شهر بدروم در ترکیه

شهر بدروم شهری ساحلی و پرطرفدار است که با قلعه ها و قصر های مجلل خود یک مقصد گردشگری متفاوت به حساب می‌آید. نام اصلی شهر بدروم در ترکیه از زبان هرودوت، هالیکارناسوس بوده است که توسط شخص دوریانس تاسیس شد. در سال ۱۵۲۲ قبل از میلاد، شهر به دست عثمانی ها فتح شد و با اعلام حکومت جمهوری ترکیه نام آن را به بدروم تغییر دادند.

به عبارتی بدروم برگرفته از پترو نیوم است که از سازندگان قلعه معروف این شهر یعنی شوالیه های مهمان نواز قلعه سنت پیتر به شمار می رود. ناگفته نماند که شهر آرام بدروم هیچ سابقه افراطی‌گری مذهبی و سیاسی نداشته و ندارد.

معرفی شهر آرام بدروم

شهر پرطرفدار ساحلی و زیبای بدروم در جنوب غرب ترکیه واقع شده و در جوار دریای اژه، یکی از مراکز پر جاذبه و بی نظیر گردشگری به حساب می‌آید.

معماری یونانی این شهر بی نظیر بوده و جاذبه های آن فراوان هستند. شهر بدروم در تمام فصل های سال پذیرای گردشگران است و شبه جزیره ‌ای با فضایی فوق العاده و آرام برای تمام زمان ها محسوب می شود.

در روستا های اطراف شهر بدروم در ترکیه مهمانسرا ها و هتل های بزرگ و کوچک متعددی مستقر شده‌اند که جذابیت این شهر را صد چندان ساخته اند.

بدروم که یکی از شهرهای استان موغله است به چند منطقه مختلف تقسیم می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. مناطق گومبت، بیتز، باغلا، آرتاکنت یالیسی، کارا اینجیر،گومبت و اکتور که همگی بشدت دیدنی هستند.

برای مثال گومبت در سواحل جنوبی قرار گرفته و کرانه های زیبا و شنی آنها مثال‌زدنی است.

همچنین مناطق آرتاکن و اکتور نیز سواحلی هستند که از زنبق های وحشی، گل های آبی و دشت های مملو از گیاهان خاص پوشیده شده اند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند.

جاذبه های شهر بدروم در ترکیه

همانند سایر شهر های توریستی و تاریخی، شهر بدروم در ترکیه نیز جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

اولین جاذبه تاریخی و گردشگری شهر بدروم در ترکیه قلعه باشکوه سنت پیتر است. قلعه سنت پیتر در ساحل قرار دارد و در بین سال های ۱۴۰۲ تا ۱۴۳۷ به دست شوالیه های سنت جان ساخته شده است.

در این قلعه شوالیه های متعددی از ملیت ‌های گوناگون برای حفاظت کردن از بخش های خاص قلعه حضور داشتند. برج انگلیسی در دیوار غربی با یک مجسمه شیر برج فرانسوی و برج گاتینو که در انتهای آن یک سیاه چال وجود دارد، از برج های مهم این قلعه هستند.

در مدت زمان سلطنت سلطان سلیمان عثمانی این قلعه در دست ترک ها بود و مسجدی نیز درون آن ساخته شد. در حال حاضر تالار های بزرگ قلعه برای برگزاری نمایشگاه های موزه باستان شناسی زیر آب در کشور ترکیه مورد استفاده قرار گرفته اند.

یکی دیگر از دیدنی های بی نظیر و جذاب شهر بدروم در ترکیه که در قلعه سنت پیتر واقع شده، موزه باستان شناسی زیر آب نام دارد. آثار خیره کننده ای که با نمایشگر های چند رسانه ای نشان داده می شوند و به واسطه طبقه بندی شدن طرح نمایشگاه به شدت برای گردشگران جذاب هستند.

بعد از وارد شدن به نمایشگاه شما با مجموعه بزرگی از خمره های سفالی و کارگاه شیشه گری روبه‌رو هستید که البته برای کودکان بشدت جذاب هستند.

تالار شیشه ای حاوی یک کشتی ۱۶ متری است که در سال ۱۲۰۵ میلادی غرق شده است.

در برج فرانسوی باقیمانده های یک کشتی غرق شده و کلاسیک یونانی که مربوط به قرن ۴ پیش از میلاد است را خواهید دید و در تالار اولوبورون و همچنین اتاق گنجینه، با آثار باشکوهی از جمله بقایای چند کشتی عصر برنز روبه‌رو خواهید بود.

این آمفی تئاتر شهر بدروم در ترکیه شهرت زیادی دارد و نسبت به استاندارد های آمفی تئاتر های رومی کمی کوچکتر است. اما ظرافت و زیبایی آن مثال زدنی است و بد نیست بدانید که آن را بازسازی کرده اند.

چشم انداز ردیف بالایی این آمفی تئاتر به سمت شهر و کوه ها بوده و  بد نیست بدانید که در زمان اوج قدرت خود در قرن چهارم میلادی ظرفیتی برابر با ۱۳ هزار تماشاگر داشته است.

اگر در فصل تابستان قصد سفر به بدروم را داشتید به شما توصیه می کنیم حتما به تماشای برنامه ها و کنسرت هایی که در این آمفی تئاتر برگزار می‌شوند نیز بروید.

این موزه را برای گرامیداشت و همینطور ادای احترام به شخصیت زکی مورن آهنگساز، بازیگر و خواننده مشهور ترکی بنا کردند. زکی مورن شهرت فراوانی به واسطه ایجاد تحول در موسیقی ترکیه دارد و این موزه در آخرین محل اقامت این هنرمند قبل از مرگش در شهر بدروم در ترکیه برپا شده است.

موزه شامل آثاری از زندگی شخصی، کالاها، اطلاعات و یادبود های برجسته و مهم این شخص است که تاثیر فراوانی بر موسیقی معاصر ترکیه داشت.

جزیره خرگوش شهر بدروم در ترکیه از محبوب‌ترین مناطقی بوده که شاه ماسول به آن علاقه فراوانی داشته و به همین دلیل دستور می دهد تا راهی برای اتصال به این جزیره از بدروم ساخته شود.

در این جزیره خرگوش های وحشی فراوانی زندگی می کنند، ضمن اینکه این جزیره جزء جاذبه های باستانی و تاریخی شهر بدروم محسوب می شود که به شما توصیه می کنیم حتما از آن دیدن کنید.

یکی از پهناور ترین و بهترین سواحل شهر بدروم در ترکیه ساحل یاهسی  نام دارد که در آن شما با چندین رستوران و کافه روبرو هستید که غذا ها و نوشیدنی های خوش طعم و متنوعی را برای شما سرو می‌کنند.

در ساحل یاهسی امکان قدم زدن بر روی شن های طلایی در کنار آب های آبی و زلال و همینطور تماشای یک غروب آفتاب منحصر به ‌فرد برای شما فراهم خواهد بود که این سرآغاز یک روز آرام و لذت بخش یا پایان بخش یک شب رویایی و به یادماندنی برای شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *