سریلانکا کجاست؟

سریلانکا کشوری زیبا و سرسبز در جنوب هندوستان است که در آب‌های اقیانوس هند واقع شده و یکی از مناطق بکر جنوب قاره آسیا محسوب می‌شود. کلمبو پایتخت این کشور جزیره‌ای است و زبان رسمی مردم این کشور سینهالی و تامیل می‌باشد. کشور سریلانکا از جنوب شرق به دریای عرب و از جنوب غربی به خلیج بنگال راه دارد.

شغل اغلب مردم در این کشور آسیایی صیادی و کشاورزی می‌باشد و اقتصاد کشور سری لانکا بر پایه کشاورزی شکل گرفته است. سریلانکا جز کشورهای کهن قاره آسیا می‌باشد و مردم این سرزمین به اعتقادات و سنت‌های خود بسیار پایبند هستند.

آشنایی با کشور سریلانکا و راهنمای سفر به این کشور

مردم این کشور به طب سنتی و درمان با ماساژ هم توجه ویژه‌ای دارند، “آیورودا” یک ماساژ مخصوص و معروف در کشور سریلانکا است که اغلب گردشگران در زمان سفر به این کشور آسیایی حتما به مراکز اسپا در این کشور می‌روند و این ماساژ درمانی را برای رفع گرفتگی‌های عضلانی خود امتحان می‌کنند. بسیاری از گردشگران برای تماشا جاذبه‌های طبیعی و معابد تاریخی عازم کشور سریلانکا می‌شوند، جنگل‌های سرسبز و آبشارهای بی‌نظیر این کشور جز جاذبه‌های دیدنی سریلانکا برای گردشگران است. این کشور یکی از بزرگترین پارک‌های حفاظت شده را هم در خود جای داده و تنوع حیات وحش در مناطق حفاظت شده سریلانکا بسیار زیاد است.

 

 

تور سریلانکا

اگر اهل بازدید از مناطق بکر و جاذبه‌های دیدنی کمتر شناخته شده در جهان هستید، تور سریلانکا فرصت مناسبی برای گشت و گذار در این کشور آسیایی می‌باشد. سریلانکا یک کشور زیبا است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، تنوع امکانات تفریحی هم در این کشور فراتر از حد تصور شما می‌باشد و گردشگران با خرید تور سریلانکا می‌توانند در سواحل دنج و آرام این کشور اوقات خوشی را سپری کنند.
بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل، ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری، تور لیدر و بیمه مسافرتی جز خدماتی است که اغلب آژانس‌های مسافرتی معتبر همچون پارسا گشت با خرید تور مسافرتی سریلانکا به مسافران ارائه می‌دهند. با خرید سریلانکا تور می‌توانید از کلمبو پایتخت این جزیره پهناور و دو شهر کندی و بنتوتا بازدید کنید و در هر یک از این شهر چند شب اقامت داشته باشید.
تنوع جاذبه‌های گردشگری در کشور سریلانکا بسیار زیاد است و اگر تمایل به بازدید از همه این جاذبه‌ها در مدت محدود سفر دارید، حتما با تور سری لانکا عازم این کشور شوید تا با برنامه ریزی منظم توسط آژانس مسافرتی و تور لیدر بتوانید از جاذبه‌های بیشتری دیدن کنید.

بهشت‌های زمینی را در سواحل سریلانکا ببینید!

شرایط اخذ ویزای سریلانکا؛ تا 30 روز اقامت لزومی به اخذ ویزا نیست!

برای سفر به سریلانکا، لزومی به اخذ ویزا نیست و ویزای شما به صورت فرودگاهی صادر می‌شود. شما با این ویزا می‌توانید تا 30 روز در سریلانکا اقامت داشته باشید. برای درخواست ویزای فرودگاهی سریلانکا باید گذرنامه با بیش از 6 ماه اعتبار ارائه کنید و هزینه آن در حدود 60 دلار آمریکا می‌باشد. در صورتی که بخواهید بیشتر از 30 روز در سریلانکا اقامت داشته باشید، باید درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین به کنسولگری سریلانکا ارائه کنید.

 

 

 

 

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا، از آذرماه تا اواسط فروردین است که به عنوان فصل پیک گردشگری سریلانکا در نظر گرفته می‌شود. البته که سریلانکا مقصد گردشگری برای سفر در تمامی طول سال است.

 

آب و هوا سریلانکا

آب و هوای سریلانکا به دلیل نزدیکی به خط استوا ، استوایی است. آب و هوایی گرم و مرطوب . در نیمه ابتدایی سال ، آب و هوا گرم و شرجی و مرطوب است. در تابستان ها شدت این هوا به اوج خود می رسد. در تابستان ها به ویژه باران های موسمی مفصلی می بارد. در پاییز و زمستان ، آب و هوا معتدل تر است .

 

جاذبه های توریستی سریلانکا

همانطور که بالا درباره تور سریلانکا گفته شد، جای جای سریلانکا برای گردشگری عالی است. در سریلانکا شما هم می توانید از زیبایی های طبیعیش لذت ببرید ، هم از اماکن تاریخی است دیدن کنید.

قلعه سیگیریا، جاذبه تاریخی سریلانکا

قلعه سیگیریا

یکی از معروفترین جاذبه های توریستی که هم زیبایی طبیعی دارد هم کهن است ، قلعه سیگریا است. خاص بودن قلعه سیگیریا به دلیل این است که بالای تپه ساخته شده است. برای گردشگرانی که می خواهند به قلعه سیگیریا وارد شوند راه عبوری از میان جنگل وجود دارد. قدمت این قلعه به هزار نخست می رسد. در آنجا شما پدیده های نقاشی انسان های هزاره اول، تصویری از عظیمترین شیر دنیا به صورت حک شده و دیواری آیینه ای را خواهید دید.

 

 

 

سواحل سریلانکا

بهترین فصل سفر به سریلانکا - ستاره ونک

درباره تور سریلانکا و سواحلش الی النهایه می توان مقاله نوشت. سریلانکا خود یک جزیره بزرگ است. پس تمام مرزهایش به آب می رسد و ساحلی است. اما برخی از این خطوط ساحلی برای مسافران شناخته شده است. در این سواحل امکانات تفریحات مختلف برای شما تدارک دیده شده است. تصویر زیبای طلوع و غروب آفتاب ، سوژه عکاسی بسیاری از گردشگران است. سواحل سریلانکا بهشتی برای علاقه مندان به موج سواری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *