاتولیک های فرانسه ساخته شده است. ساخت این بنا در سال ۱۸۶۱ آغاز شد،ولی به علت مشکلاتی از قبیل این که هیچ کدام از کارگران چینی تا آن زمان کلیسا را ندیده بودند . د.

موزه هنر عامه گوانگ دانگ

این موزه در ساختمان آکادمی چن کلان واقع در منطقه لیوان، قراردارد. در دوران پادشاهی سلسله کینگ، دو نفر از اعضای خانواده چن تصمیم گرفتند که با کمک سایر اعضای خانواده، معبدب بنا کنند. این ساختمان در سال ۱۸۹۴ بناشد؛ کمی بعد در سال ۱۹۰۵ که سیستم آزمون امپراطوری برای جذب افراد مستعد در شغل های دولتی ایجاد شد، این معبد به یک مدرسه برای اعضای خانواده چن تبدیل شد تا در آن برای این آزمون آماده شوند. این ساختمان در سال ۱۹۵۷ به یک ساختمان حفاظت شده شهری تبدیل شد. دو سال بعد دولت تصمیم گرفت که این محل میزبان نگارخانه ای برای آثار هنری مردم و صنایع دستی باشد. این نگارخانه نهایتا به موزه هنرهای عامه تبدیل شد.

باغ گیاه شناسی جنوب چین

این باغ در لانگ دانگ در شمال شرقی گوانجو قراردارد و یکی از بزرگترین باغهای گیاه شناسی در دنیاست. باغ گیاه شناسی چین در سال ۱۹۲۹ احداث شده که حدود ۳۰۰ هکتار مساحت دارد و وابسته به آکادمی علوم چین است. بیشتر از شش هزار گونه گیاه مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری، در این باغ پرورش داده می شود. مناظر این باغ شامل مجموعه ای از درختان نخل، بامبو، گل های ارکیده گیاهان آوندی خانواده سرخس ها و گیاهان سایه دار است. این باغ به دو بخش تحقیقاتی و نمایشگاه عمومی تقسیم شده است. در بخش نمایشگاهی عمومی ۱۶ باغ متفاوت از جمله محدوده درخت های نخل، گلخانه گیاهان گیاهان استوایی و باغ ارکیده وجود دارد. باغهای گل مگنولیا و زنجبیل این مجموعه گیاه شناسی در دنیا بی نظیر هستند.

 

پارک ون هوآ

پارک ون هوآ یا پارک فرهنگ در مرکز شهر گوانجو قراردارد و نمایشگاههای هنری گوناگون، تئاترهای مختلف و نمایش های آکروباتیک در آن برگزار میشوند. مجموعه ای به نام شهرک هان در این پارک از دیدنی های آن است و هر چیزی که در آن موجود است مانند مجسمه، دست نوشته ، لوازم زندگی، و غیره به شکل وسایل حدود دو هزار سال پیش در حکومت دوران هان، طرای شده است. ساختمان این بنا از معماری بسیار چشمگیری برخوردار است. این بنا که ۱۳۲۰۰ متر مربع مساحت دارد، شامل ۱۹ ساختمان ۹ سالن و ۶ محوطه حیات است که بوسیله راهروها بهم متصل شده و در یک راستا از جوب به شمال قرار گرفته اند.

پارک سافاری زیانگ جیانگ

با وسعت ۱۳۰هکتار پارک سافاری چین و بزرگترین پارک سافاری آسیاست. در واقع آن یک منطقه حفاظت شده و تحقیقاتی است که در سال ۱۹۹۷ به روی مردم نیز باز شده است. بیش از بیست هزار حیوان در ۴۵۰ گونه از جمله پانداهای غول پیکر ، خرسهای قطبی و کوآلاها در این پارک زندگی می کنند. در سال ۲۰۰۶، این پارک توانست مسئولیت نگهداری از ۶ کوآلاهای استرالیایی را بدست آورد که موفقیت چشمگیری در سطح جهان بود. همچنین در آن صد قلاده ببر سفید نگهداری می شود که از این نظر بالاترین رتبه را در چین بخود اختصاص داده است. این تعداد در واقع نیمی از ببرهای سفید موجود در دنیا هستند. قسمت فیلهای آسیایی این پارک از معروفترین قسمتهای آن است.در این قسمت بیست فیل نگهداری می شود که پنج فیل از آنها در همین محل بدنیا آمده اند. این پارک همچنین دارای بیشترین تعداد زرافه در چین است ؛ جالب است که در آن مردم می توانند با زرافه ها عکس بگیرند. و به آنها غذا بدهند.

بهشت چایم لانگ

پارکی تفریحی در حومه گوانجو منطقه پان یو است که با وسعت بیشتر از شصت هکتار ، در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده است. امکانات مختلف و بیش از شصت وسیله بازی در این پارک وجود دارد . رولر کوستر آن با ۶۱ متر ارتفاع و ۱۰۵ کیلومتر در ساعت سرعت ، از بزرگترین رولر کوسترهای دنیاست. این پارک قسمتی نیز برای تفریح های آبی دارد که به دنیای آبی پایم لانگ معروف است. پارک چایم لانگ توسط اداره ملی گردشگری چین، بعنوان بهترین منطقه از نظر منظره رده بندی شده است.

کوه بایون

کوه بایون یا کوه ابر سفید کوهی یا قدمتی حدود ۴۰۰ میلیون سال است که با منظره بسیار زیادی خود ، الهام بخش اکثر شاعران چین بوده است و گفته می شود. که اگرچه دیدن ابر بر قله کوه منظره ای آشنا است, اما ابر سفیدی که روی ای کوه می نشیند، منظره ای استثنایی دارد. این کوه که در ۱۵ کیلومتری شمال گوانجو و در منطقه بایون قراردارد، بخشی از تفریحگاه بای یوشان است و با مناظر زیبای خود از جاذبه های مهم توریستی این شهر محسوب می شود. هرسال حدود بیست میلیون بازدید کننده از قسمتهای مختلف این کوه بازدید می کنند.

باغ یونتای

در دامنه جنوبی این کوه قرار دارد و بزرگترین پارک طراحی شده در چین است این باغ ۰۰۰/۱۲۰ متر مربع وسعت دارد و انواع گل ها و گیاهان زینتی در آن وجود دارند. در باغ طراحی های هنری منحصر بفردی وجود دارد که معماری شرقی و غربی را گرد هم آورده و با فرهنگ کهن و فرهنگ مدرن نیز سازگار است، مانند رودخانه رنگارنگ

منطقه مشاهده غروب خورشید

بهترین محل برای مشاهده منظره شهر در لحظات غروب است و در میان پارکی بر روی قله کوه قراردارد

صخره های زنگسان

هر دو در دامنه شرقی کوه قراردارند. دره مینگ چان بزرگترین محل طبیعی نگهداری پرندگان در چین است

جزیره ارشا

موزه هنر و تالار موسیقی گوانجو ، از اماکن فرهنگی این جزیره هستند. این جزیره در منطقه یوکیسو واقع شده است.

جزیره شامیان

این جزیره ماسه ای بطول تقریبی نهصد و عرض سیصد متر با وسعت سی هکتار ، در میان رودخانه مروارید قرار گرفته و با چند پل به شهر مرتبط می شود. در دوران حکومت سلسله کینگ، در قرن ۱۹، این جزیره برای اقامت فرانسوی ها و انگلیسی ها در نظر گرفته شده بود و ساختمانهای تاریخی بجا مانده از آن دوران، نشان دهنده حضور فرهنگ غرب در منطقه است. کلیسای کاتولیک فرانسه در قسمت فرانسوی نشین جزیره وجود دارد، کلیسای پروتستان انگلیسی و مجسمه های برنزی بشکل مردم اروپا و چین، از دیدنی های جزیره هستند. این مجسمه ها نشانگر تفاوت فرهنگ چین و غرب در آن زمان است. ولی مجسمه هایی نیز هستند، مانند مجسمه ای از یک زن چینی با لباس سنتی خود و زنی از نسل امروزی چین با قدی بلندتر که لباسهای جدید غربی به تن داردو با تلفن همراه مشغول صحبت است. این جزیره در محدوده منطقه لیوان قراردارد. با توجه به وضعیت آب و هوایی گوانجو ، بهترین زمان بازدید از این شهر بین ماهاکتبر و فوریه است ( پاییز و زمستان ). ماههای آوریل و می نیز خوب هستند.

هاربین(Harbin):

به چینی: 哈爾濱 به انگلیسی: Harbin) یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین است. این شهر بزرگ، یکی از شهرهای مستقل چین است. جمعیت آن در سال ۲۰۰۸ میلادی برابر ۳٬۳۲۰،۴۵۶ نفر تخمین زده شده‌است . جمعیت آن با حومه نزدیک به ده میلیون نفر است . این شهر مرکز استان هیلونگ‌جیانگ است.

هاربین در شمال شرقی کشور چین قرار گرفته‌است و مهم‌ترین شهر این منطقه به حساب می‌آید. دیگر شهر بزرگ این ناحیه شنیانگ است. هاربین در مقایسه با شن یانگ از شهرت بین‌المللی بیشتری برخوردار است و گردشگران و مسافران خارجی بیشتری را به خود جلب می‌کند. واژه هاربین در زبان منچو به معنی «مکانی برای خشک کردن تور ماهیگیری» است. این شهر که در کنار رود سونگ هوا واقع شده بود با تأسیس راه‌آهن شرق چین گسترش یافت و مهاجران بسیاری از امپراتوری روسیه به این شهر آمدند و در آن اقامت گزیدند. به این شهر به دلیل داشتن زمستان‌های سرد لقب شهر یخی دادند والبته برای توریسم زمستانی تفرجگاه خوبی است. جشنواره مجسمه‌های یخی این شهر در زمستان معروف است

168 هتل در هاربین وجود دارد که از معروف ترین هتل ها میتوانهتل 5 ستاره Shangri-La را نام بر که دارای 403 اتاق و 3 رستوران می باشد .

هتل 3 ستاره ibis  از دیگر هتل های این شهر می باشد ..

هانگژو: به چینی: 杭州 به انگلیسی: Hangzhou) شهری است در شرق کشور چین. این شهر در استان ژجیانگ قرار گرفته است و مرکز این استان می‌باشد. هانگژو شهری توریستی است و جاذبه‌های طبیعی فراروانی برای گردشگران دارد. معروفترین گردشگاه طبیعی آن دریاچه غربی است که در مرکز این شهر قرار گرفته است

شوژو :به چینی: 徐州 به انگلیسی: Xuzhou) یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین است. جمعیت آن در سال ۲۰۰۸ میلادی برابر ۱،۲۷۴،۵۹۳ نفر تخمین زده شده‌است . جمعیت آن با حومه بیش از نه میلیون و صد هزار نفر است .

شوژو در استان جیانگ‌سو در شرق چین قرار گرفته‌است. نام تاریخی آن پنگ چنگ Pengcheng بوده‌است.

یون‌نان یا قریانی یکی از استان‌های کشور چین است.

این استان در جنوب این کشور قرار گرفته‌است و مرکز آن شهر کون مینگ است.

جمعیت این استان طبق آمار سال ۲۰۰۷ میلادی ۴۴٬۸۳۰٬۰۰۰ نفر می‌باشد که از این لحاظ دوازدهمین استان چین می‌باشد.

مساحت این استان برابر ۳۹۴٫۱۰۰ کیلومتر مربع است.

رودخانه یانگ تسه از ارتفاعات شمال این استان سرچشمه می‌گیرد.

اقوام هان (نژاد اصلی مردم چین)، یی، بای، هانی، جوانگ، دای، میائو و هویی در این استان زندگی می‌کنند

چگونه ویزا توریستی بگیریم؟

  •  
  • الف) ویزای تجاری چین (M) با ۳ ماه اعتبار ورود به چین و ۱ ماه اعتبار اقامت برای تجارت با چین

  • ب) ویزای تجاری (F) برای بازدید، تحقیق، سخنرانی، تجارت ، مبادلات در زمینه های علمی، فن‌آوری و فرهنگ، مطالعه پیشرفته یا کارآموزی صادرمی شود واعتبار آن حداکثر برای ۶ ماه است.

  • ج) ویزای دانشجویی (X) این نوع ویزا جهت مطالعه، مطالعات پیشرفته و یا کارآموزی که برای مدت بیش از ۶ ماه نیز صادر می‌شود.

  • د) ویزای کار (Z) به منظور اجرای برنامه های تجاری و کاری یا مبادلات دانشگاهی، همچنین برای همسرمتقاضی/ همسر و فرزندان صغیر وی صادر می‌شود.

  • ه) ویزای خدمه (C) برای خدمه قطار بین المللی، هواپیمای مسافربری یا کشتی و… جهت ورود به چین صادر می‌شود.

  • و) ویزای روزنامه نگاری (J-1، J-2 ):J 1- ویزایی است که برای یک روزنامه نگار خارجی مقیم در چین وهمسر همراه او و فرزندان صغیروی صادر میشود.

  • J-2 ویزایی است که برای یک روزنامه نگار خارجی جهت بازدید ازچین برای پوشش خبری به طور موقت صادر میشود.

ز)‌ ویزای ترانزیت (G ) برای عبور از طریق چین به یک کشور ثالث صادر می‌شود در شرایطی که متقاضی به مدت بیش از ۲۴ ساعت در فرودگاه چین اقامت دارد یا مجبور به ترک فرودگاه است.

ح) اقامت دائم (ویزای D) جهت شهروند خارجی که مجاز به اقامت دائم در چین است، صادر می‌شود.

ط) ویزای توریستی ( L)

برای یک اقامت کوتاه برای هدف گردشگری، ملاقات با خانواده و یا سایر امور شخصی صادر می‌شود.

اعتبار، تعداد دفعات ورود و مدت زمان اقامت ویزا

اعتبار ویزا به این معنی است که ویزا برای چه مدتی معتبر است؛ برای ورود به چین می‌توان از تاریخ صدور تا قبل از تاریخ انقضای درج شده در ویزا (۲۴ مانده به پایان اعتبار ویزا به وقت پکن) اقدام کرد. البته در صورتی‌ اتمام تاریخ اعتبار ویزا در هر حالتی (فرد به تعداد ذکر شده در ویزا به خاک چین تردد کرده باشد یا هیچ تعداد دفعات ورودی وجود نداشته باشد)، ویزا از درجه اعتبار ساقط است و در این حالت حامل آن باید برای ویزای جدید قبل اقدام کند.

در صورتی‌که شهروند خارجی که پس از پایان تاریخ انقضای ویزا خود اقدام به ترک خاک چین نکند، مشمول جریمه و مجازات های دیگر برای نقض قانون جمهوری خلق چین در کنترل ورود و خروج بیگانگان خواهد شد. در صورت تمایل به اقامت طولانی‌تر از مدت زمان اقامت مجاز در ویزا، متقاضی باید قبل ازپایان مدت اعتبار ویزا از مقامات امنیت عمومی محلی مجاز به تمدید ویزا تقاضای تمدید ویزا نماید.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا

  • اصل گذرنامه با اعتبار به مدت حداقل ۶ ماه دیگر با حداقل سه صفحه خالی

  • تکمیل فرم درخواست ویزا

  • دوقطعه عکس رنگی؛ این عکس باید جدید، از روبرو، در اندازه ۳۳*۴۸ میلی‌متر و بدون پوشش سرباشد. (یکی از عکس‌ها باید به فرم الصاق شده و عکس دیگر را همراه گذرنامه تحویل شود.)

  • درخواست برای ویزای خانواده: اصل دعوت نامه رسمی واحد مجاز، مدارک شغلی ویا گواهی تحصیلی دعوت کننده.

  • درخواست برای ویزا سفر شخصی: اصل دعوت نامه رسمی از سفر شخصی صادر شده توسط یک واحد مجاز چینی.

  • درخواست ویزا برای سفر گروه: اصل دعوت نامه رسمی سفر گروهی صادر شده توسط یک واحد مجاز چینی.

مدت زمان لازم برای صدور ویزا

به طور معمول صدور هر یک از انواع ویزای چین به مدت ۴ روز کاری طول می‌کشد . البته این پروسه برای ویزای اکسپرس (فوری) ۲۲ تا ۳ روز کاری است .

ردیف نوع ویزا هزینه(دلار)
1 هزینه برای ویزاهای تا ۶ ماه با یکبار اجازه ورود(انفرادی) 100
2 هزینه برای ویزاهای تا ۶ ماه با یکبار اجازه ورود(انفرادی-فوری) 130
3 هزینه برای ویزاهای تا ۶ ماه با دوبار اجازه ورود(انفرادی) 150
4 هزینه برای ویزاهای ۶ ماهه با اجازه ورود مکرر(انفرادی) 200
5 هزینه برای ویزاهای ۱۲ ماهه با اجازه ورود مکرر(انفرادی) 300
6 هزینه ویزای گروهی  80

خطوط هوایی که از ایران به چین پرواز دارند:

(QR)) چاینا ساتهرن ایرلاینز (CZ)

ماهان ایر (W5)

هواپیمایی امارات (EK)

قطر ایرویز

اگر تمایل دارید با پرواز مستقیم به این کشور بروید، می توانید از پروازهای هفتگی هواپیمایی ماهان به مقصد شهرهای پکن، شانگهای و گوانگجو پرواز کنید.

پروازهای تهران به مقصد پکن در فرودگاه بین المللی بجینگ به زمین می نشیند.

پروازهای تهران به مقصد شانگهای در فرودگاه بین المللی پودونگ به زمین می نشیند.

پروازهای تهران به مقصد گوانگجو در فرودگاه بین المللی بایون به زمین می نشیند.

شانگهای:

شانگهای بزرگترین شهر چین می باشد. شانگهای مرکز اقتصاد، حمل و نقل، علم و فناوری، دانش مالی، تجارت، نمایشگاه و دریانوردی است. تولید ناخالص داخلی شانگهای در رده اول قرار دارد و دارای بندر بین المللی معروفی می باشد. شهر شانگهای در حال آماده سازی برای گسترش دانش مالی بین المللی، تجارت و مرکز دریانوردی جهان در سال ۲۰۲۰ می باشد.

نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در آسیا می باشد. چایناجوی-ChinaJoy یکی از سه نمایشگاه رسانه ارتباطی در جهان است. چایناجوی مشابه با ای۳-E3 (نمایشگاه رسانه و تجارت) آمریکا و توکیو گیم شو (Tokyo Game Show) ژاپن است، که تمرکز آن بر روی بازی بوده است. این نمایشگاه هرساله برگزار می شود و کمپانی های بازی بسیاری در آن شرکت می کنند.

گوانجو:

نمایشگاه واردات و صادرات چین که کانتون فیر (Canton Fair) نیز نام دارد، در بهار سال ۱۹۵۷ تاسیس شد و در دو نوبت بهار و پاییز در گوانگجو برگزار می شود.این نمایشگاه با داشتن بزرگترین مقیاس و رده بندی، طولانی ترین و برجسته ترین نمایشگاه تجارت بین الملل می باشد.

بهترین زمان سفر به پکن بر اساس فصول

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان)

پکن کماکان در ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر)، روزهای گرمی را تجربه می‌کند، اما کاهش قابل توجه رطوبت سبب می‌شود که گردش در خیابان‌های شهر، بسیار راحت‌تر باشد.

در فصل پاییز، دما در طول شب به ۱۰ تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، پس یک ژاکت سبک همراه داشته باشید. اتاق‌های هتل‌ها در این فصل، با کمی کاهش قیمت، در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.

فصل زمستان: ماه‌های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا ۹ اسفند)

فصل زمستان با وجود تعطیلات ملی، فصل خلوت گردشگری شهر پکن به شمار می‌آید. به همین دلیل، اتاق‌های هتل‌ها را می‌توانید با نرخی کمتر از هزینه‌های میانگین سال رزرو کنید و همچنین در برخی جاذبه‌های تاریخی پکن، فقط خودتان باشید و از آن لذت ببرید.

اگرچه، باید بدانید دما در این زمان از سال حدودا ۱٫۱- تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد است و شب‌ها دما به زیر صفر می‌رسد و یخبندان می‌شود.

فصل بهار: ماه‌های مارچ تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

فصل بهار، فصلی پویا و مناسب برای سفر به پکن است. دما در این فصل تا ۱۰ و ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود و درختان، غرق در شکوفه‌های بهاری می‌شوند. قیمت هتل‌ها هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شود، صعود می‌کند، پس هرچه زودتر هتل مورد نظر خودتان را رزرو کنید.

آماده رویارویی با طوفان‌های خاکی در این زمان از سال باشید و سعی کنید در زمان وقوع آن، در محیط‌های داخلی بمانید و توصیه‌های احتیاطی هتل را انجام دهید.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری خارجی پکن  به شمار می‌آید. بنابراین، با قیمت‌های بیشتری در هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما روبه‌رو خواهید شد. اما باید بدانید بیشتر از این قیمت‌ها در تابستان، عرق خواهید کرد. دمای ۲۶٫۷ درجه سانتی‌گرادی در تابستان، با درصد رطوبت بالا همراه است. اگر در ماه‌های جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) به پکن می‌آیید، حتما چتر به همراه داشته باشید، زیرا این دو ماه، پر باران‌ترین زمان سال هستند.

مدارک لازم برای صدور ویزای چین

۱. اصل گذرنامه، به همراه فتوکپی صفحه اول

  • به دلیل درج ویزا در گذرنامه، ارائه اصل گذرنامه متقاضی ا الزامی است.

  • گذرنامه باید حداقل ۱۲ ماه اعتبار و دو صفحه خالی روادید باشد.

  • چنانچه متقاضی یکی از ویزاهای چین را در گذرنامه قدیمی خود داشته باشد، باید به هنگام درخواست ویزای کار گذرنامه قدیمی را نیز ارائه دهد.

۲. فرم درخواست ویزا

  • فرم درخواست ابتدا باید تایپ شده و پس از تهیه پرینت توسط متقاضی امضا شود.

۳. دو قطعه عکس جدید متقاضی

  • عکس باید در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد.

  • زمینه عکس باید کاملا سفید بوده و هیچ‌گونه سایه‌ای نداشته باشد.

  • اندازه عکس‌ها باید ۳.۳ (عرض) در ۴.۸ (ارتفاع) سانتی‌متر باشد.

  • صورت متقاضی (بدون کلاه و عینک) باید کاملا در عکس مشخص باشد.

۴. یکی از اسناد زیر

  • اجازه کار صادر شده از جانب اداره امور اتباع خارجی کشور چین

  • مجوز استخدامی خارجی صادر شده توسط وزارت کار و امور اجتماعی چین

  • تائیدیه یا مجوز کار فرهنگی که به تاسید مقام‌های چینی رسیده باشد

  • مجوز استخدامی صادره توسط وزارت کار و امور اجتماعی چین

  • تائیدیه اجازه کار صادر شده توسط اداره امور اتباع خارجی

  • دعوت‌نامه همکاری از جانب شرکت ملی نفت چین

  •  
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری مالزی

مالزی مالزی یکی از کشورهای توسعه یافته و مسلمان نشین قاره آسیا می‌باشد که در شرق این قاره واقع شده است. طبیعت بکر و جنگل‌های

تور لوکس ژاپن

تور ژاپن ژاپن (Japan) یک کشو جزیره‌ای در سواحل شرقی آسیا بوده که رشته بزرگی از جزایر را در امتداد یک کمان شمال شرقی به

تور لوکس برزیل

شاید بسیاری از ذهنیت‌هایی که در مورد تور برزیل دارید اشتباه باشد! به طور مثال اگر تابستان به برزیل بروید آب و هوا استوایی و

تور آلانیا بهترین قیمت

تور آلانیا ترکیه کشوری زیبا و توریستی است. در اغلب روزهای سال این کشور مملو از جمعیتی است که با خرید بلیط هواپیما از همه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری چین

هلدینگ گردشگری پارسا گشت